Foto: Mussa Qawasma / Reuters / Scanpix / LETA

Benksijam Betlemē tapis skarbs Ziemassvētku mākslas darbs 0

“Iemūrētajā viesnīcā” (“The Walled Off Hotel”), kas 2017. gadā atklāts pie mūra, kas atdala Izraēlu no Palestīnas, atklāta nenotveramā britu mākslinieka Benksija izstāde, kuras jaunākais darbs ir skarbs atgādinājums par to, ka Ziemassvētki nebūt ne visur ir klusa prieka un dāvanu pildīti svētki.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas
Lasīt citas ziņas

Kompozīcijai, kurā virs tradicionālās Ziemsvētku ainas redzams lādiņa radīts zvaigžņveida robs pelēkā betona sienā, dots nosaukums “Betlēmes rēta”.

Benksija mākslas darbi "Iemūrētajā viesnīcā"
CITI ŠOBRĪD LASA

Pati “Iemūrētā viesnīca”, ko mākslinieks reklamē kā “viesnīcu ar sliktāko skatu pasaulē” bija iecerēta kā īslaicīgs mākslas darbs. Tajā ir tikai deviņi Benksija dizainēti numuriņi, tomēr viesnīca pastāvēšanas nepilnu divu gadu laikā piesaistījusi 140 000 tūristu, sacenšoties ar populārāko Betlemes tūristu atrakciju – Kristus dzimšanas vietu.

Nav īsti skaidrs, kādēļ Benksijs, kurš labprāt demonstratīvi iznīcina savus mākslas darbus – tam pierādījums ir gan izsoles laikā sašķērētā “Meitene ar balonu”, gan “Dismaland Bemusement Park” Anglijas piejūras pilsētiņā, kas darbojās tikai piecas nedēļas “Iemūrēto viesnīcu” uztur tik ilgi.

Tomēr viena no nedaudzajām lietām, kas zināma par noslēpumaino mākslinieku, ir – Izraēlas un palestīniešu konfliktā viņš jūt līdzi pēdējiem. Domājams, Izraēlas varas iestādes iepriecinātu viņiem politiski neērtās viesnīcas izzušana.

Tagad “Iemūrētā viesnīca” ir tūrisma veiksmes stāsts Betlēmē, kuru Izraēlas amatpersonas cenšas arvien vairāk izolēt no starptautiskās intereses.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.