Publicitātes foto

Bērni “WUF kids” atcerēsies: kā juriste izveidoja ģimenes uzņēmumu Mārupē? 0

Viss sākās ar mazo. Mazais uzņēmums – tas ir valsts pamats, smalka ražošanas procesa iepazīšana, ģimenes locekļu iesaistīšana un pakāpeniska izaugsme. Viens no šādiem mazajiem ir “WUF kids” – ģimenes uzņēmums no Mārupes. Madara Lange pēc profesijas ir juriste, bet, kad bija jāpoš savi bērni, viņa kļuva par dizaineri.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

“Ideja par “WUF kids” radās nejauši,” stāsta Madara. “2016. gadā gribēju nopirkt savai deviņus mēnešus vecajai meitai tādu matu lenti, kas pasargātu ausis. Izstaigāju vairākus veikalus, tomēr vēlamo neatradu. Aprunājos ar mammu Daigu, bijušo profesionālo šuvēju, vai viņa mazmeitai lenti nevarētu uzšūt. Var. Kopā aizbraucām uz audumu veikalu un izvēlējāmies audumus.”

Pie reizes dāmas nopirkušas lietotu hobija klases overloku, kas kopā ar vecu padomjlaiku šujmašīnu “Podoļska” un parasto mājas gludekli sastādīja pirmo firmas “mašīnparku”. Pērkot audumus, Madara jau aizsapņojās arī par biksēm un šortiņiem, kas drīz vien bērniem arī tika uzšūti. Radi un draugi atzinīgi novērtēja darinājumus un vēlējās tādus iegūt arī saviem bērniem. Sākumā Madara veidoja drēbītes tikai tuvākajiem.

CITI ŠOBRĪD LASA
Draugi mudināja, ka jāsāk ražot apģērbus pārdošanai.

Madara nolēma darināt apģērbus arī citiem bērniem. Viņa izdomāja konceptus, meklēja idejas, krāsas, audumus un iepakojumu. Tā īsā laikā modelēšana un šūšana no hobija pārvērtās par sapņu darbu. Bet zīmola nosaukums “WUF kids” tapa, rotaļājoties ar skaņām un burtiem, – meitiņai tas “Wuf!” ļoti patika.

Ražošana, kas sākumā bija vairāk hobijs, tagad ir pilna laika darbs piecu cilvēku komandai, kurā iesaistīta Madara, viņas vīrs Toms, māte Daiga un vēl divi palīgi. Sākotnēji tika izmantotas padomju laika šujmašīnas un audumi no vietējiem veikaliem.

Uzrāviens sekoja 2017. gadā, kad “WUF” uzrakstīja LEADER projektu, kura mērķis bija sekmēt uzņēmuma izaugsmi un ekoloģisku preču ražošanu. Rezultātus vērtēja biedrība “Pierīgas partnerība”, un gada nogalē projekts “Bērnu apģērbu ražotnes attīstība, veicinot uzņēmējdarbības vides radīšanu Mārupes novadā” tika īstenots. “WUF kids” ar Eiropas fondu līdzfinansējumu iegādājās modernu šūšanas, gludināšanas un apstrādes aprīkojumu.

Cits pārbaudījums bija atrast īpaši kvalitatīvus bērnu drēbju izejmateriālus.

Tā kā mazuļiem vajag pašu labāko, apģērbus Madara darina no organiskās kokvilnas, ar GOTS (“Global organic textile standart”) sertifikātu. Tā ir kokvilna, kas audzēta dabiski un pārstrādāta, nekaitējot apkārtējai videi un ieguves procesā neizmantojot kaitīgas ķimikālijas. Arī izejvielu, krāsvielu un palīgierīču izmantošana atbilst stingriem kritērijiem. Šobrīd uzņēmuma darinātajās biksēs, krekliņos, rāpulīšos, cepurēs un citās drēbītēs izmanto tikai augstākās pakāpes organisko kokvilnu, kuras sastāvā ir vismaz 95% organiskās šķiedras.

Toms un Madara Langes ar bērniem “WUF kids” drēbītēs.
Publicitātes foto

“Mēs veidojam interesantu apģērbu dizainu, apvienojot to ar ērtumu un draudzīgumu apkārtējai videi,” stāsta Madara. “Ļoti priecājamies, ja cilvēki teic, ka mūsu radītais apģērbs bijis mazulim iemīļotākais. Tā kā esam mājražotāji, katra diena man ir pārbaudījums, jo darbs mijas ar divu mazu bērnu audzināšanu. Labi, ka man palīdz vīrs. Cenšamies iet savu ceļu, neatdarinot citus, tādēļ visus dizainus radām paši. Arī visas piegrieztnes un audumu apdrukas ir mūsu darbs. Noteikti gribētu paslavēt savu komandu, jo bez viņu entuziasma, ticības idejai un darba mīlestības mēs nebūtu tur, kur esam šobrīd. Palaižot tautās jaunu apģērbu kolekciju, rūpīgi to analizējam un skatāmies, kā pilnveidot.”

Pie kādiem secinājumiem ir nonākusi jaunā uzņēmēja?

“Ir neiespējami uzreiz radīt izcilu produktu. Nav jābaidās kļūdīties, bet ir jāspēj no kļūdām mācīties. Galvenais ir ticēt idejai un savā virzībā neapstāties. Tikpat svarīgi ir pulcēt ap sevi cilvēkus, kas uzklausa, atbalsta un mudina. Katrā mazajā apģērbā ieliekam daudz mīlestības un ceram, ka mazie valkātāji to sajūt. Man prieks, ka mans hobijs pārtapis par uzņēmumu, kas spēj ģimeni finansiāli nodrošināt. Uzskatu, ka esam tikai nupat atrāvušies no starta līnijas un lielākie panākumi vēl ir priekšā. “WUF kids” nākotnē vēlas pilnveidot ražotni un vairāk savas produkcijas piedāvāt ārpus Latvijas. Tuvākajā laikā ceram atvērt savu bērnu apģērbu veikalu.”

Ja kāds vēlas satikt uzņēmīgo ģimeni, tad to var īstenot, jo 16. decembrī “WUF kids” piedalīsies Mārupes Ziemassvētku tirdziņā Mārupes Kultūras centrā.

Reklāma
Reklāma

Vērtējums: ģimeniski

Elīna Stalcere, Latvijas dizaina veikalu “BALTIC.SPACE” un “AWAKE” vadītāja: “”WUF kids” savā zīmolā apvieno labākās latviešu dizaina tradīcijas – roku darbs, oriģināli dizaini, dabai draudzīgi materiāli un visa pamatā ģimene, kas rada īpašas drēbītes bērniem. Zīmols ātri ir iekarojis vietu bērnu dizaina nišā Latvijā ar pārdomātiem un ērtiem modeļiem mazuļiem un vienlaikus oriģinalitāti ilustrācijās un piegriezumos, kas atšķir “WUF” no citiem. Savos veikalos esmu novērojusi pozitīvu attieksmi, kad klienti ierauga “WUF kids” produkciju, un to, cik ļoti tiek gaidītas jaunākās kolekcijas. Domāju, ka “WUF kids” noteikti varētu būt viens no zīmoliem, kas Latvijas vārdu nes pasaulē, to arī viņiem novēlu.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.