Britānijas premjerministrs Boriss Džonsons dzelzceļa HS2 būvlaukumā Birmingemas stacijā.
Britānijas premjerministrs Boriss Džonsons dzelzceļa HS2 būvlaukumā Birmingemas stacijā.
Foto: Eddie Keogh/PA/SCANPIX/LETA

Briti būvēs ātrgaitas dzelzceļu, kas savienos Londonu ar Anglijas ziemeļu pilsētām 0

Vakar Britānijas premjerministrs Boriss Džonsons oficiāli apstiprināja projektu HS2 par ātrgaitas dzelzceļa celtniecību, kas savienos Londonu ar Anglijas ziemeļu pilsētām Birmingemu, Liverpūli, Mančesteru un Līdsu, tālāk vedot uz Glāzgovu un Edinburgu Skotijā.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

Britu mediji atzīmē, ka ātrgaitas dzelzceļa ambiciozais plāns, kas ir lielākais infrastruktūras projekts Eiropā, apstiprināts par spīti daudziem iebildumiem, pirmām kārtām, par celtniecības izmaksām. Pēc vērtējumiem, kas parādījušies britu presē, jaunais dzelzceļš varētu izmaksāt vairāk nekā simt miljardus mārciņu – divreiz vairāk nekā tika paredzēts 2015. gadā.

Viena jūdze (1609 metri) izmaksātu 321 miljonu mārciņu.
CITI ŠOBRĪD LASA

Anglijas ziemeļu rajonu pašvaldības, kuru teritoriju šķērsos jaunais dzelzceļš, veikušas spiedienu uz valdību, lai projekts HS2 netiktu atcelts. Vietējie politiķi uzskata, ka ātrgaitas dzelzceļa būvei ir spēcīgs ekonomiskais pamatojums un tas palīdzēs līdzsvarot Midlendas reģiona un Anglijas ziemeļu rajonu attīstību.

Britānijas finanšu ministrs Sadžids Džavids paziņojis, ka lēmums par jaunā dzelzceļa būvi pieņemts pēc rūpīgas visu argumentu izvērtēšanas. Valdība sola finanšu pienesumu arī autobusu tīkla paplašināšanai un veloceliņu izveidošanai Londonas reģionā. “Celtniecība prasīs laiku, bet šobrīd galvenais ir tas, ka plānošanas posms ir beidzies un var ķerties pie zemes darbiem,” teica Džavids.

Valdības lēmums par jaunā dzelzceļa būvi plaši apspriests britu presē.

Laikraksts “The Financial Times” atzīmē, ka premjerministra Borisa Džonsona solījums piešķirt HS2 projekta īstenošanai 106 miljardus mārciņu un veikt “transporta revolūciju” ir drosmīgs un apsveicams lēmums, taču piebilst, ka plāna kritiķiem ir bažas par izdevumiem un ieguvumiem. Īpaši negatīvs viedoklis par jauno projektu ir vides aizstāvjiem.

Laikraksts “Metro” kas tiek izplatīts bez maksas dzelzceļa stacijās un lidostās, nodēvējis projektu par “High Spend 2” (“Lielie izdevumi 2”), piebilstot, ka premjerministrs Džonsons atzinis, ka plāna izmaksas ir “uzsprāgušas” virs sākotnēji paredzētā 32,7 miljardu mārciņu budžeta.

Laikraksts “The Daily Express” ieskatā, Džonsona plāns ir riskants, jo viņa likme ekonomiskās augsmes panākšanai ir vismaz simt miljardi mārciņu. Laikraksts “The Guardian” atzīmē, ka Džonsons saista savu politisko reputāciju ar jaunā dzelzceļa projektu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.