Aiga Ose (no kreisās) un Kristīne Māla “BuBuu” baseinā.
Aiga Ose (no kreisās) un Kristīne Māla “BuBuu” baseinā.
Foto: Andris Ozoliņš

Nepatika nemīlīgie bumbu baseini: jaunās māmiņas sāk savu biznesu 0

Laiks, kad jaunās māmiņas audzina bērnus, rada pārmaiņas ne tikai ģimenē, bet arī skatījumā uz pasauli un nereti pievērš uzņēmējdarbībai.

Reklāma
Reklāma

Zīmols, kas radies pastaigās

Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Māmiņa un tagad arī dizainere Aiga Ose nākusi no Lielvārdes un ieguvusi finansistes izglītību. Kopā ar vīru, profesionālu basketbolistu, Aiga pēdējos gadus pavada Ventspilī, kur sagaidīja arī meitiņas piedzimšanu. Pastaigu laikā, vadājot mazuli, iznāk sarunāties ar citām māmiņām.

Tieši tā pastaigu laikā kopā ar otru jauno māmiņu un tagad arī dizaineri Kristīni Mālu aprunājušās par bērnu ballītēm, kurās piedalās abu mazuļi.

CITI ŠOBRĪD LASA
Nospriedušas, ka rūpnīcā ražotie bērnu rotaļu bumbu baseini ir diezgan nemīlīgi – četrstūraini un ar sintētisku plastikātu klāti.

Arī bumbiņas bija tādas – parastās krāsās un diezgan bezgaumīgas. Tā nonāca līdz idejai pašām izgatavot labākus bumbu baseinus. Zīmolu “BuBuu” izgudroja Aiga – tajā savienojās gan bērna pirmās teiktās skaņas, gan meitiņas mīļvārdiņš, gan burbuļi. Zīmola grafisko daļu uzzīmēja Kristīne.

“Lodes, bumbas un bumbiņas ir kaut kas suģestējošs visu vecumu cilvēkiem. Trīsdimensiju lode ir perfekta, ideāla forma, kas pozitīvi ietekmē arī cilvēka domāšanu. Arī divdimensiju aplis ir skaists. Tāpēc baseinam izvēlējāmies apļa formu, tā ir skaistāka un funkcionālāka. Tas nav viss. Jau agrā vecumā bērnus piesaista lietas, kas kustas, pārvietojas un ripo. Mazuļus aizrauj ne tikai bumbiņu kustība, viņus piesaista arī krāsas. Bērns, ķerot, ripinot, metot un sperot bumbas, mācās tās kontrolēt. Rotaļas ar bumbiņām ļauj bērnam ne tikai fantastiski pavadīt laiku, tās ir attīstošas, nostiprina mazuļa motoriku, uzlabo roku un redzes koordināciju,” stāsta Aiga.

“BuBuu” dzimšana

Lai ideju īstenotu tirgus precē, bija daudz darāmā. Pamatnoteikums bija bērnu drošība, un tādēļ visi materiāli ir sertificēti – ekoloģiski un bērnu drošībai piemēroti. Lai baseinu sašūtu, nācās apgūt šūšanu. Precīza baseina malu piegrieztne tika darināta soli pa solim, pēc kļūdu un labojumu principa. Vispirms apmale tika sašūta. Tad tajā ievietots porolons un sadiedzot mēģināts atrast labāko formu. Tad audumu atārdīja un atkal šuva, līdz beidzot ieguva labāko piegrieztni. Piemēram, sākumā augšējo malu veidoja ar divām vīlēm, bet vēlāk jau iztika ar vienu, kas bija veiksmīgāks risinājums. Jāpiebilst, ka dzīvesbiedri ļoti atbalsta ne tikai baseinu ideju, bet arī pašu veidošanas procesu – sākumposmā bērnu pieskatīšanu uzņēmās tēti.

Reklāma
Reklāma

Baseina malas ir veidotas no 5 cm bieza un 30 cm plata porolona, grīdiņai izmantots divus cm biezs matracītis. Konstrukcijas sedz izturīgs “Oeko-tex” kokvilnas trikotāžas audums. Pasūtīt var divus izmērus – mazo baseinu (90×30 cm) un lielo baseinu (126×30 cm). Pasūtījums tiek izpildīts septiņās darba dienās.

Baseins ar kurjeru

“Baseiniem izvēlējāmies gaiši pelēku krāsu, kas ir neitrāla un labi iederas katrā interjerā. Divu apdruku audumu – ar zvaigznēm un kaķiem – pasūtām īpaši. Baseini tiek šūti ar rokām. Bumbiņas tiek pasūtītas no Eiropas ražotāja, kam ir ES sertifikāts par atbilstību izmantošanai bērnistabās. Kokvilnas apvalks attaisās ar rāvējslēdzēju, tādēļ to var izmazgāt veļasmašīnā. Bumbiņas var tīrīt ar mitru lupatu un maigu tīrīšanas līdzekli,” stāsta Kristīne. Bumbiņas septiņu ­centimetru diametrā ir pieejamas 14 krāsās, vai arī no kataloga var izvēlēties savu toni. Tiesa, tad būs jāgaida pāris dienu ilgāk.

Pie klienta tas nonāk iepakots 80x60x55 cm lielā kartona kastē, komplektā ar auduma bumbu maisu, ko nogādā kurjers. Jau izpildīti arī ārvalstu pasūtījumi.

Mūsdienīgā tirdzniecības shēmā daudz kas balstās uz sociālajiem tīkliem – arī Aiga un Kristīne sāka ar piedāvājumu “Instagram” un “Facebook”, tad izveidoja “www. bubuubaseini.lv”. Nākamais plānotais solis ir sadarbība ar specializētajiem veikaliem.

Vērtējums. Apsveicama iniciatīva

Kristīne Damškalne, “Māmiņu kluba” projektu vadītāja Baltijas valstīs: “Fizioterapeiti akcentē, ka rotaļlietām jābūt pēc iespējas dabiskām, tām jāveicina bērnos atklāšanas prieks un jāattīsta iniciatīva. Tādi ir arī bumbu baseini, kas sagādā bērnam lielisku iespēju izrādīt iniciatīvu.

Mazulis var ienirt bumbu baseinā, nonākot pilnīgi citā vidē, un no tās atkal iznirt. Bumbiņas var saskaitīt un mācīties nosaukt krāsas. Tās var noslēpt un sameklēt.

Bumbiņas var mest un trenēt roku precizitāti. Tās var savākt un novietot atpakaļ baseinā. Tā bērns nemanāmi rotaļas veidā mācās sakārtot savu vidi. Tātad šajā rotaļā ir paslēpts kaut kas dziļš, pozitīvs un pamatīgs. Katrā ziņā “BuBuu” iniciatīva šādu bumbiņu baseinu izgatavošanā ir ļoti atbalstāma.”