Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: SCANPIX/AFP/LETA

“Coca-Cola” vēl nevērtē akcīzes pieauguma saldinātājiem dzērieniem ietekmi uz nozari, bet cukura daudzumu samazina 0

Akcīzes pieauguma saldinātājiem dzērieniem ietekmi uz nozari Latvijā ir vēl pāragri vērtēt, aģentūrai LETA sacīja bezalkoholisko dzērienu zīmola “Coca-Cola” sabiedrisko attiecību vadītāja Baltijas valstīs Nele Normaka.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
Krievija vismaz mēnesi zināja par terorakta gatavošanu: “Lai viņi nestāsta pasakas fejai!” 87
Lasīt citas ziņas

“Lēmuma par akcīzes pieaugumu saldinātājiem dzērieniem ietekmi uz dzērienu industriju pagaidām ir par agru vērtēt. Tikai nesen saņemta informācija par izmaiņām akcīzes nodoklī no 2022.gada, tāpēc pašlaik vēl tiek veikti aprēķini,” sacīja Normaka.

Samazina cukura daudzumu dzērienos

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka “Coca-Cola” aktīvi pārstrādā produktu formulas globālā mērogā, tajā skaitā arī Latvijā, lai spētu piedāvāt produktus ar samazinātu cukura daudzumu vai bez pievienotā cukura. Pērn 35,4% no “Coca-Cola Latvia” produktu portfeļa veidoja produkti ar samazinātu cukura daudzumu un 18,4% – produkti bez cukura sastāvā.

CITI ŠOBRĪD LASA

“”Coca-Cola Zero” veido 12,4% no kopējā produktu klāsta un tās popularitāte turpina pieaugt. Ir svarīgi minēt, ka Latvijas tirgū tādi dzērieni kā “Sprite” un “Fuze Tea” pieejami tikai ar zemu cukura sastāvu vai bez cukura. (..) Pašlaik tiek prognozēts, ka Latvijā produktu ar samazinātu cukura daudzumu patēriņš pieaugs par 3% nākamo piecu gadu laikā,” sacīja Normaka, piebilstot, ka aplēses veiktas vēl pirms lēmuma par akcīzes pieaugumu saldinātājiem dzērieniem.

Mainās patēriņa paradumi

Pēc viņas teiktā, arī Igaunijā bez papildu nodokļu ierobežojumiem panākts, ka “Coca-Cola Zero” veido 21% no visiem “Coca-Cola” zīmola produktiem. Arī Latvijas patērētāji ir gatavi izdarīt veselīgākas izvēles un paredzams, ka nākotnē vairāk patērētāju dos priekšroku dzērieniem ar samazinātu cukura līmeni, sasniedzot pat 38% no kopējā produktu portfeļa un produktiem bez pievienota cukura sasniedzot 20% no kopējā produktu portfeļa.

Normaka arī uzsvēra, ka “Coca-Cola” produktu marķējumos norāda visas produktu sastāvdaļas un to uzturvērtību. Tāpat kopš pagājušā gada atsevišķiem produktiem kompānija izmanto krāsu marķējumu, kas norāda uz vielu sastāvu attiecībā pret dienā ieteicamo uzņemamo kaloriju daudzumu, lai patērētāji var izdarīt informētu izvēli.

Uzziņa:

Jau vēstīts, ka Saeima ceturtdien, 6.februārī galīgajā lasījumā apstiprināja grozījumus likumā par akcīzes nodokli, no 2022.gada palielinot akcīzes nodokli saldinātajiem dzērieniem.

Atbilstoši veiktajiem grozījumiem, ja uz 100 mililitriem dzēriena cukura daudzums būs līdz astoņiem gramiem, akcīzes nodokļa likme par 100 litriem dzēriena joprojām būs 7,4 eiro, bet, ja cukura daudzums pārsniegs astoņus gramus uz 100 mililitriem, par 100 litriem nodokļa likme būs 14 eiro.

Bezalkoholiskajiem dzērieniem, kuru sastāvā ir citas saldinātājvielas, akcīzes nodokļa likme saglabāsies tādā pašā apmērā kā visiem bezalkoholiskajiem dzērieniem līdz šim, – 7,4 eiro par 100 litriem dzēriena.