Desmitiem tūkstoši cilvēki nopirkuši “Tesla” auto ar neeksistējošu 100% autopilotu 0

Jaunās funkcijas maksā 8000 ASV dolāru katrai ar tām aprīkotai mašīnai, taču, kā uzskata ražotājs, pircēji varēs nopelnīt vēl vairāk.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
ASV izsludina ārkārtas stāvokli pirms Saules aptumsuma – paredz cilvēku masu bojāeju 12
Lasīt citas ziņas

No 90 000 “Tesla” auto, kas ir pārdoti pēdējos vienpadsmit mēnešos, 69 000 tika nopirkti ar funkciju “Enhanced Autopilot” (paplašinātais autopilots, pilnībā automātiska vadība uz ceļa). Šo īpašnieku vidū vēl 35 000 apmaksāja arī funkciju “Fully Self-Driving Capability” — pilnībā automatizētu vadību bez cilvēka līdzdalības, tostarp arī pilsētā. Abas funkcijas šobrīd vēl nav pieejamas, un tiek prognozēts, ka nebūs vismaz līdz šā gada beigām. Tas nozīmē, ka “Tesla” pircēji ir samaksājuši apmēram 450 miljonus ASV dolāru par vēl neesošām iespējām, raksta “Electrek”.

Teorētiski “Tesla” nespieda pircējiem maksāt par bezpilotu vadības funkcijām avansā. Uzņēmums sākotnēji brīdināja, ka abas funkcijas tiks aktivizētas ne ātrāk kā 2017.gada nogalē. Taču kompānija arī brīdināja, ka, ja pircējs neapmaksās abas funkcijas (kopā – 8000 ASV dolāru par auto) uzreiz, pērkot mašīnu, tad to vēlāka aktivizēšana maksās dārgāk – 10 000 ASV dolāru.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tādējādi vairāk nekā 75% pircēju vienkārši vēlējās ietaupīt naudu. Taču patlaban rodas nopietns jautājums par to, vai “Tesla” iekļausies solītajos termiņos un aktivizēs pilnībā robotizētu vadību uz visiem ceļiem līdz 2017.gada beigām.

Šobrīd ikviena mašīna ir aprīkota ar jaudīgu izdalīto datoru, kas spēj nodrošināt šādu vadību, astoņām apskates kamerām, radaru un neskaitāmiem ultraskaņas sensoriem. Tas ļaus mašīnai pašai pārvietoties un, kā zināms pēc vairākiem izmēģinājumiem, arī pilsētā, tostarp izbraukt luksoforus un jebkuras sarežģītības krustojumus.

Taču parastam lietotājiem šīs iespējas pagaidām programmatūras līmenī nav aktivizētas. Tas ir saistīts ar faktu, ka “Tesla” attālināti ievāc informāciju no 90 000 mašīnu ar šādu aprīkojumu, lai ar mašīnmācīšanas metodēm “iemācītu” savam autopilotam braukt tā, kā ir raduši cilvēki – šoferi. Ja autopilots tiktu ieslēgts jau tagad, tad apgūstamās informācijas apjoms būtu daudz mazāks.

Vienlaikus teorētiski jau ir uzkrāts pietiekami daudz informācijas, lai autopilots tiktu aktivizēts un tiktu noņemti mākslīgie ierobežojumi nopirktajās mašīnās.

Šodien “Tesla” auto ar ierobežotu bezpilota režīmu kopumā jau ir nobraukuši vairāk nekā miljardu kilometru.

Vēl miljardi nobrauktu kilometru ir nobraukuši dzīvi šoferi, kuru dati ir izmantoti autopilota apmācīšanai. Būtiski palielināt apmācībām paredzēto bāzi tuvākajā laikā neizdosies.

2017.gadā “Tesla” saražos mazliet vairāk nekā 110 tūkstošus auto, bet 2018.gadā — nedaudz virs 300 tūkstošiem. Nobraukuma pieaugums nebūs liels, un arī uzņēmuma solījumi ieviest autopilotu tieši 2017.gadā liek tam domāt par funkciju aktivizēšanu jau tagad.

Reklāma
Reklāma

Saskaņā ar “Tesla” oficiālajiem paziņojumiem, uzņēmums joprojām tikai plāno to izdarīt līdz gada beigām, pēc demonstrācijas brauciena, kurā grupa mašīnu ceļos no ASV Klusā okeāna piekrastes līdz Atlantijas okeānam bez neviena dzīva šofera rokas pieskāriena.

Uzņēmums apgalvo, ka pēc abu funkciju programmu aktivizēšanas pieslēgs sistēmu “Tesla Network”. Ar tā palīdzību, izmantojot “Android” bāzētu lietotni, ikviens “Tesla” īpašnieks, aizbraucot uz darbu vai mājām, varēs aktivizēt automātisku taksometra režīmu, un auto dosies strādāt kā taksometrs bez viņa iesaistes.

Šajā pat lietotnē ikviens varēs izsaukt šādu robotizētu taksometru. Tā kā “Tesla Network” nozīmē mašīnas bez šofera, kuru uzpilde ir lēta, tad arī pārvadājumiem būtu jābūt lētākiem nekā jebkuram tagadējam pārvadātājam. Mašīnu īpašnieki šādi varēs kompensēt maksu par pilnībā automātisko vadību.

Avots: “life.ru”