Publicitātes foto

Dzeltenais un pelēkais. Pirmo reizi demonstrē jauno elektrovilcienu dizainu 0

Izstrādāts jauno AS “Pasažieru vilciens” (PV) elektrovilcienu eksterjera dizains. Šodien vilciena modelis pasniegts satiksmes ministram Tālim Linkaitam, informēja PV Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Agnese Līcīte.

Reklāma
Reklāma

Darbi norit pēc plāna

Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins
Lasīt citas ziņas

Ministram tiekoties ar AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētāju Rodžeru Jāni Griguli, kā arī “Škoda vagonka” valdes priekšsēdētāju Martinu Bednāru (Martin Bednarz) un pārdošanas direktoru Ivo Gurņaku (Ivo Gurňák), tika pārrunāta elektrovilcienu ražošanas projekta norises gaita.

Kā informēja “Škoda vagonka” pārstāvji, projekta posmi seko cits citam saskaņā ar plānu.

CITI ŠOBRĪD LASA
Publicitātes foto

PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis: “Kopš līguma noslēgšanas gan Latvijas, gan Čehijas pārstāvji ik dienu, savstarpēji komunicējot un veicot nepieciešamās darbības, soli pa solim tuvojas tam, lai jau drīzumā no plānošanas posma pārietu nākamajā – pirmā vilciena reālās ražošanas posmā.

Plānošanas posmā viens no pirmajiem uzdevumiem bija vilcienu ārējā krāsojuma izvēle, tādēļ nekavējoties pēc līguma noslēgšanas sākām meklēt labākos risinājumus. Lai arī vilciena eksterjers ir tikai viens solis no gana komplicētā vilcienu ražošanas procesa, tomēr tas būs pirmais un redzamākais, ko ikviens cilvēks pamanīs.

Mums pašiem ļoti patīk jauno vilcienu krāsu palete un tās lietojums uz vilciena korpusa. Krāsojums pauž dinamiku un stabilitāti – šāda krāsu kombinācija un atvasinātas tās gradācijas ir kļuvušas par klasiku satiksmes nozarē.

Publicitātes attēls

Ceram, ka mūsu izvēle šķitīs simpātiska arī mūsu esošajiem un nākotnes pasažieriem, teica Grigulis.

Satiksmes ministrs norādīja: “Esmu gandarīts, ka jauno elektrovilcienu ražošanas process rit uz priekšu saskaņā ar plānoto laika grafiku, īpaši ņemot vērā augstos standartus un kvalitātes prasības.

Esmu pārliecināts, ka AS “Pasažieru vilciens” vadība, speciālisti un tehniskie darbinieki nodrošina skrupulozu visu nepieciešamo darbu izpildes uzraudzību un kontroli, lai nākotnes vilcieni, kas jau pēc 3 gadiem būs neatņemama mūsdienu sabiedrības pārvietošanās un mobilitātes sastāvdaļa, ierastos Latvijā savlaicīgi un atbilstoši noslēgtā līguma prasībām.”

Dzeltenais un pelēkais

Vilcienu krāsojuma dizaina autori ir “Dizaina studijas Teika” radošā komanda, kas darbu pie šī uzdevuma sāka 2019. gada rudenī.

Reklāma
Reklāma

Saskaņā ar mākslinieku piedāvāto koncepciju, jauno vilcienu eksterjeru veido trīs krāsu kombinācija – satiksmes dzeltenā jeb “traffic yellow”, antracīta pelēkā un tumši pelēkā.

Jaunajos AS “Pasažieru vilciens” elektrovilcienos kā akcenta krāsa tika izvēlēta dzeltena, ņemot vērā tās funkcionalitātes aspektu, kā arī atbilstību satiksmes nozares specifikai.

Publicitātes foto

Tā sevī apvieno praktiskumu, enerģiju, modi un tehnoloģijas. Dzeltenā krāsa ir arīdzan vizuāli visnoturīgākā krāsa: 80% daltonisma un tā paveidu redzes traucējumu gadījumos krāsa saglabā savu izteiksmīgumu un pamanāmību, tādējādi vairojot pieejamību publiskā transporta nozarē.

“Satiksmes dzeltens” ir vispamanāmākais visā krāsu spektrā ar augstu gaismas atstarojamību, līdz ar to šī krāsa jau no pagājušā gadsimta vidus tiek izmantota transporta nozarē drošības un redzamības nodrošināšanas nolūkos.

Savukārt antracīta pelēkais – tonis, kas savu nosaukumu ieguvis pateicoties antracīta akmeņoglēm – rūpniecībā izmantots termoelektrostacijās elektrības ražošanai.

Jauno elektrovilcienu pamatkrāsa, greznākā no pelēkā toņiem, kalpo gan kā funkcionāli tehniskas nozīmes krāsa, gan kā fons, kas palīdz izcelties dzeltenajiem elementiem. Antracīta pelēkais un tā palīgkrāsa tumši pelēkais būs ilgnoturīgi krāsu elementi, kas vienlaikus vilcienus padarīs arī viegli kopjamus.

Uzziņa:

PV dibināts 2001. gada 2. novembrī. Uzņēmums ir vienīgais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu visā Latvijas teritorijā. PV ir patstāvīgs valsts īpašumā esošs uzņēmums.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.