Dzelzceļa tilts pāŗ Daugavu.
Dzelzceļa tilts pāŗ Daugavu.
Foto: F64

Dzelzceļa tiltam pār Daugavu – 105 gadi 0

Šogad VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ieripo savā 100 gadu jubilejā, kas tiks atzīmēta ar dažādiem pasākumiem. Tomēr pašai dzelzceļa infrastruktūrai Latvijā ir krietni senāka vēsture. Viens no šādiem objektiem ir dzelzceļa tilts pār Daugavu Rīgā, kam šogad aprit 105 gadi.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 27
Lasīt citas ziņas

Pirmo dzelzceļa tiltu pār Daugavu uzcēla 1872. gada nogalē kā Rīgas – Bolderājas dzelzceļa līnijas tiltu. Tiltu izmantoja ne tikai dzelzceļa satiksmei, bet arī gājēji un zirgu pajūgi. Tiesa, gadiem ejot, tas sāka neatbilst laikmeta prasībām – pieauga noslodze un bija nepieciešams tilts ar divvirzienu kustību, pa kuru var braukt divi vilcieni vienlaicīgi divos virzienos.

Tādēļ tika būvēts jauns dzelzceļa tilts, kas tika pabeigts vien dažus mēnešus pirms Pirmā pasaules kara jeb 1914. gadā. Savukārt vecais, 1872. gadā uzbūvētais tilts, tika pārdots Rīgas pilsētai – transporta un gājēju vajadzībām.

CITI ŠOBRĪD LASA

LDz industriālā mantojuma eksperts Toms Altbergs atzīmē: “Nelaime ir tā, ka tilti slikti sadzīvoja ar karu. Tie tika postīti un atkal atjaunoti. Veco dzelzceļa tiltu pilnībā nopostīja Otrā pasaules kara nogalē un pēc tam to vairs neatjaunoja, bet jauno tiltu gandrīz pilnībā uzspridzināja 1944. gadā – no tā palika pāri vien daži balsti un metāla daļas. Lai nodrošinātu vilcienu kustību, 1945. gadā tika atklāts pagaidu koka tilts pār Zaķusalu.”

Viņš arī norāda, ka tāda pie dzelzceļa tilta pār Daugavu, kādu mēs to šodien redzam, Rīga tika 1950.gadā. “Iespaidīgās arkveida kopnes uzbūvēja, lai savā ziņā atgādinātu par sākotnējo tiltu. Tā bija drīzāk nostaļģija pēc vecā tilta, nekā praktiska inženiertehniska nepieciešamība,” papildina T. Altbergs.

Nākotnē esošajam dzelzceļa tiltam blakus tiks būvēts “brālis”, pa kuru brauks “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas vilcieni.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.