F-1 pilots Romēns Grožāns spēja izdzīvot šādā uguns peklē.
F-1 pilots Romēns Grožāns spēja izdzīvot šādā uguns peklē.
Foto: Hoch Zwei/ZUMAPRESS/SCANPIX/LETA

VIDEO. Jābrīnās, kā pilots vispār izdzīvoja! F-1 sacensību pēdējo sešu gadu laikā šaušalīgākā avārija 0

Gints Narogs, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Lasīt citas ziņas

Pirmās formulas (F-1) sacensībās Bahreinā notika pēdējo sešu gadu laikā šaušalīgākā avārija, kurā francūzis Romēns Grožāns brīnumainā kārtā izkļuva sveikā vien ar roku apdegumiem.

Bahreinā tika aizvadīts 2020. gada sezonas 15. posms.

CITI ŠOBRĪD LASA
Asinis stindzinošā avārija notika jau pirmajā aplī, kad “Haas” komandas pilota Grožāna vadītā formula aizķēra krievu autosportista Daniila Kvjata vadītā “Alfa Thauri” bolīda priekšējo riteni.

Grožāns vairs nespēja savaldīt savu spēkratu, un tas lielā ātrumā ietriecās metāla aizsarg­barjerā. Trieciens bija tik spēcīgs, ka “Haas” formula pārlūza uz pusēm, piedevām kokpits ar Grožānu tajā izlidoja aizsargbarjeras otrā pusē, bet aizmugurējā daļa ar motoru palika trases pusē.

Sadursmes brīdī momentā uzliesmoja no sadauzītās degvielas tvertnes izlijušais šķidrums, Grožānu pārņemot liesmām. Francūzi izglāba striktie F-1 drošības noteikumi, jo jau pēc dažām sekundēm avārijas vietā bija gan glābēji, gan mediķi, Grožānam brīnumainā kārtā spējot izkļūt no liesmu apņemtās formulas.

Autosportists, protams, cieta gan no trieciena, gan liesmām, jo apdega plaukstas un rokas, taču šādā avārijā gūtās traumas ir vērtējamas kā samērā vieglas, jo jābrīnās, kā pilots vispār izdzīvoja.

Paredzams, ka jau šodien francūzi izrakstīs no slimnīcas. Te vēlreiz pierādījās, ka F-1 sacensībās drošības līmenis ir neticami augsts. Pēdējo reizi šajās sacensībās fatāla avārija notika 2014. gadā Japānā, kad cits francūzis Žils Bjanki lielā ātrumā ietriecās evakuatorā, gūstot smagu galvas traumu.

Bjanki deviņus mēnešus pavadīja komā, līdz tika lemts par dzīvību uzturošo aparātu atslēgšanu. Tas bija pirmais nāves gadījums kopš traģiskā 1994. gada maija, kad Sanmarīno “Grand Prix” laikā divu dienu laikā nositās austrietis Rolands Racenbergers un leģendārais brazīlietis Airtons Senna.

Pēc Grožāna avārijas sacensības tika apturētas, bet vēlāk dots atkārtots starts.

Zīmīgi, ka uzreiz sekoja vēl viena smaga avārija, kurā kūleni apmeta kanādieša Lensa Strola pilotētā “Racing Point” komandas formula. Strols piezemējās ar galvu uz leju, bet arī šajā gadījumā pilots pats spēja izkļūt no braucamā. Bahreinas “Grand Prix” izcīņā uzvarēja septiņkārtējais pasaules čempions Lūiss Hamiltons, britam ar “Mercedes” formulu šosezon svinot jau 11. uzvaru 15 posmos. Līdz sezonas beigām atlikuši vēl divi etapi.

Šonedēļ noslēgsies arī pasaules čempionāts rallijā, sportistiem sacenšoties Itālijas slavenās autosporta pilsētas Moncas apkārtnē. Dalībnieku vidū būs arī latvieši Mārtiņš Sesks un Renārs Francis, kuri ir līderi junioru klases (JWRC) kopvērtējumā. Pirms pēdējā posma Seska un Franča ekipāža ieņem līderpozīciju JWRC kopvērtējumā, taču pēdējā posmā piloti var tikt pie 60,5 punktiem, tāpēc par titula pretendentiem var uzskatīt vismaz trīs ekipāžas.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.