Publicitātes attēls

Eksperiments atklāj, vai cilvēki arvien tic viltus interneta veikalu piedāvājumiem 0

Eksperimentā, kas veikts kampaņas #PatiesiViltots ietvaros, nedēļas laikā vairāk nekā 9 200 Latvijas iedzīvotāju apmeklējuši viltus interneta veikalu, un teju 10% no tiem vēlējušies veikt pirkumu, tādējādi pakļaujot sevi krāpniecības riskam.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Lasīt citas ziņas

Izglītojošo kampaņu #PatiesiViltots, kas veltīta drošas iepirkšanās paradumu veicināšanai internetā, īsteno “Omniva Latvija” sadarbībā ar “Swedbank” un “Xnet” interneta veikalu.

Viltus veikals nostrādā

Eksperimenta ietvaros tika radīts viltus interneta veikals “superatlaides.lv”, kura izveidē apzināti tika pieļautas dažādas nepilnības un izplatītas krāpniecības pazīmes.

CITI ŠOBRĪD LASA

Piemēram, visām precēm bija 50-70% atlaide, nebija norādīti korekti uzņēmuma rekvizīti, netika publicēti privātuma politika, saistību atruna un lietošanas noteikumi.

Pēc preču ievietošanas pirkumu grozā un pogas “Pirkt” nospiešanas apmeklētājiem parādījās informatīvs logs ar paziņojumu, ka šis ir viltus interneta veikals un aicinājums kritiskāk izvērtēt savus iepirkšanās internetā paradumus.

“Omniva Latvija” mārketinga vadītāja Ruta Pole stāsta: “Pirmās nedēļas laikā 810 cilvēki, kas apmeklēja viltus interneta veikalu, vēlējās veikt pirkumu, kas nozīmē, ka liela daļa sabiedrības joprojām nepievērš pietiekamu uzmanību dažādām droša interneta veikala pazīmēm, riskējot palikt gan bez naudas, gan bez pasūtītās preces.”

Kampaņas #PatiesiViltots ietvaros veiktajā Latvijas iedzīvotāju aptaujā tika secināts, ka 15% interneta veikalu klientu ir saskārušies ar situāciju, kad par preci ir samaksāts, taču tā nav piegādāta.

Zema cena svarīgāka par piesardzību

“Ļoti bieži tieši cena ir noteicošais faktors, kāpēc klients izvēlas riskēt un iegādāties preci, tomēr aicinu neuzķerties uz šī vilinošā āķa un būt uzmanīgiem, izvērtējot neticami lielu atlaižu piedāvājumu ticamību,” aicina Ruta Pole.

“Xnet” interneta veikala pārdošanas vadītājs Gatis Šķudītis uzsver: “Veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja parādīja, ka tikai 16% pircēju vienmēr izlasa distances līgumu pirms piekrist tā nosacījumiem, un vēl retāk (14%) pievērš uzmanību uzticības zīmēm jeb Trust Mark, tomēr šīm būtu jābūt pazīmēm, ko pircējs pārbauda pirms iepirkšanās jaunā interneta veikalā.”

Reklāma
Reklāma

Viens no veidiem, kā pārbaudīt veikala patiesos nolūkus, ir citu pircēju atsauksmes. Savukārt to, cik sen veikals darbojas, iespējams pārbaudīt lapā archive.org – jo jaunāks veikals, kas piedāvā visām precēm neticami zemas cenas un lielas atlaides, jo vairāk jāuzmanās no iespējamās krāpniecības, jo negodprātīgi uzņēmēji ir pamanījuši cilvēku kāri uz atlaidēm, kas ir spēcīgāka par piesardzību.

Lai atgādinātu iedzīvotājiem par viegliem un ikvienam iegaumējamiem pamatprincipiem, kā izvēlēties uzticamus interneta veikalus, izveidoti vairāki īsi informatīvi materiāli, kas atrodami kampaņas #patiesiviltots mājas lapā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.