Foto: LETA

“Food Union”: Maksātnespējas piena nozarē visbiežāk saistītas ar nepamatotu pārmaksu 0

Biežākie kāda piena nozares tirgus dalībnieka maksātnespējas gadījumi ir saistīti ar nepamatoti augstu pārmaksu citam ķēdes dalībniekam, pauda piena pārstrādes koncerna “Food Union” vadītājs Eiropā Normunds Staņēvičs.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
Krievija vismaz mēnesi zināja par terorakta gatavošanu: “Lai viņi nestāsta pasakas fejai!” 87
Lasīt citas ziņas

“Mūsu nozarē ir svarīga pareiza finanšu plūsmas organizēšana, jo no tās ir atkarīga visu ķēdes dalībnieku darbība ilgtermiņā. Tieši tāpēc biežākie piena nozares tirgus dalībnieku maksātnespējas gadījumi ir saistīti ar nepamatoti augstu pārmaksu citam ķēdes dalībniekam,” pauda Staņēvičs.

Viņš uzsvēra, ka izejvielas finansēšanas avots ir produktu pirkt gribošs patērētājs un izejvielas cenu nevar skatīt atrauti no visiem produkta vērtību veidojošajiem faktiem. “Patērētāja samaksātā summa sadalās starp četriem pīlāriem – mazumtirgotāju, valsti, piena pārstrādātāju, kurš uzņemas arī izejvielas un produkta transportēšanas izmaksas, un piena ražotāju jeb zemnieku saimniecību,” vērsa uzmanību “Food Union” vadītājs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Staņēvičs aicināja visai Latvijas piena un pārtikas nozarei veidot caurspīdīgas un ilgtermiņā mērķētas attiecības ar visām ieinteresētajām pusēm, sākot no izejvielu piegādātājiem līdz gala patērētājiem. Pēc viņa sacītā, tikai tā iespējams veicināt nozares un valsts konkurētspējas izaugsmi un ekonomisko ilgtspēju.

Pēc viņa sacītā, vairākus gadus darbojas “Food Union” un zemnieku saimniecību stratēģiski izplānota un datos balstīta sadarbības pieeja. Tā “ļauj minimizēt cenu svārstības, garantējot zemniekiem samaksu precīzos termiņos, sniedzot piena pārstrādātiem pārliecību par stabilu izejvielas, bet tirgotājiem – par pietiekamu produktu apjomu”, sacīja Staņēvičs. Tā rezultātā gala patērētāji saņem produktu par samērīgu cenu.

Staņēvičs atgādināja, ka “Food Union” ir radījis arī digitālu rīku – interaktīvu platformu “Gudrais piensaimnieks”, ar kura palīdzību zemnieki var sekot līdzi un analizēt datus par pārstrādei pārdoto pienu.

“Food Union” grupas apgrozījums Eiropā 2018.gadā pārsniedza 280 miljonus, kas ir par 11% vairāk nekā iepriekšējā periodā, un grupa strādāja ar vairāk nekā 9,8 miljonu peļņu.

“Food Union” grupa apvieno trīs lielākos piena pārstrādes un saldējuma ražošanas uzņēmumus Latvijā – “Rīgas piena kombināts”, “Valmieras piens” un “Rīgas piensaimnieks”, lielāko saldējuma ražotāju Igaunijā “Premia”, lielāko saldējuma ražotāju Dānijā “Premier Is” un saldējuma izplatītāju “Hjem Is”, saldējuma ražotāju Norvēģijā “Isbj?rn Is”, saldējuma ražotāju Rumānijā “Alpin57Lux” un saldējuma ražotāju Baltkrievijā “Ingman Ice Cream”. 2018.gadā “Food Union” atvēra divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā.