Foto: Pixabay.com

Iedzīvotāji aktīvi interesējoties par trauksmes celšanu. Saņemti jau vairāki ziņojumi 2

Trauksmes celšanas likuma darbības pirmajā mēnesī valsts pārvaldes iestādes saņēmušas 41 ziņojumu, no kuriem gan tikai 14 atzīti par trauksmes celšanas ziņojumiem, aģentūru LETA informēja Valsts kancelejas pārstāve Zane Ozola.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Lasīt citas ziņas
Ar šiem 14 ziņojumiem kompetentās institūcijas turpinās strādāt pēc būtības, atzīmēja Ozola.

Jomas, par kurām iedzīvotāji ir cēluši trauksmi, ir izvairīšanās no nodokļu nomaksas, amatpersonu bezdarbība, nolaidība vai dienesta stāvokļa ļaunprātīga izmantošana, darbinieku fiktīva nodarbināšana, korupcija, krāpšana, darba tiesisko attiecību regulējošo normatīvo aktu pārkāpumi, darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu pārkāpumi un pārkāpumi publisko iepirkumu jomā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vienlaikus Ozola atzīmēja, ka daļa iedzīvotāju vēl nav pilnībā izpratuši Trauksmes celšanas likuma būtību, jo tiek ziņots arī par personīgo interešu aizskārumu, par pārkāpumiem, kas nav novēroti darbā un neskar plašas sabiedrības intereses, par pārkāpumiem, kas jau tiek izmeklēti, kā arī par iespējamiem pārkāpumiem, par kuriem informācija vienlaikus tiek sniegta publiskajā telpā.

Tāpēc Valsts kanceleja līdz pat septembrim turpinās skaidrot trauksmes celšanas aspektus kampaņā “Redzi. Dzirdi. Runā.”.

“Mēs aicinām iedzīvotājus sniegt iespējami konkrētas un skaidras ziņas un nebaidīties norādīt kontaktinformāciju, lai gadījumā, ja iesniegums tiek atzīts par trauksmes cēlēja ziņojumu, varam sazināties ar ziņojuma autoru un nodrošināt likumā noteikto aizsardzību. Ar faktiem un dokumentiem pamatota informācija visātrāk ļauj saprast, kura iestāde var reaģēt un kāda veida problēma būtu novēršama,” uzsver Valsts kancelejas direktors Jānis Citskovskis.

Iedzīvotāji aktīvi interesējoties par trauksmes celšanu.

Piemēram, Valsts kancelejas Trauksmes cēlēju kontaktpunkts mēneša laikā klātienē konsultējis sešas personas un 64 personām sniedzis konsultācijas elektroniski vai sazvanoties.

Valsts kancelejas Trauksmes cēlēju kontaktpunktā kopumā pozitīvi vērtē likuma darbības pirmo mēnesi, jo iedzīvotāji ir izrādījuši vēlmi cīnīties pret dažādiem pārkāpumiem.

Valsts kanceleja atgādina, ka trauksmi ceļ par savā darba vidē novērotiem pārkāpumiem, kas var kaitēt sabiedrības interesēm. Trauksmes celšanas likuma mērķis ir aizsargāt personu no represijām, kas var rasties trauksmes celšanas dēļ.

Reklāma
Reklāma

Par to, kas ir trauksmes celšana, kur un kādā veidā var celt trauksmi, kā arī kontaktpersonu trauksmes celšanas jautājumos kontakti un informācija par aizsardzības garantijām atrodama tīmekļvietnē “www.trauksmescelejs.lv”.

Trauksmes cēlēju kontaktpunkts plašāku informāciju par trauksmes celšanu publiskajā un privātajā sektorā apkopos un publicēs gada nogalē.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.