Partikas interneta veikals Barbora
Partikas interneta veikals Barbora
Publicitātes foto

Iespējams, koronovīrusa dēļ, daļa Latvijas iedzīvotāju veido pārtikas rezerves. Tirgotāji atklāj, ko pērk visvairāk 1

Pēdējo divu nedēļu laikā vairākiem pārtikas produktiem strauji pieaudzis pieprasījums, kas liecina, ka daļa Latvijas iedzīvotāju veido pārtikas rezerves, par pārdošanas datu analīzes secinājumiem aģentūrai LETA pastāstīja mazumtirgotāju pārstāvji.

Reklāma
Reklāma

Deficīta nav

Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

Patlaban preču deficīts tirgū gan neesot jūtams un mazumtirgotājiem ir pietiekamas rezerves tiem pārtikas produktiem, kuriem pēdējo divu nedēļu laikā strauji pieaudzis pieprasījums, liecina tirgotāju pārstāvju teiktais.

“Elvi Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine atklāja, ka februāra beigās, salīdzinot ar pārdošanas apjomiem janvāra beigās, būtiski audzis pieprasījums pēc bakalejas precēm un konservētiem produktiem. “Tā, ka šie produkti ir ilgstoši uzglabājami, acīmredzot, pircēji vēlas būt droši, ka viņu dzīvesvietā atrodas pietiekami daudz ēdiena, ja gadījumā mājās nāksies pavadīt ilgāku laiku,” sacīja Vārtukapteine.

Griķi, milti, makaroni

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā atzīmēja Vārtukapteine, “Elvi” pārdošanas apjomi liecina, ka, salīdzinājumā ar iepriekšējā gada attiecīgo laika posmu, vairāk pērk griķus (+99%), gaļas konservus (+96%), miltus (+57%), makaronus (+49%).

Pārējo bakalejas preču pārdošanas daudzums vidēji audzis par 20-30%. Cukuram pārdošanas daudzums februāra beigās audzis par 6%, zivju konservu sortimentā lielākais pieprasījuma pieaugums ir tunča konserviem (+34%), bet pārdošanas apjomu kritums vērojams šprotēm – acīmredzot, tās kļuvušas par gardēžu segmenta produktu, ko pērk izsmalcinātu ēdienu gatavošanai, nevis ikdienas patēriņam, skaidroja “Elvi” komercdirektore.

Pēc viņas stāstītā, pārdošanas apjoma pieaugums vērojams arī cita veida konservētajai produkcijai un saldētajām precēm. Vairāk pērk konservētas pupiņas (+53%), konservētas bietes (+32%), nav mainījies konservētas kukurūzas pārdošanas apjoms, bet kritis pieprasījums pēc zaļajiem zirnīšiem.

Preces ved katru dienu

Tāpat Vārtukapteine norādīja, ka preču papildināšana veikalos “Elvi” notiek katru dienu, līdz ar to patlaban nav vērojams kādas preces deficīts – pat, ja pircēji izpērk viena ražotāja produktus, veikalos esot atrodami analogi, tādēļ produktu pietiek visiem.

Savukārt bakalejas un konservētās preces piegādātas gan no centralizētās “Elvi” loģistikas, gan dažādiem šo produktu izplatītājiem – visās noliktavās ir pietiekoši lieli šo produktu apjomi, tāpēc pagaidām bažām par kādas preces deficītu nav pamata, viņa stāstīja.

Atsevišķiem produktiem lielāks pieprasījums

“Maxima Latvija” iepirkuma departamenta direktors Edvīns Lakstīgala stāstīja, ka atsevišķos veikalos ir novērots noteiktu produktu lielāks pieprasījums nekā ierasti, tāpēc patlaban pastiprināti seko līdz preču pieprasījuma izmaiņām un mazumtirgotājs palielinājis piegādes apjomus noteiktām preču grupām, kā, piemēram, griķiem, makaroniem, ingveram.

Reklāma
Reklāma

Viņš skaidroja, ka preču piegāde aizņem noteiktu laiku un noteiktas preču grupas veikalos lielākā apjomā gaidāmas līdz otrdienai.

“Nodrošināt visu ikdienai nepieciešamo patlaban ir mūsu prioritāte. Sagaidām, ka visi tirgus spēlētāji situācijas risināšanā iesaistīsies godprātīgi un līdzīgi kā mēs, nodrošinās zemākās cenas tirgū. Produktu grupās, kur ir novērots lielāks pieprasījums nekā ierasts, meklējam alternatīvas un cieši sadarbojamies ar piegādātājiem,” skaidroja Lakstīgala.

Pērk produktus ar ilgu uzglabāšanas termiņu

“Rimi Latvia” sabiedrisko attiecību vadītāja Regīna Ikala atzīmēja, ka pēdējās dienās “Rimi” veikalos ir pieaudzis pieprasījums pēc graudaugiem, konserviem, sausmaizītēm un citiem produktiem ar ilgu uzglabāšanas termiņu, tomēr visi šie produkti veikalos ir pieejami.

Viņa atklāja, ka pagājušajās brīvdienās pircēju novērotos tukšākus produktu plauktus “Rimi” veikalos ietekmēja atsevišķu iepriekšminēto produktu zīmolu pieprasījums, kuru veicināja “Tudiš pīp” akcijas piedāvājums. Kā skaidroja Ikala, produktu piedāvājums “Rimi” veikalos tiek veidots atbilstoši pircēju pieprasījumam, tādēļ mazumtirgotājs reaģē uz šī brīža situāciju, veicot papildu pasūtījumus graudaugiem un citiem produktiem ar ilgu uzglabāšanas termiņu.

Viņa piebilda, ka “Rimi” veikalos pieejamais plašais produktu piedāvājums ļauj pircējiem izvēlēties alternatīvu, ja kādā no veikaliem patlaban nav pieejams pircēja iecienītā zīmola/ražotāja produkts.