Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: LETA/AFP

Iestājoties siltam laikam LTAB aicina motobraucējus būt piesardzīgiem 0

Salīdzinoši siltie laikapstākļi sekmējuši to, ka jau marta beigās uz Latvijas ceļiem parādījušies pirmie motobraucēji, tādēļ Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) aicina motobraucējus būt piesardzīgiem uz ceļa, savlaicīgi iegādāties OCTA, kā arī atbildīgi izturēties pret valstī noteiktajiem COVID-19 ierobežojumiem.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 154
Lasīt citas ziņas

Kā informē LTAB pārstāvji, pērn apdrošinātājiem pieteikti 506 ceļu satiksmes negadījumi, kuros bijis iesaistīts mototransporta līdzeklis. Salīdzinājumam 2018.gadā apdrošinātājiem tika pieteikti 580 negadījumi, bet vēl gadu iepriekš – 433 negadījumi.

“Negadījumu skaits, kuros iesaistīti mototransporta līdzekļi, vistiešākajā mērā saistās ar laikapstākļiem – jo garāks ir gada siltais periods, jo lielāks negadījumu skaits. Ja pērn siltais laiks iestājās aprīļa otrajā dekādē, šogad jau divas nedēļas agrāk. Tādēļ paredzam, ka jau šajā nedēļas nogalē uz Latvijas ceļiem parādīsies aizvien vairāk motobraucēju,” prognozēja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, aicinot satiksmes dalībniekiem citam pret citu izturēties atbildīgi un būt piesardzīgiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

No pērn apdrošinātājiem pieteiktajiem negadījumiem, kuros bijis iesaistīts motorizēts divriteņu spēkrats, 211 gadījumos mototransportlīdzekļa vadītājs bijis CSNg izraisītājs, bet 295 gadījumos – cietušais.

“Pēdējo četru gadu statistika liecina, ka motobraucēji biežāk ir cietušie, nevis negadījuma izraisītāji. Tā, piemēram, salīdzinot ar 2018.gadu, mototransporta līdzekļu vadītāju izraisīto negadījumu skaits sarucis par vairāk nekā ceturto daļu, savukārt negadījumu skaits, kur divriteņu spēkrats bijis cietušais, palicis salīdzinoši nemainīgs (2018.gadā – 298 gadījumi),” skaidroja J.Abāšins.

Vidējā atlīdzība par motobraucēju izraisītajiem negadījumiem pērn bija 735,24 eiro, bet par negadījumu, kurā motobraucēji bija kā cietušie – 1281,57 eiro.

Pagājušajā gadā lielākā izmaksātā atlīdzība par negadījumu, ko izraisījis motobraucējs, bija 39009,38 eiro. Šis negadījums ir noticis 2018.gadā, un tā ir lielākā atlīdzība kopš 2015.gada par motorizētā divriteņu spēkrata vadītāja izraisītu negadījumu.

Ņemot vērā valstī izsludināto ārkārtas stāvokli saistībā ar koronavīrusa Covid-19 izplatības ierobežošanu, LTAB aicina motobraucējus atbildīgi izturēties pret savu un līdzcilvēku veselību. Tāpat LTAB atgādina, ka par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, kuram nav derīga OCTA, var tikt piemērots sods mopēda vadītājam no 30 – 55 eiro, bet cita transportlīdzekļa vadītājam — no 85 līdz 120 eiro.

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Seesam Insurance” AS Latvijas filiāle un “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.