Avarējušās lidmašīnas Lion Air”” vraka paliekas.
Avarējušās lidmašīnas Lion Air”” vraka paliekas.
Foto: SCANPIX/REUTER/LETA

Indonēzijā atrod avarējušās “Lion Air” lidmašīnas otru “melno kasti” 0

ASV jūras spēku ūdenslīdēji atraduši oktobrī Javas jūrā iekritušās aviokompānijas “Lion Air” otru “melno kasti”- pilotu sarunu ieraksta ierīci, pirmdien paziņoja amatpersona.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Lasīt citas ziņas

Izmeklētāji cer ar pilotu sarunu ierakstu palīdzību gūt lielāku skaidrību par katastrofu, kurā gāja bojā 189 cilvēki.

Ūdenslīdēji atraduši arī vairāku katastrofas upuru mirstīgās atliekas, žurnālistiem teica Indonēzijas jūrlietu ministra vietnieks Ridvans Džamaludins.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pilotu sarunu ieraksta ierīce atrasta jūras gultnes gruntī astoņu metru dziļumā, pavēstīja jūras spēku pārstāvis. Vietā, kur jūrā iekrita lidmašīna, ūdens ir 30 metrus dziļš.

“Lion Air” lidmašīna “Boeing 737 MAX 8”, kas ar 181 pasažieri un astoņiem apkalpes locekļiem 29.oktobrī bija ceļā no galvaspilsētas Džakartas Sukarno-Hatas lidostas uz Pangkalpinangu Bangkas salā, 13 minūtes pēc pacelšanās iekrita Javas jūrā Rietumjavas provinces piekrastē. Visi lidmašīnā esošie cilvēki avārijā gāja bojā.

“Melnā kaste” ar lidojuma datu ieraksta ierīci tika atrasta jau dažas dienas pēc katastrofas, un dati liecina, ka avarējušā aviolainera ātruma indikators pēdējos lidojumos rādījis nepareizus datus.

Avarējusī lidmašīna bija jauna, “Lion Air” to saņēma augustā. Pēc Indonēzijas Nacionālās gaisa satiksmes drošības komitejas sniegtās informācijas, šīs lainera kopējais nolidojums bijis 800 stundas.

Indonēzijas Nacionālās gaisa satiksmes drošības komitejas sākotnējā ziņojumā par avāriju konkrēts nelaimes gadījuma cēlonis nav nosaukts, un gala ziņojums tiks pabeigts tikai nākamgad.

Taču izmeklētāji norādīja, ka “Lion Air” turpināja izmantot lidmašīnu, neskatoties uz to, ka nespēja novērst problēmu ar sensoru.

Viens no aviolainera sensoriem, kas nodrošina informāciju par gaisa plūsmu gar spārniem, varētu būt sniedzis nepareizus datus, automātiski izraisot lidmašīnas pikēšanu.

Automātiskā sistēma lidmašīnu modeļos “Boeing 737 MAX 8” un “Boeing 737 MAX 9”, kuras nolūks ir palīdzēt pilotiem izvairīties no lidmašīnas priekšgala pacelšanas bīstami augstu, neierastos apstākļos var negaidīti nospiest priekšgalu uz leju un tik spēcīgi, ka piloti to vairs nespēj pacelt atpakaļ. ASV lidmašīnu ražotājs “Boeing” nedēļu pēc katastrofas izplatīja paziņojumu aviokompānijām, brīdinot par šāda scenārija iespējamību, kad lidmašīna pikē vai pat avarē, pat ja piloti lido manuālajā režīmā un negaida lidojuma kontroles datoru pieslēgšanos lidmašīnas vadībai.

Reklāma
Reklāma

Brīdinājums bija pārsteigums daudziem pilotiem, kas ASV aviokompānijās lido ar jaunāko “Boeing” modeļu lidmašīnām.

1999.gadā dibinātā zemo cenu lidsabiedrība “Lion Air” ir lielākā aviokompānija Indonēzijā pārvadāto pasažieru skaita ziņā. Tās flotē ir vairāk nekā 110 lidmašīnu “Boeing” un “Airbus”.

2004.gadā “Lion Air” lidmašīna “McDonnell Douglas MD-82” ar 153 cilvēkiem nolaišanās laikā Javas salas Surakartas pilsētas lidostā nogāzās līdzās lidostai esošajā kapsētā, un gāja bojā 25, bet tika ievainoti 109 cilvēki.

Notikuši vēl vairāki nopietni negadījumi ar šīs aviosabiedrības lidmašīnām, kuros nav bijis bojāgājušo, tostarp 2013.gadā laineris “Boeing 737-400”, nolaižoties Bali salā, iegāzās jūrā un tā fizelāža salūza divās daļās. Visi 108 lidmašīnā esošie cilvēki tika izglābti.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.