Foto – Shutterstock

INFOGRAFIKA. Kā Latvijas uzņēmumos uztver un ievieš jaunākos digitālos risinājumus 0

Latvijas uzņēmumos ir diezgan attīstīta digitālā vide, taču bieži vien vadītājiem pietrūkst zināšanu un entuziasma, lai visas modernās iespējas liktu lietā. Šāda atziņa izriet no Tildes Jumis veiktā pētījuma “Vadītāja digitālais portrets”.

Reklāma
Reklāma
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Lasīt citas ziņas

Vislabākās zināšanas uzņēmumu un struktūrvienību vadītājiem ir par digitālo drošību – šajā kategorijā vidējais novērtējums ir 72%. Vadītāji pārzina izplatītākos drošības riskus un zina, kā rīkoties, sastopoties ar draudiem.
Arī uzņēmumu digitālā vide un to rīcībā esošais ekipējums novērtēti ar salīdzinoši augstu atzīmi – 69%, apliecinot, ka vairākumam aptaujāto uzņēmumu ir nepieciešamie instrumenti produktīvam, mūsdienīgam darbam. Taču tie ne vienmēr tiek likti lietā, jo vadītājiem nereti pietrūkst zināšanu par jaunajām tehnoloģijām, kā arī entuziasma apgūt tās un ieviest uzņēmuma ikdienas darbā. Šajās kategorijās novērtējums ir attiecīgi 51% un 54%.

No pētījuma izriet, ka tikai 49% vadītāju regulāri seko līdzi digitālās sfēras jaunumiem un vien 23% regulāri paši izmēģina jaunus risinājumus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Krietni enerģiskāk vadītāji izmanto sociālos tīklus. Vairāk nekā puse jeb 58% atzīst, ka savu personīgo sociālo tīklu kontu izmanto uzņēmuma popularizēšanai. Arī dažāda satura veidošanā par uzņēmumu vai nozari vadītāji iesaistās diezgan aizrautīgi. Aptuveni 60% pieliek roku satura sagatavošanā un uzņem fotogrāfijas, 32% piedalās video satura radīšanās un 12% izmēģinājuši video tiešraides.

Digitāli visattīstītākie vadītāji ir informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) uzņēmumos, no kuriem 68% regulāri interesējas tehnoloģiju jaunumiem. Otri zinošākie ar 65% interesentu ir mediju, sabiedrisko attiecību, reklāmas un poligrāfijas nozares vadītāji, apsteidzot finanšu pakalpojumu nozari, kur jaunākās tehnoloģijas interesē 61% respondentu.

“Ikdienā strādājot ar dažādiem uzņēmumiem – Tildes Jumja klientiem – redzam, ka digitālās vides attīstības līmenis uzņēmumā bieži ir atkarīgs tieši no uzņēmuma vadītāja entuziasma. Pirms diviem gadiem, kad tirgū uzsākām piedāvāt grāmatvedības un uzņēmumu vadības mākoņpakalpojumu Tildes Jumis Pro, risinājumu pirmie ieviesa uzņēmumi, kuru vadītāji paši bija produktu izmēģinājuši. Tāpat redzam, ka arī vispilnīgāk Tildes Jumis Pro iespējas izmanto uzņēmumi, kuros vadītāji iesaistījušies produkta izmēģināšanas un ieviešanas procesā,” stāsta Tildes Jumis biznesa attīstības vadītājs Viesturs Slaidiņš.

Pētījums tapis “Vadītāja digitālais portrets” ar uzņēmuma vadības un grāmatvedības programmas Tildes Jumis atbalstu, 2017. gadā aptaujājot 1238 vadītājus no 16 nozarēm par gatavību digitālajam laikmetam piecās kategorijās – zināšanas, drošība, entuziasms, rīcībā esošais ekipējums un digitālā vide uzņēmumā.

Ar pētījuma rezultātiem iespējams iepazīties mājaslapā tilde.lv/digitalsvaditajs

Infografika – Tilde
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.