“Rail Baltica” vizualizācija.
“Rail Baltica” vizualizācija.
Publicitātes foto.

Izsludina pirmo “Rail Baltica” būvprojekta iepirkumu 0

Baltijas valstu kopuzņēmums AS “RB Rail” izsludinājis būvprojektēšanas un autoruzraudzības pakalpojumu iepirkumu dzelzceļa projekta “Rail Baltica” diviem posmiem – no Vangažiem līdz Igaunijas robežai un no Misas līdz Lietuvas robežai, informēja “RB Rail” pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 27
Lasīt citas ziņas

Iepirkuma pirmais posms no Vangažiem līdz Igaunijas valsts robežai ir 94 kilometrus garš. Atbilstoši sākotnējai detalizēti tehniskajai izpētei šajā posmā iecerēti 36 ceļa pārvadi, 13 tilti, trīs dzelzceļa pārvadi, trīs dzīvnieku pārejas, 119 caurtekas, kā arī Salacgrīvas, Skultes un Ādažu reģionālo staciju konceptuāls projekts.

Savukārt otrais posms no Misas līdz Lietuvas valsts robežai ir 45 kilometrus garš. Atbilstoši sākotnējai detalizēti tehniskajai izpētei šajā posmā paredzēti 16 ceļu pārvadi, četri tilti, četri dzelzceļa pārvadi, viena dzīvnieku pāreja, 54 caurtekas, kā arī Bauskas un Iecavas reģionālo staciju konceptuāls projekts.

CITI ŠOBRĪD LASA

Iepirkums ir kopīgi izsludināts abiem posmiem, bet līgums tiks slēgts par katru posmu atsevišķi un paredzēs būvprojekta izstrādi dzelzceļa trases zemes klātnes, sliežu ceļa un saistīto inženierbūvju izbūvei 24 mēnešu laikā, kā arī autoruzraudzības pakalpojumu sniegšanu 60 mēnešu garumā būvniecības darbu laikā.

“Izsludinot kārtējo pamattrases būvprojektēšanas iepirkumu,” Rail Baltica” projekts neatlaidīgi tuvojas būvniecības darbu uzsākšanai. Šobrīd visi galvenie “Rail Baltica” elementi Latvijā – divi pamattrases posmi Rīgā, “Rail Baltica” pieturas Centrālajā stacijā un Starptautiskajā lidostā “Rīga” – ir sasnieguši projektēšanas stadiju,” teica “RB Rail” valdes priekšsēdētājs Timo Rīhimeki.

Viņš pauda, ka līdz šim “Rail Baltica” projektēšanas iepirkumos sekmīgi piedalās starptautiski projektēšanas uzņēmumi no Beļģijas, Francijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas un Baltijas valstīm.

“Aicinu ārvalstu un vietējos projektētājus turpināt pieteikties arī šajā iepirkumā un līdzdarboties vienā no Eiropas nozīmīgākajiem dzelzceļa projektiem,” pauda Rīhimeki.

Iepirkuma norise paredzēta divās kārtās, kas ietvers pretendentu kvalifikāciju un sarunu posmus.

Pirmās kārtas laikā potenciālie dalībnieki tiek lūgti iesniegt pieteikumus, lai pārbaudītu viņu kvalifikāciju. Pilnīga tehniskā informācija tiks izsniegta dalībniekiem, kas būs kvalificējušies iepirkuma otrajai kārtai. Tam sekos sākotnējo piedāvājumu iesniegšana, iespējams pārrunu posms un galīgo piedāvājumu iesniegšana. Pirmās kārtas pieteikumu iesniegšanas termiņš ir 5.augusts.

Jau ziņots, ka “Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.