Jaunās “Laimas” ražotnes vizualizācija

Jaunajā “Laimas” ražotnē Ādažos būs iespēja dubultot līdzšinējos ražošanas apmērus 0

Zīmola “Laima” topošajā šokolādes fabrikā Ādažos ražošanas apmērus būs iespējams pat dubultot salīdzinājumā ar esošajiem, pirmdien ražotnes spāru svētkos pastāstīja uzņēmumu “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” un “Orkla Foods Latvija” apvienotās organizācijas “Orkla Latvija” valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Reklāma
Reklāma
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
Lasīt citas ziņas
Viņš apstiprināja, ka topošajā ražotnē esošo ražošanas apmēru būs iespēja dubultot, ja būs atbilstošs pieprasījums.

“Esošā “Laima” ražotnē Miera ielā, Rīgā nav efektīva. Mums šodien būtu iespēja ražot vairāk produkcijas māsas uzņēmumiem Skandināvijā un citviet Baltijā ar efektīvu ražotni. (..) Topošajā ražotnē būs ļoti efektīvs ražošanas process, kas pavērs iespējas eksportam un grupas darījumiem,” sacīja Didrihsons.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Orkla Latvija” valdes priekšsēdētājs pastāstīja, ka ražotnes būvniecība rit atbilstoši grafikam.

Patlaban būvniecības darbi ir pusē un paveikts mazliet vairāk nekā bija plānots.

Kopumā uzņēmums raugās pozitīvi uz projektu un cer pabeigt ražotni plānotajā laikā – nākamā gada pirmajā ceturksnī. Pēc tam vismaz pusgadu prasīs ražošanas līniju pārvietošana no “Laima” ražotnes Miera ielā, Rīgā uz ražotni Ādažos, kā arī zināmu laiku – saskaņošanas process. Ražošanas procesu jaunajā “Laima” ražotnē plānots sākt 2020.gada ceturtajā ceturksnī.

Didrihsons atzina, ka ražošanas līniju pārvietošanas laikā ražošana uz laiku tiks apturēta, taču pirms tam ar rezervi iecerēts saražot vairāk produkcijas nekā nepieciešams, nodrošinot pietiekamu daudzumu preču noliktavā.

“Orkla Latvija” valdes priekšsēdētājs “Laima” ražotnes Ādažos spāru svētkos atgādināja, ka projekts ar mērķi radīt jaunu “Laima” ražotni sākts pirms apmēram diviem gadiem un to izdosies pabeigt nākamgad, tieši uz zīmola “Laima” 150 gadu jubilejas svinībām. Viņš pateicās būvniekam “Merks”, kas patlaban paveikto darbu ziņā apsteidz būvniecības grafiku, kā arī uzņēmuma darbiniekiem, draugiem un visiem projektā iesaistītajiem.

Ādažu novada domes priekšsēdētājs Māris Sprindžuks pasākumā teica, ka reiz topošā ražotne Ādažos šķita kā sapnis, kas nu ir gandrīz piepildījies.

Viņš vērsa uzmanību, ka Ādaži ir strauji mainīga un dinamiska vieta ar ražošanas tradīcijām, kurā “Laima” ir ļoti gaidīta. Pēc Sprindžuka teiktā, tās topošā ražotne ir loti labs pamats ražošanai Rīgas pievārtē.

Foto: LETA arhīvs/Evija Trifanova

“Orkla Latvija” komunikācijas direktore Lineta Mikša aģentūrai LETA atgādināja, ka uz zemesgabala Ādažos blakus topošajai “Laima” ražotnei plānots celt otru ražotni, kas specializēsies cepumu un vafeļu ražošanā. To plānots atklāt 2022.gadā. Pēc viņas skaidrotā, abu ražotņu Ādažos izveidei iegādāti kopumā 13 hektāri zemes, no kuriem cepumu un vafeļu ražotne aizņems lielāko daļu. Tās celtniecība varētu sākties tuvāko divu gadu laikā.

Reklāma
Reklāma

“Orkla Latvija” komunikācijas direktore teica, ka patlaban nav konkrētu aplēšu par investīciju apmēru cepumu un vafeļu ražotnē, jo šobrīd projekts vēl ir izstrādes stadijā – tiek plānots, kuras ražošanas līnijas pārvest no Rīgas uz jauno ražotni un kuras iegādāties jaunas.

Vienlaikus Mikša atgādināja, ka kopējās “Laimas” ražotnes izmaksas, tostarp ieguldījumi iekārtās, infrastruktūras izveide, ielu apgaismojuma izbūve, ieguldījumi komunikācijās un zīmolā veido 20 miljonus eiro.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” šī un nākamā gada laikā plāno investēt līdz 20 miljoniem eiro jaunajā “Laimas” ražotnē un turpmākā zīmola attīstībā. “Laimas” ražotni Ādažos plānots atklāt 2020.gada otrajā pusē, un to būvē “Merks” par 8,9 miljoniem eiro. 2022.gadā tai blakus Ādažos plānots atklāt jauno cepumu ražotni, kas specializēsies cepumu un vafeļu ražošanā.

LETA jau ziņoja, ka konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražotāja “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” un zīmolu “Spilva” un “Gutta” īpašnieka “Orkla Foods Latvija”, apvienotās kompānijas “Orkla Latvija”, kopējais apgrozījums pērn bija 116,092 miljoni eiro, kas ir par 3,1% vairāk nekā gadu iepriekš

Norvēģu kompānija “Orkla” 2014.gada augustā iegādājās koncernu “NP Foods”, savukārt oktobrī pieņēma lēmumu apvienot “NP Foods”, AS “Laima”, AS “Staburadze” un AS “Latfood” vienā uzņēmumā, kura nosaukums ir SIA “Orkla Confectionery & Snacks Latvija”, bet SIA “Spilva” un AS “Gutta” tika apvienotas uzņēmumā ar nosaukumu “Orkla Foods Latvija”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.