Mazliet dārgākajā “Sandero Comfort” versijā iebūvētu telefona turētāju papildina arī digitālās paaudzes tik kārotais ekrāniņš.
Mazliet dārgākajā “Sandero Comfort” versijā iebūvētu telefona turētāju papildina arī digitālās paaudzes tik kārotais ekrāniņš.
Publicitates foto

Jauns auto par 10 000 eiro? Neticami, bet ir mūsdienās arī šādi auto – bez kruzuļiem un bez mājas televizoru cienīgiem ekrāniem 24

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma

– Nu kurš gan negrib jaunu auto…

– Nu kurš tad to var nopirkt…

Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Veselam
Neviens to pat nenojauta – pasaulē populāros kosmētikas produktos vēzi izraisošas ķīmiskas vielas 800 reižu pārsniedz normu 33
Lasīt citas ziņas

Tādi skumji teicieni te apkārt virmo. Un tāda jau tā situācija tiešām ir. Jaunu pārvietošanās līdzekli Latvijā joprojām pērk tikai (aptuveni) katrs simtais iedzīvotājs.

Jo tikai niecīga mūsu iedzīvotāju daļiņa var atļauties šim nolūkam iztērēt gandrīz 20 vai pat vairāk tūkstošus eiro – tāda ir pašreizējā tirgus cenu zemākā robeža, kuru politiķu bīdītā elektrifikācija nu nekādi nepazemina. Pat otrādi.

Galvenais – ka labi brauc

CITI ŠOBRĪD LASA

Kur gaismas stariņš? Atgūtā (vai no jauna atrastā) vienkāršībā. Ir tomēr arī šodien automobiļi, kas nav dārga dizaina modes izgreznoti un izkruzuļoti, kuri nav līdz absurda līmenim enerģētiski pārbruņoti (skatiet vien autobūves jaunumu ziņas – atkal un atkal arēnā nāk kāds nezvērs ar 300 zirgspēkiem un tikpat km/h), kuri nav piebāzti ar mājas televizoru cienīgiem ekrāniem un tikpat dārgām lempīga vadītāja aklumu un stulbumu kompensēt mēģinošām kamerām un sensoriem.

Un Eiropas rekordists šajā jomā ir “Dacia Sandero”, par kura uzvaru Anglijas “Gada auto” konkursā nesen stāstīju. Jaunais šī auto modelis pagājušajā nedēļā tika prezentēts Rīgā.

Pieticīgākajā komplektācijā tas maksās nedaudz virs 10 000 eiro. Un – atļaujos prognozēt – tiks arī pie mums pirkts tikpat labi kā citur Eiropā. Jo izskatās gluži normāli.

Jaunajā versijā pat maķenīt šarmanti. Jo brauc labi. Jo ir gluži pietiekams, ja tu meklē drošas pārvietošanās līdzekli. Nevis spožu panākumu un pārticības (iespējams – šķietamas) izkārtni.

Tikai 65 zirgspēki

Ko no veco premium limuzīnu zemē pierastā te neatrast? Liekus zirgspēkus, pirmkārt. Lētākajai versijai to tikai 65.

Ņirdziet vien, maksātspējīgie. Gribat – saderēsim, ka arī ar šo pieticību var līdz Liepājai aizbraukt nepilnās divās stundās. Vien radarus no trases novāciet… Vai ņemiet nākamo, par pusotri tūkstoti dārgāko versiju.

Tās maksimālais ātrums ir 175 km/h. Un nez vai daudzi no jums dzīvē ir tik ātri braukuši…

Lētākajam “Sandero” nav aizmugures logu elektrisku pacēlāju. Nu un tad?! Rokas saimniekam no ekrānu bakstīšanas jau galīgi atrofējušās? Šeit nav – iedomājieties tikai! – nav radio.

Ko nu!? Mieru, vecīt! Toties te ir ražotāja iebūvēts, ļoti ērtā vietā novietots mobilā telefona turētājs. Tādu nav gandrīz nevienam citam auto pasaulē (varbūt kļūdos, palabojiet, bet es atradu vienīgi “VW Up!” piedāvājumu).

Reklāma
Reklāma

Ja tavā telefonā ir lietotne ” Online Latvian radio”, tad skaņa būs pat pārāka par vecajā FM veidā uztvertu. Tās pastiprināšanas iespējas (mobilie “bluetooth” skaļruņi) nu jau zina katrs skolas puika. Par dažiem desmitiem naudiņu iespējams sasniegt visai augstu līmeni.

Un vispār – cik bieži un daudz tu to koncertzāli lieto? Vidējais eiropietis nobrauc 13 000 km gadā. Jeb 36 km dienā. Pat visbaigākajos sastrēgumos tas būtu stundiņa vai divas… 10 collīgās (vismaz) digitālās navigācijas kartes regulāri Latvijā nav vajadzīgas nevienam.

Tas retās šaubu reizes var elementāri kliedēt ar tā paša telefona un “Baltic maps” palīdzību. Tad kāpēc nepirkt vienkāršu auto?

Starp visvairāk pirktajiem Eiropā

Statistika rāda, ka šo ceļu jau izvēlas miljoni. “Dacia Sandero” šajā izmēru kategorijā nu jau ir Eiropas tirgus pirmajā sešiniekā. Kāds čakls datu pētnieks pat spējis izskaitļot, ka privāto pirkumu reitingā tā ir līdere.

Un tas ir loģiski. Privāts pircējs taču maksā PVN pilnā apjomā, nevis iepin to “ražošanas izdevumos”, kā to pamanās korporatīvie klienti.

Vēl viens varens trumpis – “Sandero” ir arī tik daudzu kārotā krosovera versija. “Sandero Stepway” ir par trim centimetriem augstāks, arī skatā tāds dūšīgāks. Un maksā tikai 12 000. Nevis “sākot no 17 990” kā “VW T-Roc” (vien nepilnu sprīdi garāks).

Tāds, lūk, februāra, manuprāt, interesantākais auto jaunums. Labs pārvietošanās līdzeklis, kurš, cerams, vēl kādu “latvieti praktisko” no lietoto tirgus plaču lamatām prom aizvilinās.