Kristīne Rožkalne
Kristīne Rožkalne
Foto no vietnes “Facebook”

“Jutos kā nopratināšanā”. Restorāna īpašniece atklāj, kādu VID darbību dēļ nācies slēgt uzņēmumu 8

Raksts papildināts ar video pl.20:38.

“Kam jāmainās, lai kaut kas mainītos?” retoriski jautā restorāna “Kinfield” īpašniece Kristīne Rožkalne, kura pauž sašutumu par Valsts ieņēmuma dienesta (VID) amatpersonu attieksmi, kas novedusi pie uzņēmuma likvidācijas.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Latvijas Restorānu biedrības (LRB) prezidents Jānis Jenzis norāda, ja valsts iestāde nemainīs attieksmi, iespējams, arī citi restorāni neizdzīvos.

Lielākā noziedzniece valstī

“Lai gan esmu dzimusi un augusi Vācijā, es mīlu Latviju, it īpaši tās galvaspilsētu Rīgu. Tādēļ vēlējos šai pilsētai un cilvēkiem dāvāt vietu, kurā ikviens mūsdienu steidzīgajā ikdienas ritmā varētu norimt, satikt savus mīļos un izbaudīt laiku kopā pie īpaši atlasītas mūzikas.”

CITI ŠOBRĪD LASA

“Pirms vairāk nekā trīs gadiem pieņēmu lēmumu realizēt sen loloto sapni – atvērt pašai savu restorānu. Radīju vīziju, piesaistīju finansējumu, pašas rokām veidoju interjeru, dizainu, mājaslapu un noformējumu vizuālajai identitātei.”

“Nokārtoju attiecīgos dokumentus, sameklēju darbiniekus un atvēru savu restorānu ar nosaukumu “Kinfield”, kas tulkojot latviski, nozīmē “vieta radnieciskām dvēselēm”,” uzņēmējdarbības startu apraksta K. Rožkalne.

Viņa atminas, ka vadīt savu biznesu Latvijā esot bijis ļoti grūti – nācies strādāt 24/7 bez brīvdienām.

“Gribēju godīgi maksāt visus nodokļus, tādēļ tos reģistrēju. Tomēr janvārī neliela nodokļu summa palika nenomaksāta, jo pirmajos divos mēnešos pēc restorāna atvēršanas līdz ar strauju viesu plūsmas kāpumu sākuma izmaksas pieauga.”

“Lai apmierinātu pieprasījumu, nācās meklēt papildspēkus un papildierīces. Kad lielie izdevumi bija beigušies, plānoju veikt uzkrājumus un nostabilizēt finanšu plūsmu. Taču jau februārī VID nobloķēja uzņēmuma kontu.”

Tas automātiski radīja zaudējumus restorāna darbībai, jo 70% apmeklētāju norēķinās ar bankas kartēm.

Pēc pāris dienām ieradās VID pārstāvji, no kases izņēma visu skaidro naudu. Īsi pēc tam saņēmām aizliegumu iepirkt jebkādu preci, maksājot ar skaidru naudu.

“Terases licenci tā arī nesaņēmu, lai gan Rīgas domes Satiksmes departaments to bija apstiprinājis. Tas viss nāca tik negaidīti un pēkšņi, jutos kā lielākā noziedzniece valstī, kura šeit nav vēlama.”

Slēdz, jo nespēj nomaksāt parādu

Tomēr “Kinfield” īpašniece nolēma nepadoties, bet gan cīnīties par savu restorānu.

“Izdevās sarunāt divas tikšanās ar VID nodokļu vadības pārstāvjiem, no kurām pirmā bija ļoti pazemojoša. Satiekot VID pārstāves, centos būt laipna. Pasniedzu roku, lai sasveicinātos un nosaucu savu vārdu.”

“Bet pretī saņēmu atbildi, lai sekoju viņām uz kabinetu. Iegājām mazā, slēgtā telpā.”

“Mani nosēdināja pretī un jautāja: “Nu, ko jūs vēlaties?”. Jutos kā nopratināšanā un arī pati saruna ilga vien pāris minūtes bez jebkāda rezultāta. Tā vietā saņēmu apvainojumus un nicinošu attieksmi.”

Jau tolaik “Kinfield” eksistence esot bijusi uz jautājuma zīmes. K. Rožkalne sarunājusi otro tikšanos ar VID augstāka amata pārstāvjiem nekā iepriekš.

“Sarunas rezultātā izdevās vienoties, ka aptuveni nedēļu pēc sarunas es saņemšu grafiku nodokļu atmaksai. Kopš konta un skaidras naudas maksājumu nobloķēšanas bija pagājis nu jau vairāk nekā mēnesis.”

Reklāma
Reklāma

“Lieki piebilst, ka šāda veida uzņēmumam tik ilgs laika posms nozīmē gluži kā noslīkšanu zem ūdens, ja vien nav personīgās finanses, kuras varētu ieguldīt biznesā. Maija pirmajā nedēļā saņēmu ultimātu no VID puses, kad biju lūgusi iespēju nomaksāt pēdējo daļu tekošajam mēnesim nākamās nedēļas laikā.”

“Lai varētu samaksāt tekošos nodokļus, man nedēļas laikā bija jānomaksā visa grafikā esošā summa un vēl visi tekošie nodokļi. Kas, protams, bija gluži neiespējami.”

“Tā kā mani naudas līdzekļi bija izsmelti, kā arī papildus aizdevumus vairs nevēlējos ņemt, sapratu, ka ar šo “Kinfield” darbībai diemžēl jābeidzas. Nevar zināt, vai tādi jeb līdzīgi “sitieni” nākotnē nepienāktu atkal.”

Savu vainu saredz, bet pārsteidz attieksme

Stāsts, ko restorāna īpašniece ievietojusi sociālajā tīklā “facebook.com”, izraisījis lielu rezonansi.

Ar to dalījušies tūkstots sociālā tīkla lietotāju, no kuriem daļa komentāros pauduši restorāna īpašniecei gan atbalstu, gan kritiku.

Savu jautājumu uzdevusi arī VID ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme, rakstot: “Vai varu lūgt “Kinfield” uzrakstīt, cik liela summa darbības laikā nomaksāta nodokļos? Pati vēroju – apgrozījums bija labs. Diemžēl, bet man likums neļauj summu nosaukt, bet uzņēmējs to var darīt tūlīt un ar lepnumu. Lūdzu esiet godīgi pret saviem atbalstītājiem.”

Uz ko K. Rožkalne atbildējusi: “Summa, kuru esam iemaksājuši Valsts kasē caur kontu par visa veida nodokļiem ir 15 718,62 eiro. Kad VID nobloķēja kontu, papildus veicām arī skaidras naudas maksājums, kas nozīmē, ka kopsumma ir vēl lielāka. Taču vēlos piebilst, ka mans mērķis nav novelt atbildību uz VID vai citām valsts iestādēm. Paši esam vainīgi, ja nespējam nomaksāt visus nodokļus, taču vēlos runāt par cilvēku attieksmi, kura lika saprast, ka šeit neesam vēlami.”

Restorāna “Kinfield” īpašniece Rožkalne soctīklā Facebook šodien izplatījusi video, kurā turpina paust viedokli par VID attieksmi. Tā esot sistēma, norādīja Rožkalne. Video skatāms Facebook lapā šeit: