Publicitātes foto

Kā pareizi “ieziemot” elektroskūteri? 0

Tirgus pētījumu aģentūras “Grand View Research” dati liecina, ka elektroskūteru popularitāte Eiropā un citviet pasaulē tikai palielināsies, turklāt ikgadējais šo ierīču tirgus pieauguma temps līdz 2030. gadam būs 8,5% apmērā.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas
Lasīt citas ziņas

Noslēdzoties aktīvajai elektroskūteru izmantošanas sezonai, ziemā ir būtiski tos pareizi glabāt un uzturēt, lai pavasarī tie atkal būtu gatavi braukšanai.

Mobilo sakaru operatora BITE tehnoloģiju eksperti ir sagatavojuši praktiskus padomus elektroskūteru saimniekiem, kā tos pareizi “ieziemot”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Biznesa pētījumu un analītikas kompānijas “Deloitte Insights” aprēķini liecina, ka šobrīd vairāk nekā puse pasaules iedzīvotāju dzīvo pilsētvidē, turklāt līdz 2050. gadam pilsētās dzīvojošo skaits palielināsies līdz divām trešdaļām no zemeslodes populācijas.

Augot cilvēku skaitam pilsētās, palielinās arī nepieciešamība pēc ātras un ērtas mobilitātes – prognozēts, ka līdz 2050. gadam tā pat dubultosies.

Lai gan uz ielām vēl aizvien var manīt entuziastus, kuri izmanto elektroskūterus ikdienas mobilitātei, ņemot vērā laikapstākļus, šobrīd tos ieteicams “ieziemot” jeb sagatavot uzglabāšanai gada aukstajā sezonā.

Tāpēc eksperti piedāvā praktiskus padomus, kā to paveikt pareizi:

1. Elektroskūteris ir jāglabā piemērotā telpā

Elektroskūteri ir paredzēti lietošanai tikai gada siltajā sezonā, aptuveni no maija līdz septembrim, un mitrums, aukstums kā arī netīrumi, piemēram, smiltis, sāls, dubļi u.c., var kaitēt tā akumulatora, bremžu un motora darbībai.

Gada aukstajā laikā tas ir jāglabā tīrā, siltā un sausā vietā, kur gaisa temperatūra ir 15 – 25 grādu robežās.

Tādēļ, ja pagrabs, ko cilvēki bieži vien uzskata par piemērotu telpu velosipēda, elektroskūtera vai cita pārvietošanās līdzekļa uzglabāšanai, nav apsildāms, tajā elektroskūteri nav ieteicams glabāt.

Ņemot vērā to, ka šo ierīci darbina akumulators, to nedrīkst glabāt blakus viegli uzliesmojošiem objektiem, piemēram, pie apkures krāsns pagrabā.

2. Ierīce ir “jāieziemo” tīra

Tāpat kā jebkuru citu lietu, arī elektroskūteri ir jāglabā tīru. Pirms to novieto glabāšanai, no elektroskūtera ir jānotīra smiltis, dubļi, putekļi u.c. netīrumi, kā arī jārauga, lai tas ir sauss.

Reklāma
Reklāma

Papildus tam, ierīce ir jāievieto tai piemērotā somā vai kastē, tā pasargājot to no ārējiem faktoriem, piemēram, nejaušas mitruma ietekmes.

Ja ar to ilgstoši nebrauc, vienā dienā akumulators vairs nedarbojas

3. Akumulators ir jāuzlādē katru mēnesi

Elektroskūteris nav velosipēds, to nevar vienkārši apsegt un nolikt neaiztiktu līdz nākamajai sezonai. Šīs ierīces darbības pamatā ir akumulators, kas ir jāuzlādē katru mēnesi.

Eksperti iesaka pirms elektroskūtera “ieziemošanas” uzlādēt tā akumulatoru līdz 100%. Savukārt katru mēnesi to būtu nepieciešams uzlādēt vismaz 12h bez pārtraukuma.

“Arī gada aukstajos mēnešos ir būtiski neaizmirst par elektroskūteri, katru mēnesi uzlādējot tā akumulatoru. Tas ir tāpat kā ar automobili – ja ar to ilgstoši nebrauc, vienā dienā akumulators vairs nedarbojas. Ja elektroskūteris ilgstoši atrodas dīkstāvē ar tukšu akumulatoru, pavasarī to varētu būt jānogādā servisā.

Ņemot vērā, ka Latvijā šie ir salīdzinoši jauni pārvietošanās līdzekļi un to saimniekiem vēl trūkst pieredzes šo ierīču uzglabāšanā, prognozēju, ka atsākoties siltajam laikam, servisos nonāks daudzi elektroskūteri,” skaidro BITE pārstāvis Roberts Birnbaums.

4. Pavasarī ir jāveic elektroskūtera tehniskā apkope

Lai gan pavasaris vēl ir tālu, jāpatur prātā, ka, atsākot izmantot elektroskūteri ikdienas mobilitātei, pirms tam noteikti ir jāveic ierīces tehniskā apkope.

Īpaša uzmanība ir jāvelta gan akumulatora un bremžu darbībai, gan riepu stāvoklim, to ģeometrijai jeb “savirzei” un stūres stabilitātei. Rūpīgi jāpārbauda arī skrūvju stāvoklis un ierīce arī jāieeļļo.

Jāuzver, ka braucamrīka tehniskā stāvokļa pārbaudi labāk uzticēt speciālistam, savukārt pirms regulāras braukšanas ieteicams veikt dažus testa braucienus īsākās distancēs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.