Ekrānuzņēmums no aculiecinieka video

Kas notika 18. novembrī pēc salūta? Augulis prasa “Pasažieru vilcienam” izskaidrot 1

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) pieprasījis AS “Pasažieru vilciens” sniegt detalizētu skaidrojumu par situāciju Rīgas dzelzceļa stacijā un vilcieniem pēc 18.novembra svētku uguņošanas, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāve Iveta Kancēna.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 6
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Lasīt citas ziņas

Viņa norādīja, ka ministrija nav apmierināta ar situāciju, ka “Pasažieru vilciens” nebija rēķinājies ar daudz lielāku potenciālo pasažieru plūsmu pēc svētku salūta un to, kā attīstījās notikumi dzelzceļa stacijā un vilcienos.

Saistībā ar notikušo, Augulis ir pieprasījis “Pasažieru vilciens” sniegt detalizētu skaidrojumu un vērtējumu par radušos situāciju.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ņemot vērā gūto mācību, uzņēmumam ir jāsagatavo konkrēts pasākuma plāns, lai nodrošinātu pasažieru drošu pārvadāšanu pēc tik liela mēroga pasākumiem, atzīmēja Kancēna.

Kā ziņots, “Pasažieru vilciens” svētdien, 18.novembrī, bijis gatavs pēc svētku uguņošanas pārvadāt 6000 pasažieru, bet izmantot vilcienus vēlējušies vairāk nekā 10 000 cilvēku, tostarp arī Rīgas mikrorajonu iedzīvotāji, aģentūrai LETA atzina PV pārstāve Agnese Līcīte.

Viņa norādīja, ka pēdējos gados pēc svētku uguņošanas 18.novembrī “Pasažieru vilciena” pakalpojumus izmantoja apmēram 1500-3000 pasažieru, taču šogad, ņemot vērā vērienīgos valsts simtgades svinību plānus, “Pasažieru vilciens” bija gatavs apkalpot divas reizes lielāku pasažieru skaitu, nodrošinot iespēja komfortabli nokļūt mājās gandrīz 6000 pasažieru. Ierasto 35 vagonu vietā 18.novembra vakara reisos tika norīkoti 62 vagoni.

“Tā kā satiksme, tostarp sabiedriskā transporta kustība, bija paralizēta pat vairākas stundas pēc uguņošanas, pieļaujam, ka vilciens šajā brīdī bija vienīgais transports, kas spēja svētku apmeklētājus izvest no Rīgas centra. Tādēļ to izvēlējās ne tikai pasažieri, kuriem bija jānokļūst ārpus Rīgas, bet arī tie Rīgas iedzīvotāji, kuri mājup ilgstoši nevarēja nokļūt ne ar “Rīgas satiksmes” transportu, ne privātajām automašīnām. Svētku apmeklētāji izmantoja iespēju nokļūt uz galvaspilsētas mikrorajoniem ar vilcienu,” teica Līcīte.

Viņa informēja, ka svētdien pēc plkst.18 iegādāto biļešu skaits no Rīgas visos maršrutos pieauga 2,2 reizes salīdzinājumā ar 2017.gada 18.novembra vakaru. Turklāt šogad no Rīgas 2,4 reizes vairāk iegādātas biļetes braucieniem A zonā, kas ir Rīgas robežās.

Reklāma
Reklāma

“Pēc mūsu aprēķiniem uz vilcieniem pēc salūta bija nolēmuši doties vairāk nekā 10 000 cilvēku, un šādu pasažieru pieplūdumu patiešām nebijām paredzējuši,” atzina Līcīte.

Vienlaikus viņa atzīmēja, ka “Pasažieru vilciens” netika iesaistīts svētku norises plānošanā, svētku apmeklētāju plūsmas koordinēšanā vai drošības jautājumu risināšanā. “Pasažieru vilciens” pilda valsts pasūtījumu, tostarp reisi tiek plānoti, saskaņoti un izpildīti pēc pieprasījuma, bet īpaši reisi tiek norīkoti pēc konkrēta pasākuma organizatora lūguma. Tā kā šajā reizē svētku organizators nelūdza nodrošināt papildu kapacitāti vilcieniem, pēc “Pasažieru vilciena” iniciatīvas tika nolemts visiem 18.novembra vakarā paredzētajiem regulārajiem vilcieniem pievienot papildu vagonus lielākai to ietilpībai, kā arī mainīt vilciena Rīga-Sigulda atiešanas laiku, lai pēc svētku salūta nodrošinātu nokļūšanu mājup iedzīvotājiem šajā virzienā. Šie lēmumi tika pieņemti, balstoties iepriekšējā pieredzē ar līdzīga rakstura pasākumu norisi un paredzamo pasažieru skaita pieaugumu.

“Tomēr pēc šiem svētkiem daudzi pasažieri piedzīvoja nepatīkamu situāciju Rīgas dzelzceļa stacijā un pēc valsts svētku uguņošanas nevarēja iekļūt vilcienā, lai nokļūtu mājās ar vilcienu, kā bija iecerējuši. Tādēļ reaģējot uz lielo cilvēku skaitu, pēc plkst.23 operatīvi tika norīkoti vēl divi reisi Ogres un Slokas virzienā. “Pasažieru vilciena” rīcībā nav neierobežotas transporta tehnikas vienības, kuras iespējams operatīvi norīkot reisos, kā arī dzelzceļa sliežu izmantošana ir iepriekš jāsaskaņo ar infrastruktūras uzturētāju,” uzsvēra Līcīte.

Kompānija “Pasažieru vilciens” izveidota 2001.gadā. “Pasažieru vilciens” ir vienīgais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu visā Latvijas teritorijā. “Pasažieru vilciens” ir patstāvīgs valsts īpašumā esošs uzņēmums.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.