VAS Latvijas valsts ceļi valdes valdes priekšsēdētājs Jānis Lange
VAS Latvijas valsts ceļi valdes valdes priekšsēdētājs Jānis Lange
Foto – LETA

Ķekavas apvedceļu varētu sākt būvēt 2019. gadā 0

Būvdarbi publiskās un privātās partnerības projektā “E67/A7 Ķekavas apvedceļš” varētu sākties 2019. gadā, vakar žurnālistiem pastāstīja AS “Latvijas valsts ceļi” (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
SVF: Krievijas ekonomika augs straujāk par visām pasaules attīstītajām ekonomikām 137
Lasīt citas ziņas

Viņš norādīja, ka patlaban turpinās projektam nepieciešamo īpašumu atsavināšana. Nav sākta neviena piespiedu atsavināšana tāpēc, ka visos gadījumos izdevies vienoties ar īpašniekiem. Patlaban nopirkti aptuveni 40% no nepieciešamajiem zemes īpašu­miem.

Tāpat ir izstrādāts ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) gala ziņojums, kas ir iesniegts Vides pārraudzības valsts birojam. Plānots, ka IVN procedūru pabeigs 2017. gada februārī.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lange piebilda, ka šomēnes paredzēts noslēgt līgumu ar konsultantu, kas strādās pie partnerības iepirkuma organizēšanas un dokumentācijas izstrādes. LVC iepirkumā par konsultanta piesaisti uzvarēja SIA “Deloitte Latvia”. Kopējā līgumcena – 935 000 eiro bez PVN.

Publiskās un privātās partnerības iepirkuma norise paredzēta 2017. un 2018. gadā. Līgumu paredzēts noslēgt 2018. gada pēdējā ceturksnī, savukārt būvdarbi varētu sākties 2019. vai 2020. gadā.

LVC pārstāvji apliecināja, ka 50% no projektam nepieciešamajiem līdzekļiem aizdevuma veidā paredzēts piesaistīt no Eiropas Investīciju bankas. Tāpat līdzekļus paredzēts piesaistīt no Ziemeļu investīciju bankas.

Projektā plānota aptuveni 17,5 kilometru valsts galvenā autoceļa A7 Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (Grenctāle) posma apvedceļa (Ķekavas apved­ceļa) izbūve ar divām braukšanas joslām katrā virzienā posmā no Rīgas robežas līdz autoceļam A5 Salaspils–Babīte (Rīgas apvedceļš) un tālāk vienu braukšanas joslu katrā virzienā līdz pieslēgumam pie autoceļa A7 Rīga–Bauska–Grenctāle tā 25. kilometrā.

Partnerības iepirkuma līguma termiņš paredzēts 23 gadi no tā noslēgšanas dienas, kas ietver projektēšanas un būvniecības darbiem trīs gadus, bet apsaimniekošanai – 20 gadus. Partnerības iepirkuma līguma plānotā līgumcena noteikta 160,606 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.