Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Evija Trifanova/LETA

“Kesko Senukai Latvia” prognoze: Nākošgad celtniecības apjomi varētu samazināties 0

Nākamajā gadā celtniecības apjomi varētu samazināties, salīdzinājumā ar pašreizējo situāciju celtniecības nozarē, intervijā aģentūrai LETA teica būvniecības, remonta un sadzīves preču tirdzniecības centru “K Senukai” zīmola īpašnieces AS “Kesko Senukai Latvia” ģenerāldirektora vietnieks Mariuss Šukausks.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Lasīt citas ziņas

Viņš norādīja, ka nākamā gada pieprasījuma samazinājumu varētu ietekmēt daudz faktoru, taču nedomā, ka atkārtosies tāda situācija, kā bija krīzes laikā, kad tirgus “vienkārši stagnēja”.

“Visi tomēr ir guvuši mācību. Arī būvkompānijas tomēr plāno savu darbu uz priekšu, un patlaban var just nelielu piesardzību,” teica Šukausks.

CITI ŠOBRĪD LASA

Runājot par Baltijas iedzīvotāju sadzīves tehnikas mainīšanas paradumiem, Šukausks atzīmēja, ka Baltijā sāk ienākt Eiropas valstu tendence, ka arvien biežāk veco sadzīves tehniku nomaina pret jaunu.

“Tāpēc mūsu topošajā veikalā esam paredzējuši sadzīves preču segmentam vairākus tūkstošus kvadrātmetru. Sadzīves tehnikas jomā inovācijas tiek ieviestas tikpat strauji kā mobilo telefonu segmentā. Regulāri iznāk jauni modeļi ar papildu funkcijām, kas atvieglo ikdienu. Un, tā kā patlaban mūsu reģionā ir vērojams celtniecības “bums”, pieaug arī pieprasījums pēc jaunas tehnikas,” skaidroja Šukausks.

Jautāts, kā “Kesko Senukai Latvia” sadalās ieņēmumi no mazumtirdzniecības privātpersonām un juridiskajām personām, viņš norādīja, ka mazumtirdzniecība veido aptuveni 55-60%, bet vairumtirdzniecība attiecīgi 40-45% biznesa.

Pēc Šukauska sacītā, nākotnē šo proporciju ietekmēs gan jaunu veikalu atvēršana, gan arī būvniecības tempu kritums. Provizoriski mazumtirdzniecība vēlāk varētu veidot ap 70-75% ieņēmumu.

LETA jau ziņoja, ka “Kesko Senukai Latvia” apgrozījums 2017.gadā bija 55,158 miljoni eiro, kas ir par 13,8% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi pieauga par 29,7% – līdz 4,61 miljonam eiro. Kompānijas 2018.gada finanšu rezultāti pagaidām nav publiskoti.

“Kesko” ir tirdzniecības uzņēmumu grupa ar 20 mazumtirdzniecības ķēdēm, piemēram, “K-rauta”, “Rautia”, “Byggmakker”, “Konekesko”, “Senukai”, “Asko”, “Sotka”, “Citymarket”, “Anttila”, “Intersport”. “Kesko” grupas uzņēmumi darbojas vairākās valstīs – Somijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Krievijā un Baltkrievijā.

“Kesko Senukai Latvia” iekļauts “Kesko” grupā, kas Baltijas jūras reģionā aptver vairāk nekā 2000 vienota tīkla veikalu. “Kesko” koncernā ietilpst tādi uzņēmumi kā “Senuku prekybos centras”, SIA “Konekesko Latvija”, SIA “Daugavkrasts M”, SIA “Kesko Real Estate Latvia”, SIA “K Prof”, SIA “K-rauta”, SIA “Mežciems Real Estates”, SIA “Polo LS”, SIA “TP Real Estate”, “Konekesko Oy”, “VV-Auto Group Oy”, “Konkekesko Lietuva UAB”, “Konekesko Eesti AS”, SIA “Baltic RED”, UAB “Mokilizingas”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.