Foto – LETA

Ķīlis: IZM neplāno samazināt skolotāju skaitu 0

Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) nav nodoma samazināt skolotāju skaitu, paziņojis izglītības ministrs Roberts Ķīlis. Publiski izskanējušais izteikums, ka turpmākajos gados skolotāju skaits būs jāsamazina vismaz par 6000 cilvēku, jo 28 000 skolotāju valstī uzturēt nevarēs, esot izrauts no konteksta.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 154
Lasīt citas ziņas

“Izteikums par skolotāju skaita samazināšanu izskanēja diskusijā ar izglītības speciālistiem, iezīmējot turpmāko gadu demogrāfiskās tendences. To nebūtu korekti uzlūkot atrauti no šīs sarunas konteksta. Izglītības un zinātnes ministrijā nav apspriests nodoms jebkādā veidā rosināt skolotāju skaita samazināšanu, un tā neplāno to darīt arī nākotnē,” ar padomnieka Reiņa Tukiša starpniecību pauda Ķīlis.

“IZM piedāvā piešķirt skolām lielāku rīcības brīvību un iespēju rīkoties ar savām finansēm. To pieņemot, viens no scenārijiem, kā skolas varēs būtiski palielināt skolotāju atalgojumu, ir skolotāju skaita samazināšana. Pieņēmuma līmenī var uzskatīt, ka optimizācijas process notiks dabiski, ja tiks samazināts birokrātiskais slogs un arī skolēnu skaits samazināsies,” viņš paskaidroja.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ministra padomniece komunikācijas jautājumos Inita Blačforda aģentūrai BNS norādīja, ka patlaban IZM top vairākas darba grupas, tostarp viena saistībā ar reformām vispārējā izglītībā. Skolotāju skaits varētu būt viens no darba grupas izskatāmajiem jautājumiem, bet tas noteikti nebūšot pašmērķis.

“Šis ir komplekss jautājums, kas jāskata kontekstā ar mācību metodiku, darba organizāciju, noslodzi un citiem jautājumiem,” uzsvēra Blačforda.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.