Foto LETA

Ķīnai nākotnē būs ļoti liels iespaids uz tendencēm kokmateriālu eksportā 0

Ķīna nākotnē mainīs ļoti daudzus procesus kokmateriālu eksportā, un tas ietekmēs arī nozares uzņēmumus Latvijā, atzina Latvijas Kokrūpniecības federācijas izpilddirektors Kristaps Klauss.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 27
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 164
Lasīt citas ziņas

Viņš sacīja, ka saskaņā ar prognozēm tuvākajos gados Ķīnā papildus 100 miljoni cilvēku pārcelsies no lauku reģioniem uz pilsētām, būvniecība šajā valstī notiek ļoti aktīvi un Ķīna mēģina iegūt kokmateriālus no citām valstīm, ņemot vērā tur noteikto aizliegumu cirst mežus ārpus plantācijām.

“Jautājums nav, kā tuvākajos gados mainīsies Ķīna, bet kā mainīsimies mēs Ķīnas dēļ. Ķīna mainīs ļoti daudzus procesus. Citās valstīs patēriņš varētu augt par pusmiljonu vai miljonu, bet Ķīnas gadījumā runa ir par 100 miljoniem cilvēku, kas pārvāksies. Mērogs ir tik milzīgs,” sacīja Klauss.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņaprāt, neatkarīgi no tā, vai Latvijas kokrūpnieki eksportēs savu produkciju uz Ķīnu vei nē, to darīs konkurenti citās valstīs, un tādējādi Latvijas uzņēmēju produkcijai atbrīvosies vieta kādā citā tirgū. Tas ir līdzīgi kā Latvijas kokrūpniekus ietekmē, piemēram, situācija ASV.

“ASV tirgū pēc šogad notikušajām viesuļvētrām ir ļoti augstas kokmateriālu cenas. Par tādām cenām var tikai sapņot, bet, protams, tādas nebūs ļoti ilgi. Latvieši uz ASV eksportē ļoti mazus apjomus. Taču, ja zviedrs vai soms aizsūta uz ASV pilnu kuģi ar materiāliem, kurus citādā gadījumā būtu pārdevis Eiropā, tā ir mūsu iespēja,” viņš skaidroja.

Klauss piebilda, ka Ķīnas tirgū ir interese par dažādākajiem kokmateriāliem. “Šī valsts nav aptverama. No vienas puses, viņi grib visu, bet, no otras puses, tu nevari pārdot pilnīgi visu. Tās ir “business to business” (B2B) sarunas. Piemēram, ir labs pieprasījums pēc egļu dēļiem, ko somi un zviedri ir attīstījuši, tie tālāk tiek izmantoti bērnu mēbeļu ražošanā vietējam tirgum,” sacīja Klauss.

Tomēr nav iespējams izdalīt, uz kādiem produktiem vai segmentiem Latvijas ražotājiem būtu jākoncentrējas Ķīnā, jo tas ir jāizlemj katram uzņēmējam pašam. “Saražotais apjoms ir atkarīgs no baļķu pieejamības, un to, kas ir saražots, uzņēmums mēģina pārdot tur, kur ražotājam no tā ir lielākais ieguvums. Tas ir katra individuāls risinājums. Nevar kā pēc teorijas grāmatas pateikt, kas sanāks un kas – nē,” rezumēja federācijas izpilddirektors.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.