Ilustratīvs foto. Klaipēda.
Ilustratīvs foto. Klaipēda.
Foto: SCANPIX/REUTER/LETA

Klaipēdā ieradies garākais kuģis ostas vēsturē 0

Klaipēdā trešdien ieradies garākais kuģis šīs ostas vēsturē – 400 metrus garais un 59 metrus platais “MSC Ingy”.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
Lasīt citas ziņas

Klaipēda ir trešā Baltijas jūras osta, kurā var piestāt tik lieli kuģi – līdz šim tie nebija devušies tālāk par Orhūsu Dānijā un Gdaņsku Polijā.

Milzīgais kuģis ar konteineru kravu Lietuvas ostā iebraucis no Gdaņskas un pēc izkraušanas un iekraušanas darbiem atkal dosies tālāk, ziņu aģentūrai BNS pastāstījusi Klaipēdas ostas pārstāve Dovile Riņģis.

CITI ŠOBRĪD LASA

2016.gadā būvētā “MSC Ingy” ietilpība ir 19 500 TEU jeb tā dēvētās divdesmit pēdu ekvivalenta vienības. Kā norādījusi kompānija “Klaipedos smelte”, Klaipēdā tiks iekrauts un izkrauts aptuveni 1100 TEU dažādu Lietuvas un Baltkrievijas eksporta un importa kravu.

Pēc ostas pārstāves teiktā, uzlabojoties ostas infrastruktūrai un nodevu režīmam, Klaipēdā ierodas aizvien lielāki kuģi.

Jūnijā Klaipēdas ostu apmeklēja 363 metrus garais “MSC Francesca”, bet jūlijā – “MSC Topaz”, kura garums sasniedz 366 metrus.

Lietuvas valdība novembra sākumā atbalstīja Satiksmes ministrijas priekšlikumu samazināt nodevas lielajiem konteinerkuģiem.

“Osta tiek nemitīgi padziļināta, notiek piestātņu rekonstrukcija, pieņemts lēmums par atlaidēm lielajiem konteinerkuģiem,” uzsvērusi Dovile Riņģis. “Nosacījumi kļūst labvēlīgāki konkurencei, izdodas piesaistīt kuģus, un ārvalstu partneri akcentē arī ostas caurskatāmību.”