“Suzuki Jimny”. 2000. un 2018. gads.
“Suzuki Jimny”. 2000. un 2018. gads.
Foto: Atis Jansons

Autoeksperts vērtē gada spilgtāko izaicinājumu – “Suzuki Jimny” 0

Tikai nedaudz atlicis līdz gadskārtējā (jau divdesmitā) konkursa par gada auto noslēguma testu trīs dienu garajam maratonam. Vairāk nekā 20 titula pretendentu (pieteikšanās vēl iespējama līdz 7. novembrim).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins
Lasīt citas ziņas

Izcili raibs dalībnieku sastāvs – no pat sešciparu cenas sasniegt spējīgiem “premium” brīnumiem (“Audi Q7”, “Audi A7 Sportback”, “Mercedes CLS”, pat “Lamborgini Urus” klātbūtne tiek solīta!) līdz “Dacia Duster”, kuru (priekšpiedziņas versijā) var gluži jaunu iegūt jau par 9900, līdz “Suzuki Swift”, kurš pat ar pilnpiedziņu un neliela hibrīdmotora piedevu maksā tikai 14 990.

Un virkne izcilu kompromisu (cenas starp 20 un 40 tūkstošiem) pa vidu. Grūts būs galvenais balsojums…

Joprojām meklējam lētāko 4×4

CITI ŠOBRĪD LASA

Lai gluži vai neiespējamā viena labākā izvēles saldumu (un citu sarūgtinājumu, protams) mazinātu, kā allaž konkursā būs virkne papildnomināciju.

“Latvijas Avīze” šogad izvēlējusies atbalstīt vienu no tām – mūsuprāt, valsts ceļu apstākļiem un lielas iedzīvotāju daļas praktiskajām vajadzībām atbilstošāko. Apvidus auto.

Tieši tā – bez pērn un arī agrāk lietotās piebildes “pilsētas apvidus”, kura ļāva šajā nominācijā iespraukties ļoti populārajiem tā sauktajiem krosoveriem, kuru lielākā daļa nu jau tiek būvēta (un pirkta, ja arī 4×4 opciju ražotājs piedāvā) ar vienas ass piedziņu. Un īsti neder ne darbam, ne atpūtai tuvu dabai, tuvu daudzu pilsoņu dzīves vietām.

Tādēļ mūsu balvas pretendentu sarakstā nebūs to krosoveru, kuri pilnpiedziņu nepiedāvā nemaz (“Seat Arona”, “Citroen Cactus”, piemēram), atstāsim gan tos, kuriem šī opcija ir ļoti dārga (“VW T-Roc”, “Honda CR-V”, “Mitsubishi Eclipse Cross”, piemēram), bet listē iekrāsosim tos brīdinoši sarkanā krāsā.

Kā tomēr vairāk pilsētas prestiža sacensībām vai ātru ceļu līkločiem, nevis praktiska saimnieka vajadzībām piemērotus. Ja jau varam atļauties kaut ko tik dārgu, tad varbūt tomēr ņemam vēl lielāko “Ssang­Yong Rexton”?

Precīzu sava balsojuma sarakstu un noteikumus publicēsim mazliet vēlāk – kad pieteikumu termiņš būs beidzies. Šodien gribu jūs iepazīstināt ar, manuprāt (esmu jau sastapis daudzus domubiedrus), gada spilgtāko izaicinājumu – “Suzuki Jimny”.

Reklāma
Reklāma

Nav gan īstas skaidrības par to, vai Džims būs konkursa finālistu vidū (visā Baltijā importētāja rīcībā ir tikai divi šādi auto), bet daudzi no žūrijas jau ir to izmēģinājuši, par izcili interesantu un savdabīgu atzinuši. Arī pirmie divi pircēji “Andre Motors” salonā jau pieteikušies.

Dzimis brīvībai

Tādu virsrakstu liku rakstam par iepriekšējās paaudzes Džimu. Tas bija pirms nieka 18 gadiem (žurnāls “Auto”, nr. 4, 2000.). Un tagad, trīs dienas pavadījis ar jaunāko bračku, varu joprojām zem visa toreiz teiktā parakstīties.

Gan zem labā – mežā šis sīcis ir izcils. Jo viegls. Jo īss un var lielajiem liktenīgos šķēršļus apbraukt. Jo ar īpaši šādiem apstākļiem piemēroto transmisiju (“īss” galvenais pārnesums, pazeminātie robi piedevām) ir spēcīgāks par zirgspēkiem trīskārt bagātākajiem lielajiem konkurentiem).

Pārkaru praktiski nav. Klīrenss kā lendkruizeram. Gaisa ieplūdes sistēma atļauj par braslu šļakatām nebaidīties. Džims lido! Veči smaida kā puišeļi…

Gan zem sliktā (nu neder jau specifiskajiem trūkumiņiem šis skarbais vārds). Meža dangās man joprojām pietrūkst atbalsta kreisajai kājai (vecajam Džimam tādu iebūvēju pats). Uz šosejas šis rūc. Un rij.

Mežā slavētā transmisija jau pie 90 km/h liek tahometram pakāpties līdz 3000 atzīmei. Ar attiecīgu apetīti, protams. Ja mēģināsiet nesties ar 150, tērēsiet kā liels, smags džips. Bet – vai vajag 150?

Jaunais “Jimny” kļuvis labāks, maigāks, komfortablāks pilsētā un salāpītos lielceļos. Jo rāmis un nedalītie tilti gan palikuši, bet antīko “lāgu” atsperu vairs nav. Ir spirāles, gudras atsaites un labi amortizatori.

Ir izcili spilgtas un perfekti konfigurētas tuvās gaismas, kuras no pagājušā gadsimta apaļacīm nudien negaidīju. Pat skārienjutīgs displejs, “zilzoba” mūzikas straume un atpakaļskata kamera te ir…

Un skatiņš!!! Simtreiz fotografēju. Trīs dienas smaidīju. Gan par dizaineru gluži vai fantastisko drosmi, gan par skatītāju ieplestajām mutēm. Izlēciens vienkāršībā. Superprotests pret mūsdienu dārgajām līkloču izvirtībām. Tā jums!!!

Nav man aerodinamikas. Nu un tad? Es nekur nesteidzos. Bet varu pavērt logu stāvvietas lietū, un iekšā nekas netek – kā jums, modīgajiem. Jo man ir vienkāršs jumts ar notekrenītēm. Kā vecajā gadu tūkstotī…

Pat ja “Jimny” nebūs konkursa fināla testos un jūsu balsojuma listē, tam tomēr pienākas goda vieta 2018./19. gada auto jaunumu sarakstā. Un jūsu izvēles procesā – ja ne kā iekārojamam ieguvumam, tad vismaz kā mūsdienās jau gluži neparastas vienkāršības un praktiskuma etalonam.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.