Foto: VP publicitātes

Kreklā ar sasietām rokām! Pavļuts norāda par nepareizu vēstījumu, VP koriģēs kampaņu “Neskrien kā traks!” 11

Noraidot bažas par stereotipu veidošanu, Valsts policija (VP) koriģēs šonedēļ sāktajā ceļu satiksmes drošības kampaņā “Neskrien kā traks!” izmantoto attēlu, kurā autovadītājs attēlots kreklā ar sasietām rokām, noskaidroja aģentūra LETA.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Veselības ministrs Daniels Pavļuts (AP) sociālajā tīklā “Twitter” paudis pateicību VP par apliecinājumu neizmantot kampaņas “Neskrien kā traks!” vizuālos materiālus, kas “ar nepatiesu vēstījumu diskriminē cilvēkus ar mentāliem sarežģījumiem un rada nepatiesu vispārinājumu par psihiskās veselības aprūpi.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Pavļuta padomniece politikas plānošanas jautājumos Marta Krivade aģentūrai LETA pavēstīja, ka kampaņas vizuālajā komunikācijā ir veidots priekštats, ka cilvēki ar mentāliem sarežģījumiem ir ārpus kārtas un tas ir pilnīgi pretēji mūsdienu izpratnei par psihiskās veselības jautājumiem.

LA.LV Aptauja

Ko tu domā par Valsts policijas kampaņu?

  • Tā ir aizskaroša, noteikti jāmaina
  • Neko sliktu tajā nesaredzu

Kampaņā izmantotā vizuālā komunikācija veido priekštatu, ka mentālās veselības aprūpe ir saistīta ar cilvēku sasiešanu. Viņa uzsvēra, ka tas ir vēsturisks mīts, kurš ir izveidojies par cilvēkiem ar mentālas veselības traucējumiem.

“No kampaņas izrietēja, ka cilvēki ar mentālās veselības problēmām apdraud citus sabiedrības locekļus, bet ir tieši otrādi, jo tieši citi sabiedrības locekļi apdraud šos cilvēkus, kaut vai ar šāda veida vizuālo komunikāciju,” sacīja ministra padomniece.

Krivade pauda nožēlu, ka šāda veida vizuālā komunikācija tiek īstenota, jo Veselības ministrija strādā pie tā, lai skaidrotu, kas ir mentālās veselības traucējumi, veidojot izglītojošas kampaņas, bet “šī kampaņa tam visam iet tieši pretēji, diskriminējot cilvēkus ar mentālas veselības traucējumiem.

VP Sabiedrisko attiecību nodaļā aģentūrai LETA skaidroja, ka pārgalvīga braukšana, īpaši, ja tas tiek darīts apzināti un sistemātiski, ir nopietna problēma – to apliecina Valsts policijas statistika un veiktais pētījums.

Arvien ceļu satiksmes negadījumu skaits ir liels un tajos iet bojā cilvēki, tāpēc policijai ir jāmeklē veidi, kā par šo runāt tik skaļi un pārliecināti, lai sasniegtu cilvēkus, kas uz ceļa apzināti uzvedas agresīvi un pārgalvīgi.

Reklāma
Reklāma

“Kampaņa “Neskrien kā traks!” aicina pārdomāt savu braukšanas stilu un apzināti izvērtēt to, kas ir pārgalvīga braukšana un kāpēc trakošana uz ceļa nav pieņemama. Tāpat arī policija vēlas skaļāk runāt par recidīvistiem – cilvēkiem, kas atkārtoti, apzināti pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus,” norādīja policijā.

Arī turpmāk policija izmantos radošo konceptu un saukli, kas jau pirms kampaņas sākuma bija zināms kā teiciens, kas ir folklorizējies sabiedrībā.

VP izprot bažas un ir ņēmusi vērā gan sabiedrības, gan Veselības ministrijas viedokli par to, ka līdzšinējo vizuālo materiālu kāds, iespējams, var uztvert kā aizvainojošu vai stereotipus veicinošu. Tomēr tāds pavisam noteikti nebija policijas mērķis un nodoms, sabiedrības veselība un drošība ir viena no policijas prioritātēm.

Lai izslēgtu šādu interpretāciju un koncentrētos uz problemātiku ceļu satiksmē, policija ir gatava sadarboties un koriģēt kampaņas vizuālos materiālus.

“Tomēr policija neatkāpjas no kampaņas koncepcijas un vizuālās identitātes kopumā – pārgalvīga braukšana ir traka, sevi un citus apdraudoša rīcība – valsts mēroga problēma, ko kopīgiem spēkiem nepieciešams risināt efektīvos veidos. Ne velti VP veidojusi kampaņu, lai risinātu šo problēmu,” norādīja policijā.

Lai īstenotu kampaņu, tika veikts publisks iepirkums atbilstoši iepirkumu procedūrai. Kampaņu veido sabiedrisko attiecību aģentūra “P.R.A.E. sabiedriskās attiecības”. Kampaņas līguma summa ir 49 755 eiro un tā tiek finansēta no Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja līdzekļiem.

“Firmas.lv” informācija liecina, ka minētā aģentūra pieder Aināram Ērglim. Uzņēmums 2019.gadā apgrozīja 712 272 eiro, bet tās peļņu veidoja 76 634 eiro.

Kampaņa ir apjomīga un līdzšinējais vizuālais materiāls ir tikai neliela daļa no paredzētajām kampaņas aktivitātēm, kas ilgs aptuveni trīs mēnešus.

Kampaņas laikā cilvēkiem, kas tiks apturēti par konkrētiem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem – ātruma pārkāpšanu vai agresīvu braukšanu – un pēc policijas rīcībā esošās datu bāzes tiks konstatēts, ka persona jau atkārtoti pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, tiks izdalīti kampaņas materiāli – kartiņas, kas aicinās aizdomāties par pārgalvīgas braukšanas sekām.

Tāpat kopā ar dažādu nozaru speciālistiem tiks izstrādāti vairāki informatīvie materiāli, kā arī video, kuros atspēkoti vairāki pārgalvīgas braukšanas attaisnojumi.