Foto: LETA

Krievijas rūpnīcā “Zvezda” ražotā dzinēja bojājumu dēļ atcelts vilciens. PV izstrādājis turpmākās rīcības plānu 4

ASV sankciju sarakstā iekļāvusi Krievijas rūpnīcu “Zvezda”, kuras ražotie dzinmēji darbina septiņus AS “Pasažieru vilciens” dīzeļvilcienus, informē AS „Pasažieru vilciens” Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Agnese Līcīte.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Līdz ar to, nav iespējams turpināt sadarbību ar minēto rūpnnīcu un arī iegādāties rezerves daļas dīzeļdzinēja vilcienu remontam.

Uzņēmums izstrādājis scenārijus, lai turpinātu nodrošināt pasažieru pārvadājumus līdzšinējos apjomos līdz brīdim, kad tiks atrasti alternatīvi piegādātāji un iegādāts jauns ritošais sastāvs.

Septiņi vilcieni ar “Zvezda” dzinējiem

CITI ŠOBRĪD LASA

AS “Pasažieru vilciens” pārvadājumiem šobrīd izmanto kopumā 22 dīzeļvilcienu sastāvus, no kuriem septiņi ir DR1A modeļa dīzeļvilcieni ar Krievijas ražotāja PAO “Zvezda” motoriem.

Ņemot vērā, ka šis ražotājs 2019. gadā tika iekļauts ASV sankciju sarakstā, “Pasažieru vilciens” nevar iegādāties dīzeļvilcienu motoru remontdarbiem nepieciešamās rezerves daļas.

Šogad viens “kritušais”

Tā rezultātā, pastāv iespējamība, ka jau 2020. gada pirmajā pusē vairākus no “Pasažieru vilciena” rīcībā esošajiem sastāviem nevarēs izmantot, uzņēmums būs spiests DR1A sastāvus atstādināt no ekspluatācijas neplānotu dzinēja bojājumu gadījumos.

Jāatzīmē, ka jau š.g. 22. janvārī posmā Ludza-Zilupe tika atcelts vilciens DR1A dzinēja bojājuma dēļ.

Saskaņā ar izstrādātajiem scenārijiem arī pēc uzņēmuma rīcībā esošā vilcienu skaita iespējamās samazināšanās pasažieru pārvadājumi tiks veikti līdzšinējā apjomā, taču, iespējams, atsevišķos reisos samazināsies pasažieru komforts, jo visiem braucējiem netiks nodrošinātas sēdvietas.

Tuvākie operatīvie risinājumi, lai pēc iespējas nepieļautu neplānotus dzinēju bojājumus un taupītu dīzeļvilcienu DR1A dzinēju resursus, ir primāri līnijās norīkot sastāvus ar cita veida dzinējiem, t.i., DR1AM un DR1AC vilcienus, bet ar DR1A pasažierus pārvadāt tikai maksimumstundās un izmantot tos kā rezerves sastāvus.

Vienlaikus tiek risināts jautājums par sadarbības uzsākšanu ar citiem dzinēju rezerves daļu ražotājiem, kā arī izskatīti vairāki citi varianti DR1A dīzeļvilcienu resursu aizstāšanai.

Reklāma
Reklāma

Nepieciešams pirkt jaunus vilcienus

Taču, neskatoties uz īstermiņa risinājumiem, ir nepieciešams pēc iespējas ātrāk uzsākt iepirkuma procedūru 3-7 jaunu dīzeļvilcienu iegādei, lai ne vēlāk kā 2022. gadā jaunos vilcienus varētu sākt izmantot pasažieru pārvadājumiem.

Vienlaikus saskaņā ar “Pasažieru vilciena” izstrādāto neelektrificēto līniju biznesa modeli paredzēts pakāpeniski – sākot no 2022. gada līdz 2034. gadam – nomainīt un apjoma ziņā palielināt visu šobrīd ekspluatācijā esošo dīzeļvilcienu parku.

Tāpat arī, sākot no 2022. gada, tiks saņemti 32 jauni elektrovilcieni, kuri pakāpeniski aizstās pašreizējos.

Uzziņa:

Uzņēmums dibināts 2001. gada 2. novembrī. AS “Pasažieru vilciens” ir vienīgais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu visā Latvijas teritorijā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.