Motocikls "BMW F 850 GS Adventure".
Motocikls "BMW F 850 GS Adventure".
Foto: Artis Drēziņš/Latvijas avīze

“LA.lv” testē motociklus: komfortablais un tāliem ceļojumiem piemērotais “BMW F 850 GS Adventure” 1

Ceļojumu enduro motocikli ir gandrīz katram sevi cienošam motociklu ražotājam pasaulē. Kuri ir labākie? Domas dalīsies, bet, ja moto pazinējiem lūgsim nosaukt “trīs vaļus”, ap kuriem grozās visi pārējie, absolūti lielākā daļa minēs “KTM”, “Honda” un “BMW’.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

Šie trīs cīnās par virsotni un katrs no viņiem cenšas būt pašā smailē ar to, kas labāk sanāk un ko izgudro. Nebeidzama konstruktoru un ideju cīņa, ka virza attīstību. Nu jau trīsdesmit gadu pagājuši, kopš “Honda” motopasauli pārsteidza ar leģendāro “Africa Twin”: tā sacīkšu variants vairākas reizes uzvarēja Parīzes – Dakāras rallijā, bet ielas variants ieņēma ikdienas motobraucēju sirdis.

Vēlākos gados rallijos nr. 1 godu iekaroja “KTM” enduro un šo godu neatdod nevienam, vienlaikus neaizmirstot arī vienkāršo ielas publiku. Bet “BMW” ir “BMW”: komforts un tehnoloģijas pirmām kārtām, kā jau šai markai piedienas. Un “BMW” lielais ceļojumu enduro mocītis ar opozīttipa jeb boksera dzinēju vispār, kā saka, ir kosmoss…

CITI ŠOBRĪD LASA

Nelielu sitienu zem jostas vietas saviem konkurentiem 2015. gadā gan veica “Honda”, palaižot tirgū ilgi gaidīto jauno āfriku. “BMW” atbildēja pagājušogad ar pilnīgi jauno “BMW F 850 GS”. To jau pērn “La.lv” testēja un aprakstīja, slavējot tā kvalitātes. Tomēr tas vairāk bija tāds pilsētas, piepilsētas, tuvbraucienu motocikls: īstais piedzīvojumu, ceļojumu enduro “BMW F 850 GS Adventure” tika prezentēts šogad. Īpaši neslēpjot, ka tā ir patiesā atbilde āfrikai un citiem vidējās klases enduro ceļojumu motocikliem, tai skaitā, “Triumph” modeļiem, kas vismaz Latvijā naski ceļ galvas. Tāda, lūk, cīņa par enduro cienītāju sirdīm!

"LA.lv" testē motociklus: komfortablais un tāliem ceļojumiem piemērotais "BMW F 850 GS Adventure"

Ar ko atšķiras no brāļa?

Vispirms par to, ar ko “BMW F 850 GS Adventure” atšķiras no “BMW F 850 GS”. Lielāka benzīnbāka: ar 23 litriem var nobraukt virs 500 kilometriem, kas tālbraucienos ir būtiski. Mazliet smieklīgi, bet pērn, braucot ar “BMW F 850 GS”, kam 15 litru bāka, man gadījās pat Latvijā neizvilkt no vienas degvielas uzpildes stacijas līdz otrai… Metāla dzinēja aizsargstieņi. Roku aizsargi. Vējstikls ar maināmu augstumu. Miglas lukturi. Alumīnija bagāžas koferi. Īsi sakot: komforts plus viss nepieciešamais vīrišķīgai un straujai braukšanai.

Man bija iespēja pa Latvijas ceļiem nobraukt 700 kilometrus un, godīgi jāsaka, ka nav īsti, kur piekasīties. Motocikls, kas uztaisīts tieši priekš tevis. Pat kofera aizslēgs, kas iepriekšējam modelim vaļā taisījās vismaz manai loģikai pilnīgi ačgārni, nu bija normāls…

Ar ko atšķiras no priekšgājēja?

Kad pirms desmit gadiem parādījās “BMW F 850 GS Adventure” priekštecis “BMW F 800 GS Adventure”, tas bija notikums: “BMW” līdz pat jaunajai āfrikai šajā klasē paņēma tirgu. Motocikls bija izdevies un revolucionārs, ko vien vērta bija degvielas bāka, kas atradās… zem sēdekļa, bet “it kā bāka” starp sēdekli un stūri pildīja dizaina funkcijas un kā vieta dažām motocikla sastāvdaļām. Nu degvielas bāka ir atpakaļ savā parastā vietā – kā skaidro “BMW Motorrad” zīmola vadītājs Jurģis Bergs, tas darīts braukšanas stabilitātes labad. Arī visādi citādi 100% jauns motocikls. To saredzu arī uz ielas, kad ar jauno modeli piebraucu klāt iepriekšējam.

Reklāma
Reklāma

Pārmantotība jaušama, “BMW” izskats ne ar ko citu nesajaucams, bet nav nekāda tikai “uzfrišināta” fasāde – desmit gadi tomēr pagājuši un vācu inženieri neniekojas. Elektroniska krāsu ciparnīca ar normāla izmēra cipariem un burtiem – pirms desmit gadiem modē bija mazāki, par ko dusmojos.

Pirmkārt, šajos laikos jau visiem, arī jauniem cilvēkiem, ar redzi ir tā, kā ir, otrkārt, motocikls tomēr ir bez jumta – lietus, putekļu un vēja apstākļos šo to no ciparnīcas redzēt tomēr par skādi nenāk…

Šim displejam vēl var pieslēgt navigāciju, mūzikas vadību, telefonu un gandrīz jebko, kas atrodas telefonā.

Tāda kā viedierīce uz riteņiem. Tiesa, ciparnīca, kas atgādina planšetdatoru, tomēr nav skārienjūtīga: tas drošības dēļ. Lai braucot nebūtu vilinājuma grābstīties. Motociklam daudz svarīgāk nekā automašīnai ir turēt abas rokas uz stūres.

Vēl jaunums ir iespēja bez sajūga izspiešanas un apgriezienu noņemšanas pārslēgt ātrumus. Vairāki braukšanas režīmi un elektroniski regulējama (arī braucot) piekare. Jauns rāmis un nedaudz izmainīti dakšu grādi, lai būtu precīzāka un komfortablāka vadāmība. LED gaismas. Visjaunākās paaudzes ABS, kas ņem vērā motocikla sānsveri un cita elektroniku.

Arī dvēsele jauna

Jauns motociklam ir arī dzinējs. Gudri runājot, divcilindru rindas motors ar 90 grādu konfigurācijas kloķvārpstu, 270/450 grādu aizdedzes intervāliem un balansēšanas vārpstām. Tas, kas pilnīgi saprotams ikvienam: kubikcentimetru apjoms palielināts līdz 853 un zirgspēki ir tieši tikpat daudz, cik āfrikas 998 kubikcentimetru dzinējam. Tātad konkurējam. Ķēdes piedziņa uz aizmugurēja riteņa labo pusi, ne kreiso, kā priekšgājējam.

“BMW” inženieri patiešām ir pacentušies un tas vien, ka zirgspēki šim motociklam ir tieši tikpat daudz, cik hondas āfrikai, nepārprotami liek secināt, kam mests izaicinājuma cimds. Jautājumi te ir tikai divi. Pirmais: kā reaģēs tirgus? Otrais: ar ko un kad atbildēs “Honda”? Lai izdomātu un sāktu ražot jauno āfriku, kad veco 2003. gadā noņēma no konveijera, japāņiem vajadzēja 12 gadus… Cik zināms, pagaidām japāņi nodarbojas tikai jau ar esošās āfrikas uzlabošanu.

“BMW F 850 GS Adventure” cena veikalā atkarībā no komplektācijas un versijas (parastā, rallija un ekskluzīvā) no 13250 līdz 18500 eiro.