Ramona Petraviča.
Ramona Petraviča.
Foto: Zane Biterre/LETA

Monika Zīle: Māka piešķirt parastam ūdenim maģiskas spējas 1

Tiem, kuri pazīst latviešu literatūras klasiku, nav jautājumu par to, kāpēc partija “KPV LV” piesaistīja uzņēmuma “Memory Water” (“MW”) līdzekļus savas kampaņas reklāmai pirms 13. Saeimas vēlēšanām.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 154
Lasīt citas ziņas

Māku piešķirt parastam ūdenim maģiskas spējas, kā to dara “MW” īpašnieki, latvieši pazīst izsenis, un šīs patiesības apstiprinājums nav jāmeklē, rokoties cauri biezam folkloras kultūrslānim.

Pietiek uzšķirt Jaunsudrabiņa “Balto grāmatu”: nodaļa “Pūstais ūdens” tajā veltīta rakstnieka vecaimātei, kas ar īpašiem vārdiem no akas izcelta spaiņa saturu pārvērta dziednieciskā eliksīrā. Tāpat mūsu iemīļoto “Skroderdienu” Tomuļmāte ar savu “uztaisīto ūdeni” gan pieceļ no gultas šķietami bezcerīgu slimnieku, gan palīdz “attikties” kāzu priekšvakarā sadrūmušam līgavainim.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kaut arī “MW” īpašnieki savas preces popularizēšanā uz klasiķiem neatsaucas, viņiem izdevies firmas apgrozījumu ik gadu apskaužami kāpināt, par spīti tā dēvētā strukturētā ūdens brīnumiedarbības skarbiem kritiķiem.

Nu, lūk, – piesaistot šādus veiklus ļaudis sevis popularizēšanai, “KPV LV” acīmredzot cerēja, ka “MW” finanses partijas reklāmas kampaņā uzmundrinās vēlētāju: jo tas, Tomuļmātes vārdiem runājot, gluži kā “primš kāzām dažs labs brūtgāns sanīkst un sanīkst”.

Cik lielā mērā šī sponsora nauda “KPV LV” saņemto balsu birumu ietekmējusi, grūti spriest.

Politiskā spēka Saeimas frakcijas vadība draudzību ar “MW” piemin gariem zobiem. Maģiskā ūdens taisītāju piesaiste bijusi no “KPV LV” šobrīd atkritušo ideja, un palicējiem ar to neesot sakara. Tad kāpēc Labklājības ministrija (LM), neraugoties uz ekspertu noraidošo slēdzienu, tomēr piešķīra “MW” sociālā uzņēmuma statusu, kas ļauj pretendēt noteiktiem finanšu grantiem?…

Šis ir pirmais gadījums, kad LM ignorējusi ekspertu atziņu, ka pērn šajā statusā saņemtos 133 000 eiro “MW” galvenokārt izmantojis ražošanas pilnveidošanai, bet invalīdu darba vietas uzņēmumā ir tikpat apšaubāmas kā firmas izplatītā ūdens strukturēšanas tehnoloģija, kuras aprakstā izmantoti ezoteriski un pseidozinātniski apgalvojumi.

Pretrunīgo reveransu LM ierēdņi skaidro ar stingro sekošanu normatīvo aktu burtam, ko “MW” neesot pārkāpis, tikai vienam no piesaistītajiem invalīdiem maksājot minimālo algu.

Šķiet, LM dzīvo citā izplatījumā, ko nesasniedz ar “MW” darbības stilu un galveno produktu saistīto skandālu atbalsis, un “KPV LV” biedres Ramonas Petravičas uzraudzībai nodotajā lēnī nav dzirdējuši par Pārtikas un veterinārā dienesta, Valsts veselības inspekcijas un Zemkopības ministrijas speciālistu slēdzieniem, ka “MW” izplatītajam ūdenim pretēji pašu reklāmās skandētajam nekādas burvju īpašības nepiemīt.

Pilnīgi parasts ūdens!

Uz šī pamata Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, saskatot “MW” darbībā negodīgas komercprakses pazīmes, licis uzņēmumam no mājas lapas izņemt nepamatotos apgalvojumus, ko “MW” pagaidām nedara.

Reklāma
Reklāma

Protams, drīkst apsmaidīt H2O molekulu dancināšanu līdz pārtapšanai maģiskā laimes substancē un neticēt “MW” tirgotajam ūdenim piemītošajai atmiņai. Bet, kamēr firmas interešu strukturēšanas dejās piedalās varas partijas molekulas, “MW” drīkstēs pretendēt uz cienījama un godīga uzņēmuma statusu.

Šajā publikācijā paustais ir autora viedoklis, kas var nesakrist ar LA.LV redakcijas redzējumu.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.