Foto – Shutterstock

Latvijā maksā būtiski mazāk par redzes komfortu 1

Optikas preču uzņēmuma SIA “OC Vision” grupas uzņēmumu apgrozījums šī gada pirmajā pusē sasniedza 10,26 miljonus eiro, liecina “OC Vision” apkopotā informācija.

Reklāma
Reklāma
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis
VIDEO. “Sēžu ceļmalā un netieku mājās!” Latviete ar asarām acīs stāsta par nedienām ar elektroauto
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Lasīt citas ziņas

Grupas apgrozījums pret pagājušā gada attiecīgo periodu pieaudzis par 1,5 miljoniem eiro jeb 17%.

Tāpat par 16% ir audzis arī mazumtirdzniecības apgrozījums – Latvijas tirgū par 14%, Lietuvas tirgū par 22%.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kopējais izgatavoto briļļu skaits “OC Vision” grupas uzņēmumos audzis par 6%.

Pieaugums galvenokārt ir saistīts ar veikalu tīklu paplašināšanos un jaunu klientu piesaisti esošajos veikalos.

Lasāmās brilles un tuvredzīgie iedzīvotāji

Saistībā ar redzes veselību optikas nozarē iezīmējas divas augošas iedzīvotāju grupas.

Demogrāfiskās novecošanās rezultātā palielinās cilvēku skaits, kam ir vajadzīgas lasāmās brilles, kas ir ikdienišķs redzes korekcijas līdzeklis pēc 45 gadu vecuma un no kura izvairīties ir diezgan sarežģīti.

Statistika liecina, ka cilvēku vecums, kurā parādās vajadzība pēc pirmajām lasāmajām brillēm pēdējo 20 gadu laikā samazinājies par aptuveni 5 gadiem, līdz ar ko mūsdienās ar redzes problēmām saskaras jau no 40 gadu vecuma.

Otra iedzīvotāju grupa, kurai vairāk rodas nepieciešamība pēc brillēm, ir tuvredzīgie iedzīvotāji, kas brilles sāk lietot jau no jaunības – Latvijā tie ir ap 27% no iedzīvotājiem.

Maksātspējas pieaugums

“OC Vision” valdes priekšsēdētājs Jānis Dzenis norādīja, ka biznesa analīzes dati apstiprina klientu maksātspējas pieaugumu, kas izpaužas divās tendencēs.

Parādās jauni klienti, kas nolēmuši beidzot iegādāties kvalitatīvus redzes korekcijas līdzekļus optikas veikalos, nevis lielveikalu ķēdēs, aptiekās vai Rīgas Centrāltirgū.

Reklāma
Reklāma

Savukārt, esošie klienti iegādājas kvalitatīvākus lēcu un ietvaru produktus. Īpaši tas attiecas uz briļļu lēcu produktiem, kuru klāsts spēj nodrošināt arvien lielāku klientu prasību pēc redzes komforta.

“Mūsu optikās produkti un pakalpojumi atbilst rietumeiropas labākajiem standartiem un strādājam ar pasaulē lielākajiem ražotājiem. Kopējā tendence nozarē – patēriņa kvalitātes un kvantitātes izlīdzināšanās ar attīstīto “veco” Eiropas valstu līmeni,” atzīmēja Dzenis.

Kā atskaites punktu viņš aplūko Somiju, kur katrs iedzīvotājs 2017. gadā vidēji optikas preču iegādei iztērēja 58 eiro, savukārt Latvijā tikai 14 eiro.

Tas nozīmē, ka daļa Latvijas iedzīvotāji brilles produktus vai nu vispār nelieto, vai lieto brilles, kas nav individualizētas tieši viņiem.

Pieaugot iedzīvotāju pirktspējai, cilvēki savas redzes problēmas uztic “OC Vision” optikas veikaliem, kur redzes korekcijas pakalpojumu sniedz optometristi, kas ir speciālisti ar labākajam Eiropas līmenim atbilstošu augstāko izglītību un redzes korekcijas jomā nereti ir spēcīgāki par acu ārstiem, atklāja Dzenis.

Biznesa, tostarp optikas, izaugsme ir saistīta ar cilvēku maksātspēju. Pēdējie novērojumi liecina, ka 60% klientu iegādājas brilles 100 eiro robežās. Piemēram, Latvijā vidējā briļļu cena ir 120 eiro, turpretim Somijā 250 eiro.

Latvijā maksā būtiski mazāk par redzes komfortu

Latvijā par identiskas kvalitātes produktu cilvēki maksā 1,5 līdz 2 reizes mazāk. Savukārt, vidējais briļļu nomaiņas periods Latvijas patērētājiem ir līdzīgs kā Somijā – trīs gadi.

Tas nozīmē, ka Latvijas iedzīvotājiem ir iespēja nodrošināt savai redzei komfortu, maksājot vien 3,3 eiro mēnesī, kas ir būtiski mazāk par, piemēram, telekomunikāciju rēķinu.

Pētījumi pierāda, ka Latvijas iedzīvotājiem ir salīdzinoši negatīvāka attieksme pret brillēm nekā Rietumeiropas attīstītākajās valstīs. Tāpat arī redzes pārbaude netiek veikta vismaz reizi gadā, kas skaidrojums ar postpadomju mantojumu.

Rietumeiropā brilles nekautrējas nēsāt un bieži izmanto sava sociālā statusa apliecināšanai, izvēloties zīmolu ietvarus.

Tāpēc “OC Vision” optikās konsultanti klientiem palīdz lauzt iekšējos stereotipus par brillēm, cenšoties piedāvāt ikvienam piemērotas brilles gan funkcionāli, gan izvēloties tās kā stila elementu, skaidroja Dzenis.

Uzņēmums “OC Vision” ir lielākais optikas un optometrijas pakalpojumu sniedzējs Baltijas valstīs ar fokusu uz klientu acu veselību un redzes komfortu, kas darbojas 70 veikalos Latvijā un Lietuvā, kā arī pārstāv optisko un oftalmoloģisko instrumentu vairumtirdzniecību.

“OC Vision” ir Latvijā reģistrēts vietēja kapitāla uzņēmums, kas nodarbina 500 cilvēkus Lietuvā un Latvijā. Uzņēmums dibināts 1991.gadā un tā galvenā mītne atrodas Rīgā.

“OC Vision” uzņēmuma grupā ietilpst veikalu tīkli “Vision Express” Latvijā un Lietuvā, “OptiO” Latvijā un Lietuvā, “Pasaules Optika” Latvijā, veikals “Lornete” Latvijā, interneta veikals “dr.Lensor” Latvijā un Lietuvā, kā arī vairumtirgotājs “Opptica” Latvijā, Lietuvā un NVS valstīs.

Uzņēmuma dibinātāji un attīstītāji ir optikas un optometrijas mācību spēki no Latvijas Universitātes, kas ir vispāratzīts optikas pētniecības un apmācības līderis Eiropā.

Uzņēmuma kopējais apgrozījums 2016.gadā sasniedza 16 miljonus eiro, un tas atrodas starp 300 lielākajiem Latvijas nodokļu maksātājiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.