Foto; LETA/Zane Bitere

“Latvijas dzelzceļš” paziņo, ka atlaidīs 1500 darbiniekus 1

Ziņa papildināta pl. 18.35 ar Satiksmes ministra Tāļa Linkaita komentāru.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Lasīt citas ziņas

Ņemot vērā kravu pārvadājumu negatīvās tendences un nepieciešamību būtiski paaugstināt “Latvijas dzelzceļa” (LDz) saimnieciskās darbības efektivitāti, tādējādi stabilizējot uzņēmumu, līdz ar uzņēmuma pamatdarbības nodrošināšanas izmaksu būtisku samazinājumu, valsts AS “Latvijas dzelzceļš” līdz 2020. gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem, portālu ” La.lv” informēja valsts AS “Latvijas dzelzceļš” Korporatīvās komunikācijas daļa.

Nepieciešams atjaunot uzņēmuma finanšu līdzsvaru

CITI ŠOBRĪD LASA

VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs turpina: “Nenoliedzami, darbinieku skaita samazināšana jebkura uzņēmuma dzīvē ir sāpīgs lēmums, tomēr esmu pārliecināts, ka mums ir jāsper šāds solis, lai LDz šogad spētu atjaunot savu finanšu līdzsvaru un nākotnē – pelnītspēju un konkurētspēju reģiona un starptautiskajā tirgū.”

Darbinieku skaita samazināšanu plānots īstenot vairākos posmos – 16. janvārī, LDz ir iesniegusi attiecīgo informāciju Nodarbinātības valsts aģentūrai, un, pārskatot un ieviešot izmaiņas LDz tehnoloģiskajos procesos, LDz darbinieku skaits tiks pakāpeniski samazināts iepriekš minētajā apjomā.

“Mēs darām visu iespējamo, lai darbinieku skaita samazināšana būtu maksimāli caurspīdīga un darbiniekiem draudzīga, un šis process tiks uzsākts ar LDz administrācijā strādājošo darbinieku skaita optimizāciju,” uzsver M.Kleinbergs.

Līdz ar procesu pārskatīšanu un izmaksu optimizāciju LDz aktīvi turpina darbu arī pie jaunu sadarbības partneru piesaistes un mērķa tirgu diversifikācijas.

LDz šā gada 1.janvārī strādāja 6265 darbinieki, savukārt visa LDz koncerna darbinieku skaits šā gada sākumā sasniedza 9950 cilvēkus.

Par darbinieku skaita samazināšanu un biznesa modeļa maiņu iepriekš ziņoja arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Satricinājumu gads

LDz informē, ka 2019. gads gan koncernam LDz, gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts – gan fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apjoma rezultātā, gan arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apjoma samazinājums.

M. Kleinbergs skaidro: “Lai nodrošinātu mūsdienīgāku un klientam draudzīgāku darbības modeli, kā arī samazinātu uzņēmuma izmaksas un palielinātu tā efektivitāti, jau kopš 2019. gada vasaras “Latvijas dzelzceļš” aktīvi pārskata visas funkcijas un darba organizācijas procesus, kā arī ir būtiski samazinājis uzņēmuma izmaksu pozīcijas.

Reklāma
Reklāma

Ņemot vērā pašreizējās un arī prognozējamās starptautisko kravu pārvadājumu tendences, LDz pārskata arī visus tehnoloģiskos procesus, lai maksimāli efektīvi nodrošinātu savu pamatfunkciju – dzelzceļa transporta infrastruktūras uzturēšanu atbilstoši visiem Latvijas un starptautiskajiem drošības un kvalitātes standartiem.”

Arodbiedrība ir informēta

Latvijas dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrība vienojusies ar LDz par darba grupas izveidi saistībā ar kolektīvo atlaišanu, aģentūrai LETA pastāstīja arodbiedrības priekšsēdētāja vietnieks Aleksandrs Muhlinkins.

Viņš teica, ka LDz esot informējis arodbiedrību par plānoto kolektīvo atlaišanu. Šonedēļ pirmdien bijusi tikšanās ar LDz valdes priekšsēdētāju Māri Kleinbergu, kurā kolektīvā atlaišana tika pārrunāta, bet par konkrētiem skaitļiem neesot runāts, pauda Muhlinkins. Arī šodien bijusi tikšanās ar LDz valdes priekšsēdētāju, kurā panākta vienošanās par darba grupas izveidošanu, lai pārrunātu atlaižamo cilvēku likteņus.

Muhlinkins stāstīja, ka galvenais LDz arguments kolektīvajai atlaišanai ir būtisks darba apjoma samazinājums. Viņš uzsvēra, ka būtiski, lai šī atlaišana notiktu atbilstoši darba likumam un ģenerālvienošanās prasībām.

Arodbiedrības pārstāvis teica, ka konkrētāku informāciju par atlaišanas plāniem sniegt nevar, bet LDz esot informējuši, ka tās sāksies pirmajā ceturksnī. “Bet tas nav tik vienkārši, jo atbilstoši likumam darbinieki jāinformē divus mēnešus iepriekš,” pauda Muhlinkins.

Jautāts, vai uzskata šādu lēmumu par pamatotu, viņš atbildēja, ka pašreiz LDz darba apjoms esot puse no plānotā vai iepriekšējā gada apgrozījuma. Viņš stāstīja, ka arodbiedrība uzstājusi uz pakāpenisku darbinieku atlaišanu, lai gadījumā, ja darba apjoms pieaug, būtu gana daudz darbinieku.

Muhlinkins arī uzsvēra, ka arodbiedrība runās ar katru biedru par viņa tālāko likteni un finansiālu atbalstu. Piemēram, pirmspensijas vecumā ir paredzētas finansiālas garantijas un arodbiedrība uzstās, lai tās tiktu īstenotas, teica arodbiedrības priekšsēdētāja vietnieks.

Linkaits tiksies ar “LDz” vadību

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) piektdien, 17.janvārī, tiksies ar VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) padomi, lai pārrunātu plānoto kolektīvo atlaišanu uzņēmumā, aģentūrai LETA pastāstīja ministra padomniece komunikāciju jautājumos Baiba Ābelniece.

Šodien Linkaits ticies ar Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrību saistībā ar LDz valdes pieņemto lēmumu par darbinieku skaita saņemšanu.

Piektdien ministrs tiksies ar LDz padomi, bet pirmdien, 20.janvārī, situāciju pārrunās ar uzņēmuma valdi.

Uzziņa:

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.

LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, kā arī ierindojas starp desmit vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītajiem Latvijas uzņēmumiem “Prudentia” un “Nasdaq Riga” ik gadu veidotajā sarakstā.