Foto: Ieva Čīka/LETA

“Latvijas Pasts” 2017.gadā ievērojami kāpinājis ieņēmumus ar paku sūtījumiem 0

2017.gadā būtiski – par 20,6% jeb 12,9 miljoniem eiro – palielinājies Latvijas Pasta neto apgrozījums, tā liecina uzņēmuma 2017.gada pārskats, ko revidējusi auditorkompānija “KPMG Baltics SIA”‘. Tas ir vēsturiski lielākais uzņēmuma apgrozījums, kas sasniedzis 75,6 miljonus eiro, tā portālu “La.lv” informēja Latvijas Pasta Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja Gundega Vārpa.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Britu pulkvedis: “Viņš blefo par kodolieročiem. Jo ātrāk mēs to sapratīsim, jo ​​labāk” 140
Lasīt citas ziņas

Apgrozījuma pieaugumu nodrošinājuši Latvijas Pasta īstenotie pasākumi uzņēmuma ilgtermiņa attīstības veicināšanā, aktīvi darbojoties pakalpojumu digitalizācijā, e-komercijas sūtījumu piesaistē, kā arī radot jaunus produktus un papildu servisus, piemēram, iesaistoties tranzīta pakalpojumu sniegšanā Āzijas sūtījumu piegādēs uz trešajām valstīm.

Latvijas Pasta neto peļņa pārskata periodā sasniegusi 1,7 miljonus eiro. Būtiskākie pakalpojumu segmenti, kuros vērojams lielākais ieņēmumu kāpums, 2017.gadā bija pasta paku sūtījumi – pieaugums par 398% jeb 11,3 miljoniem eiro, Pasta norēķinu sistēmas pakalpojumi – par 38,1% jeb vairāk nekā miljonu eiro, vēstuļu korespondence – par 2,1% jeb 0,6 miljoniem eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA

“2017.gadā esam sasnieguši gan lielāko Latvijas Pasta apgrozījuma pieaugumu, gan arī vēsturiski lielāko uzņēmuma apgrozījumu. Tas apliecina, ka dodamies pareizā virzienā, veidojot ilgtermiņa attīstības projektus un veidojot produktus un pakalpojumus, kas Latvijas Pastam radīs pievienoto vērtību ilgākā laika periodā,” uzsver Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Svarīgākie attīstības projekti Latvijas Pastā 2017.gadā īstenoti klientiem un darbiniekiem labvēlīgas vides, moderna servisa un digitalizācijas jomā, vienlaikus veidojot jaunus pakalpojumus e-komercijas klientiem gan Latvijā, gan ārvalstīs – piemēram, iesaistoties tranzīta projektā sadarbībā ar Ķīnas tirdzniecības plaformas Alibaba loģistikas sektora uzņēmumu Cainiao.

2017.gadā 67 pasta nodaļās visā valstī ieviesta daudzfunkcionālā klientu plūsmas vadība sistēma, kas nodrošinaarī attālinātu pieteikšanos pasta pakalpojumiem nodaļās, izmantojot Latvijas Pasta mobilo lietotni. Minētais projekts tiek turpināts 2018.gadā, plānojot šādi aprīkotu nodaļu skaitu palielināt līdz 86 pasta pakalpojumu sniegšanas vietām.

Latvijas Pasts ir vienīgais no valstī strādājošajiem pasta komersantiem, kas pasta apmaiņu pilnīgi visā valsts teritorijā nodrošina katru darbdienu, tāpēc uzņēmums 2017.gada maijā sāka īstenot novecojušā kravas mikroautobusu parka nomaiņu. Efektīvākām universālā pasta pakalpojuma un eksprespasta sūtījumu piegādēm Latvijas Pasts pārskata periodā operatīvajā līzingā iegādājās 41 ekonomiskāku, videi draudzīgākuun darbiniekiem ērtāk lietojamu kravasmikroautobu, kas ļauj samazināt degvielas un autoparka uzturēšanas izmaksas, kā arī automobiļu vadītāju darba apstākļus. ¬2018.gadā autoparka atjaunošana tiek turpināta, nomainot vēl 64 kravas mikroautobusus.

Realizējot pakalpojumu pārnešanu digitālajā vidē un paātrinot sūtījumu izsniegšanas iespējas, Latvijas Pasts kopš 2017.gada novembra beigām aicinājumus par sūtījuma saņemšanu pasta nodaļā sūta uz klienta norādīto mobilā tālruņa numuru, uzlabojot klientu servisu un iespējas ātrāk saņemt sūtījumu, kā arī ietaupa Latvijas Pasta resursus, kas tika tērēti papīra aicinājumu drukai.Vidēji mēnesī klientiem tiek izsūtīti ap 250 000 mobilo īsziņu par sūtījumu saņemšanu,un to skaits turpina augt. Jau pēc pārskata perioda beigām, 2018.gada jūlijā, Latvijas Pasts sācis e-aicinājumu izsūtīšanu arī par reģistrētu sūtījumu saņemšanu, ja klients akceptējis šo servisu un ja uz attiecīgajiem sūtījumiem tiek norādīts klienta mobilā tālruņa numurs.

Reklāma
Reklāma

2017.gadā, modernizējot Pasta norēķinu sistēmas funkcionalitāti, Latvijas Pastsīstenojis vairākus sistēmas uzlabojumus – klientu kontu atlikuma fiksēšanai ieviests mobilo īsziņu serviss, savukārt atbilstoši mūsdienīgu norēķinu principiem paātrināti rēķinu apmaksas termiņi līdz, maksimums, vienai darbdienai. Kopš mobilo īsziņu servisa ieviešanas Latvijas Pasts mēnesī izsūta ap 50 000 šādu īsziņu, nodrošinot ātru, ērtu un izdevīgu konta informācijas saņemšanu.

2017.gada nogalē sāktā tranzīta projekta īstenošana Latvijas Pastā aktīvi turpinās un attīstās arī 2018.gadā, orientējoties gan uz jauniem sūtījumu galamērķiem, gan jaunu pakalpojumu piedāvāšanu klientiem. Tranzīta sūtījumu projekta ietvaros uz trešajām valstīm pamatā tiek piegādāti pasaulē otras lielākās tirdzniecības platformas Alibaba sūtījumi no Ķīnas. Līdz šim Latvijas Pastā apkalpoti vairāk nekā 20 šādu tranzīta sūtījumu lidmašīnu kravu, no kurām lielākās lidmašīnas ir Boeing 747. Tranzīta projekta ietvaros īsā laikposmā Latvijas Pasts radījis jaunus produktus un efektīvus datu apmaiņas risinājumus, tostarp sadarbībai ar muitu, iegūstot ne tikai Alibabas grupas loģistikas uzņēmuma Cainiao balvu par efektīvu sadarbību, bet arī Pasaules muitas organizācijas atzinību par ārkārtas pakalpojumu sniegšanu straptautiskajai muitas kopienai.

Jau pēc pārskata perioda beigām īstenoti vairāki būtiski projekti gan sūtījumu efektīvāku un kvalitatīvāku piegāžu nodrošināšanai, gan jaunas pievienotās vērtības pakalpojumu radīšanā. 1300 pastniekiem 2018.gadā piešķirtas mobilās viedierīces, ļaujot tiešsaistes režīmā fiksēt reģistrēta sūtījuma saņemšanas faktu un klienta parakstu, kā arī kontrolēt piegādes maršrutus un to efektivitāti.

Savukārt, lai nodrošinātu uzņēmuma konkurētspēju un dažādotu ieņēmumu gūšanas iespējas ilgtermiņā, Latvijas Pasts sācis muitas brokera pakalpojumu sniegšanu, palīdzot klientiem – juridiskajām personām – veikt sūtījumu atmuitošanas procedūras, kā arī noformēt eksporta kravas.

2018.gadā Latvijas Pasts turpina pamatdarbības veidu attīstīšanu, īpašu uzmanību veltot rentabilitātes un kvalitātes paaugstināšanai, darba organizācijas uzlabošanai, procesu automatizācijai un digitalizācijai.