Lauris Špillers, “Alpha Baltic Media” īpašnieks, valdes loceklis.
Lauris Špillers, “Alpha Baltic Media” īpašnieks, valdes loceklis.
Foto: Ieva Leiniša/LETA

Lauris Špillers: Par negodprātīgu konkurentu organizētu uzbrukumu manis vadītajam uzņēmumam 2

Autors:  SIA “Alpha Baltic Media” vadītājs Lauris Špillers

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 6
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Lasīt citas ziņas

Mans vārds pēdējo dienu laikā medijos izskanējis saistībā ar Valsts Ieņēmumu dienesta (VID) izsludināto iepirkumu par informatīvās kampaņas rīkošanu (23 336 eiro vērtībā), kurā pēc zemākās cenas principa un citiem kampaņas kvalitātes vērtēšanas rādītājiem uzvarēja manis vadītais uzņēmums SIA “Alpha Baltic Media”.

Pēc uzvaras šajā konkursā vairākos medijos parādījās nepatiesa informācija par ar mani saistītu uzņēmumu nodokļu parādiem.

CITI ŠOBRĪD LASA
Vēlos uzsvērt, ka publiski izskanējusī informācija ir nekorekta, sagrozīta un uzskatāma par negodprātīgu konkurentu organizētu uzbrukumu manis vadītajam uzņēmumam.

Nozīmīgi uzsvērt, ka manis šobrīd vadītais uzņēmums, SIA “Alpha Baltic Media”, tirgū veiksmīgi darbojas jau kopš 2008.gada. Uzņēmumam nav nekādu ilgstošu parādu, tas pilda visas savas saistības pret valsti nodokļu ziņā un pret sadarbības partneriem.

Uzņēmums SIA “Baltic Media”, kura vārds medijos pēdējo dienu laikā parādījies saistībā ar it kā esošiem nodokļu parādiem, man, Laurim Špilleram, nepieder jau vairāk nekā gadu. Šis uzņēmums manā vadībā veiksmīgi darbojās kopš 1996.gada.

Uzņēmums ilgus gadus bija lielais nodokļu maksātājs, un Valsts Ieņēmumu dienests to kā godprātīgu nodokļu maksātāju bija iekļāvis tā dēvētajā uzņēmumu “Baltajā sarakstā”.

Laikā no 2009. līdz 2016.gadam uzņēmums SIA “Alpha Baltic” nodokļos samaksājis vairāk nekā piecus miljonus eiro.

SIA “Baltic Media” daudzus gadus bija viena no Top3 lielākajām Latvijas reklāmas aģentūrām, līdz 2011.gadā VID uzņēmumam piemēroja nodokļu uzrēķinu pusmiljona eiro apmērā.

Neskatoties uz to, ka šo nodokļu uzrēķinu uzņēmums uzskatīja par nepamatotu, minētā summa VID tika samaksāta. Tai pat laikā uzņēmums šo VID piemēroto nodokļu uzrēķinu apstrīdēja tiesā, un tiesvedība šajā procesā joprojām turpinās.

Saskaņā ar manis rīcībā esošo informāciju tiesvedību uzņēmuma vārdā turpina zvērinātu advokātu birojs “Sorainen” un tā pārstāvis, advokāts Jānis Taukačs. Šobrīd prasība tiek skatīta Eiropas Komisijā.

Mans vārds izskanējis arī saistībā ar uzņēmumu “Medialead”, kurš savulaik nav pildījis savas finansiālās saistības pret vairākiem medijiem.

Vēlos uzsvērt, ka uzņēmums “Medialead” nekad nav piederējis man vai bijis ar mani citādi juridiski saistīts. Manis tolaik vadītais SIA “Baltic Media” izmantoja “Medialead” kā starpnieka pakalpojumus reklāmas izvietošanai medijos.

Uzņēmumam “Medialead” nonākot finansiālās grūtībās, cieta ne tikai atsevišķi mediji, bet arī manis tolaik vadītā SIA “Baltic Media” reputācija.

Tādējādi jebkādas apsūdzības par to, ka SIA “Baltic Media” laikā, kad to vadīju es, būtu palicis parādā kādam no medijiem, ir absolūti nepatiesas. Tieši otrādi, lai gan tam nekāda juridiska pamatojuma nebija, SIA “Baltic Media” centās iespēju robežās norēķināties ar medijiem tiešā veidā – “Medialead” vietā.

Reklāma
Reklāma

Tāpat uzskatu par būtisku skaidrot savu nostāju arī par uzņēmuma SIA “Servoid” darbību, kuram šobrīd uzsākts maksātnespējas process.

Vēlos uzsvērt, ka es kā viens no uzņēmuma īpašniekiem uzņēmuma valdē darbojos tikai deviņus mēnešus no 2017.gada 8.septembra līdz 2018.gada 2.julijam un uzņēmuma vadībā iesaistījos ar mērķi optimizēt tā darbību un uzņēmumu glābt, taču toreizējā ekonomiskajā situācija tas izrādījās neiespējami.

Es reklāmas industrija darbojos jau vairāk nekā 30 gadus, kuru laikā vienmēr esmu iestājies par nodokļu samaksu un godprātīgu konkurenci. Esam piedalījušies ne mazums iepirkumos, un tas vienmēr noticis saskaņā ar oficiāli izsludinātiem konkursu un iepirkumu nolikumiem un iepirkumu likumu.

Diemžēl nākas secināt, kā šādu pieeju neatbalsta visi uzņēmumi, jo pēdējo dienu negatīvo publicitāti medijos nevaru dēvēt nekā citādi kā par konkurentu īstenotu nomelnošanas kampaņu.

Aicinu Latvijas medijus nekļūt par instrumentu negodprātīgu uzņēmumu rokās un izvērtēt faktus un objektīvu informāciju.

Šajā publikācijā paustais ir autora viedoklis, kas var nesakrist ar LA.LV redakcijas redzējumu.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.