Foto – LETA

“Liepājas autobusu parka” šoferu mērs ir pilns. Sola piketu un streiku 1

Latvijas sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības “LAKRS” “Liepājas autobusu parka” šoferi paziņojuši, ka viņu “mērs ir pilns”, portālam “LA.lv” sacīja “LAKRS” “Liepājas autobusu parka” šūniņas vadītājs Agris Laugalis.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

“Mēs, “Liepājas autobusu parka” darbinieki, vairs nespējam klusēt un paciest to netaisnību, kas valda uzņēmumā. Tādēļ jau tuvākajā laikā plānojam piketu Rīgā, bet, ja tas nelīdzēs, tad būs streiks,” teikts Laugaļa paziņojumā.

Viņš skaidroja, ka šoferi ir sašutuši par to, ka uzņēmuma vadība izplata nepamatotu un nepatiesu informāciju par šoferu algām.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Viņi raksta, ka minimālā alga mums ir 5,5 līdz 6 eiro stundā, bet AS “Liepājas autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns stāsta, ka šoferu vidējā alga jūlijā bijusi 1100 eiro. Patiesībā amatalga ir 2,56 eiro stundā, kā tas labi redzams no vienošanās dokumenta, ko parakstījusi valdes locekle Laima Kutuzova,” teica Laugalis.

Viņš atzina, ka ir piemaksas un prēmijas, bet tik un tā algas esot nesamērīgi mazas.

“Tikai daži šoferi mēnesī nopelna to tūkstoti, turklāt strādājot 230 stundas mēnesī. Ja ir laba alga, tad par kādu cenu! Cilvēki krīt kā mušas, cik nav saukti ātrie. Prēmijas var maksāt un var nemaksāt, atņemt jebkurā laikā, pat nezini par ko. Ja esi strādājis slikti vienā mēnesī, prēmiju atņem uz trijiem, četriem, sešiem mēnešiem,” norādīja laugalis.

Šoferiem, kuri sākuši strādāt, nosaka trīs mēnešu pārbaudes laiku ar minimālo samaksu bez kādām piemaksām, bet, kad pieņem pastāvīgā darbā, atkal ir trīs mēnešu pārbaudes laiks. Pusgadu bez īstas algas, atzīmēja Laugalis.

Šoferiem nevajag nekādas piemaksas vai prēmijas, viņi grib normālu samaksu – 7 eiro stundā, uzsvēra Laugalis.

“Mums ir sievas grāmatvedes, ekonomistes – neviena nav tikusi galā ar šoferu algas lapiņām. Kas par piemaksām, kas par prēmijām? Mums ir pretenzijas arī pret to, ka parkā netiek gādāts par autobusu remontu, ka nav atbildīgā, kas parakstītos, ka autobuss ir tehniskā kārtībā un drīkst izbraukt uz līnijas. Un tie nav vienīgie iebildumi,” atklāja Laugalis.

Viņš arī noraida izskanējušo informāciju, ka iebildumi esot vien dažiem šoferiem.

Reklāma
Reklāma

“Nav tiesa autobusu parka vadības sacītais par “saujiņu” šoferu, kuri nav apmierināti ar samaksu un buntojas “pašreklāmas dēļ. No 230 šoferiem arodbiedrībā ir 117, un būs vēl! Vai tā ir “saujiņa?”, reotirski jautāja Laugalis.

Pēc viņa domām, darba koplīgumu, par ko iepriekš teica “Liepājas autobusu parka” vadība, uzņēmums slēdzot pats ar sevi.

“Ar arodbiedrību koplīgumu neslēdza, paši izvirzīja savus cilvēkus, ar kuriem arī līgumu noslēdza. Neviens nav redzējis sapulces protokolu, un arī nekādas sapulces nav bijis,” atklāja Laugalis.

Šoferu arodbiedrība nav saņēmusi atbildi no pašvaldības, kam pieder daļas uzņēmumā, un viņu problēmas neinteresējot arī Autotransporta direkciju, norādīja Laugalis.

“LAKRS pastāv uz tāda darba koplīguma noslēgšanu, ko tā sagatavojusi, ņemot vērā darbinieku tiesības un intereses, un ko jau iepriekš bija iesniegusi autobusu parka vadībai. Ja vienošanās netiks panākta, tad LAKRS rīkos piketu Rīgā, un, ja arī tas nelīdzēs, tad “būs streiks”,” teica Laugalis.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.