Publicitātes foto

Politiķu kūtrums kavē “Uber” ienākšanu Latvijā 0

Ar tiešsaistes taksometru kompānijas “Uber” Baltijas nodaļas vadītāju Ennu Metsāru par “Uber” ienākšanu Baltijā aprunājos pēc viņa uzstāšanās LMT konferencē.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Lasīt citas ziņas

“Igaunijā strādājam apmēram gadu un par popularitāti nevaram sūdzēties. Lietuvā esam kopš novembra. Sākumā bija tik milzīgs pieprasījums, ka trūka automašīnu, līdz ar to vidējais gaidīšanas ilgums (līdz klientu paņem taksometrs. – Aut.) vienam cilvēkam bija samērā augsts – pat 10 minūtes. Tagad skaitlis ir nokrities līdz 5 minūtēm, savukārt Igaunijā cilvēkiem vidēji jāgaida vien 4 minūtes,” pozitīvi par mūsu kaimiņu aktivitāti, izmantojot t. s. “ride sharing” jeb dalīšanos ar braucienu, izteicās igaunis.

Interesanti, ka igauņu “Taxify” Baltijā bija pirmā “ride sharing” piedāvātāja. “Sacensība ar “Taxify” ir pozitīva, jo uzskatu, ka mēs karojam vienā pusē un cīnāmies par vienu ideju,” par konkurenci nebēdāja E. Metsārs. Viņš uzsvēra, ka visām valstīm jāievieš atbilstoši regulējumi “ride sharing” pakalpojumam.

CITI ŠOBRĪD LASA

Igaunijā un Lietuvā šāda veida regulējums parlamentā jau izgājis cauri pirmajam lasījumam, un otrais lasījums gaidāms jūnija sākumā. Latvijā bijuši vien nenozīmīgi solījumi un teorētiska politiķu interese bez reāla seguma. “Latvijā esam reģistrējušies, lai ienākot būtu birojs. Esmu ticies ar Saeimas un ministriju pārstāvjiem, mans kolēģis ar Rīgas mēru. Redzam, ka politiķiem ir interese izstrādāt likumprojektu, bet gribētos nedaudz lielāku interesi. Viļņas mērs vienā konferencē pienāca klāt un prasīja: “Ko man darīt, lai “Uber” būtu Lietuvā?” Ir nepieciešama šāda vēlme un degsme. Tās dēļ dažu nedēļu laikā izdevās palaist “Uber” pilotprojektu Viļņā, un kopš novembra jau pilntiesīgi esam tur. Jāsaprot, ka likumprojektu pieņemšana prasa ilgu laiku, bet tehnoloģijas attīstās ļoti ātri, un mēs tik ilgi nevaram gaidīt,” par latviešu kūtrumu nedaudz neapmierināts bija “Uber Baltija” vadītājs. Kad “Uber” varētu ienākt Latvijā, E. Metsārs gan nevēlējās prognozēt, liekot manīt, ka arī viņu šis jautājums jau ir nogurdinājis.

Kā “Uber” skandāli ietekmējuši kompāniju? “”Uber” vienmēr izraisījis lielu runāšanu un drāmu, bet realitāte ir daudz klusāka. Dominē virsraksti, nevis saturs. “Uber” nesagraus taksometru biznesu. Lietuvā un Igaunijā joprojām ir citas taksometru kompānijas, ASV mums ir veiksmes stāsts, Francijā vēl cīnāmies, kļūstam arvien populārāki citur pasaulē, tostarp Ķīnas milzu tirgū. Redzot, kādas cenas ir Latvijā, uzskatu, ka cilvēki labprāt aizvietotu savus auto ar taksometriem. Nākotne nevar būt tāda, kāda tā ir šobrīd, kad pilsēta ir pilna ar metāla kastēm,” “Uber” vēlmi samazināt auto skaitu pilsētās iezīmē kompānijas pārstāvis. Viņš norādīja, ka “Uber” uzvaras pamatā ir atgriezeniskā saite – cilvēkiem patīk “Uber” lietotne, patīk kompānijas pretimnākšana, patīk dotā iespēja izanalizēt braucienu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.