Rīgas osta.
Rīgas osta.
Foto: LETA/Ieva Lūka

Linkaits: Latvijas mērķis ir saglabāt līderpozīcijas Baltijas valstu ostās pārkrauto kravu apgrozījumā 1

Latvijas mērķis ir arī turpmāk saglabāt līderpozīcijas Baltijas valstu ostās pārkrauto kravu apgrozījumā, ceturtdien žurnālistiem sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 36
Lasīt citas ziņas

Latvijas ambīcijas noturēt līderpozīciju

Viņš norādīja, ka 2019.gadā Latvijas ostās pārkrāva 62,379 miljonus tonnu kravu, kas ir vairāk nekā pārējās Baltijas valstīs. “Latvija joprojām ir līdere pārkrauto kravu ziņā. Mūsu mērķis un ambīcija ir noturēt šo rādītāju,” teica satiksmes ministrs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš skaidroja, ka Latvija vēsturiski apkalpoja kravas no Krievijas, taču šobrīd Krievija kravas pārvirza uz savām ostām. “Mēs ar to rēķināmies un tas nav nekas tikai šim gadam raksturīgs. Mūsu mērķis ir pielāgoties tranzīta un transporta ķēdē, lai joprojām Latvijas tranzīta koridors būtu pievilcīgs kravu nosūtītājiem un saņēmējiem,” stāstīja Linkaits.

Viņš minēja, ka ir ticies ar Latvijas lielo ostu pārstāvjiem, lai pārrunātu nākotnes plānus. “Ir pārliecība, ka kravu apmēri būs aptuveni tādi, kā ir plānots.

Attiecīgi darbs ostā ir un būs,” teica Linkaits.

Ministrs uzsvēra, ka pēdējā mēneša notikumi, kad valsts ir pārņēmusi tiešā kontrolē Rīgas un Ventspils brīvostu valdes, protams, ir radījis zināmus jautājumus ostā strādājošos uzņēmējos. Tostarp kopā ar Ventspils brīvostas pārvaldnieku uzņēmējiem situāciju skaidroja. “Mūsu interesēs ir, lai uzņēmēji netiek ietekmēti no pārmaiņām un, lai ostas strādātu, attīstītos un plauktu,” sacīja Linkaits.

Viņš arī atzīmēja, ka Latvijā kravu apmēri joprojām ir pietiekami un to var redzēt visās trijās lielajās ostās. “Tirgus konjunktūrā mēs redzam kravu grupas, kas objektīvu iemeslu dēļ samazinās, piemēram, ogļu tirdzniecība cenas dēļ vairs nav tik ienesīga,” piebilda ministrs.

Uzziņa:

Latvijas ostās pagājušajā gadā pārkrāva 62,379 miljonus tonnu kravu, kas ir par 5,7% mazāk nekā 2018.gadā.

Līderpozīcijā pārkrauto kravu apmēra ziņā 2019.gadā joprojām bija Rīgas osta, kurā pārkrāva 32,762 miljonus tonnu, kas ir par 10,1% mazāk nekā 2018.gada attiecīgajā periodā, un veidoja 52,5% no kopumā Latvijas ostās pārkrauto kravu apmēra (2018.gadā – 55%).

Reklāma
Reklāma

Seko Ventspils osta, kurā kravu apgrozījums pagājušajā gadā veidoja 20,457 miljonus tonnu, kas ir par 0,6% vairāk, bet trešajā vietā bija Liepājas osta ar 7,334 miljoniem tonnu, kas ir par 2,7% mazāk nekā gadu iepriekš. Tādējādi Ventspils ostā 2019.gadā pārkrauti 32,8% (2018.gadā – 30,7%) no kopumā Latvijas ostās pārkrautajām kravām, bet Liepājas ostā – 11,8% (11,4%).

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.