Foto: LETA

LVM: Sala trūkums ieviesis būtiskas korekcijas mežizstrādes darbos 1

Sala trūkums ieviesis būtiskas korekcijas plānoto mežizstrādes darbu un kokmateriālu transportēšanas jomās, taču “Latvijas valsts meži” (LVM) nodrošina kokmateriālu transportu arī mitrās teritorijās, pateicoties ilgtspējīgai meža ceļu politikai, liecina informācija kompānijas mājaslapā.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Kokteilis
VIDEO. “Ja es, uz veikalu braucot, iekāpju Teslā, nevis “zaporožecā”…” Daugaviņš izsakās par Kariņa skandālu 26
Lasīt citas ziņas

LVM norāda, ka, piepildoties sinoptiķu prognozēm, šā gada janvāris un ziema kopumā kļūs par siltāko Latvijas meteoroloģisko novērojumu vēsturē. Sala trūkums ieviesis būtiskas korekcijas plānoto mežizstrādes darbu un kokmateriālu transportēšanas jomās. Vidzemes, Zemgales, Latgales reģionos siltās ziemas dēļ ir nepieciešams pielāgoties mainīgajiem laika apstākļiem, lai nodrošinātu koksnes plūsmas nepārtrauktību.

Vienlaikus LVM, pateicoties ilgtspējīgai meža ceļu politikai, ievērojot noteiktu braukšanas intensitāti, nodrošina kokmateriālu transportu arī mitrās teritorijās. Kopumā piegādes tiek nodrošinātas un līgumsaistības ar klientiem izpildītas.

CITI ŠOBRĪD LASA

“LVM mērķtiecīgi strādā, lai nepārtraukti uzlabotu mežizstrādes un piegāžu plānošanu, un maksimāli izmantotu labos laika apstākļus (sausa vasara un rudens, sals ziemā) pārmitru cirsmu izstrādei, savukārt cirsmas ar labiem izstrādes apstākļiem varētu izstrādāt nelabvēlīgos laika apstākļos,” norāda kompānijā.

Saskaņā ar LVM norādīto, laika apstākļi patlaban ir ļoti nelabvēlīgi ceļiem. “Skatoties mūsu karšu slānī, kas kalpo kokmateriālu loģistikas piegāžu plānošanai, arvien vairāk parādās “sarkanu” jeb slēgtu ceļu, kas nozīmē, ka kokmateriālu transportēšana šajā ceļā nevar notikt. (..) Sala nav ne dienā, ne naktī. Turklāt ir regulāri un liela apjoma nokrišņi, saule spīd reti. Ceļi ir tik pārmirkuši, ka daudzi no ierastajiem risinājumiem vairs nav izmantojami,” skaidro “LVM Infrastruktūra” Ekspluatācijas un uzturēšanas vadītājs Ingus Barviķis.

LVM gan informē, ka kompānijas būvētie meža ceļi, ievērojot pareizas būvniecības tehnoloģijas un atbilstošus būvmateriālus, ļauj nodrošināt kokmateriālu transportu. LVM izmantoto materiālu – smilts un grants – kvalitātes prasības nodrošina ceļu nestspēju, kā arī LVM ir augstas prasības līgumos un kvalitātes kontrole.

LVM Loģistikas kvalitātes vadītājs Raimonds Šulcs pauda, ka ir jāveido noliktava un kokmateriāli jāuzkrāj krautuvēs pietiekamā apjomā, lai, neraugoties uz laika apstākļu ietekmi, varētu nodrošināt koksnes plūsmas nepārtrauktību. Gada sākumā šo uzkrājumu ir jāveido apjomīgāku, lai pavasara šķīdoņa laikā būtu piegādēm pieejami kokmateriāli.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka, ņemot vērā šā gada silto ziemu, daļa kokmateriālu krautuvēs jau patlaban nav pieejami piegādēm tieši ceļu stāvokļa dēļ. Tādēļ LVM mežizstrādi turpina vietās, kur ceļi ir pieejami un pašreiz nepieejamās krautuvēs sakrautos kokmateriālus piegādās sausākos vai sala laika apstākļos.

LVM arī norāda, ka turpinās ieguldīt līdzekļus meža infrastruktūras, tajā skaitā ceļu attīstībā un uzturēšanā, lai meža nozarei būtu iespēja turpināt darbu un arī sliktos laika apstākļos saņemt izejmateriālu. Aktīvi norit arī tehnikas un tehnoloģiju pētījumi mežizstrādē, transportēšanā – kā saudzīgāk strādāt smagos apstākļos, nenodarot lielāku kaitējumu augsnei, ceļiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.