Mārtiņa Seska pilotētais spēkrats.
Mārtiņa Seska pilotētais spēkrats.
Foto: Mārtiņš Sesks/”Facebook”

Mārtiņš Sesks: Reizēm jāpakāpjas soli atpakaļ, lai vēlāk spertu divus uz priekšu 0

Latvijas rallija pilota Mārtiņa Seska komanda pieņēmusi lēmumu sākt gatavošanos 2020.gada pasaules rallija čempionātam ātrāk, nekā to dara citi sportisti, vēsta sportista pārstāvji.
Lai nākamajā gadā JWRC klasē varētu cīnīties par godalgotām vietām, tiks ieguldīts papildu laiks treniņos. M. Seska ekipāža arī nepiedalīsies pasaules rallija čempionāta JWRC noslēdzēšojā posmā, kas 4.-7. oktobrī norisināsies Lielbritānijā. Viena posma izlaišana ļaus labāk sagatavoties nākamajam gadam.
Šis bija debijas gads, pasaules junioru čempionātā braucot ar priekšpiedziņas Ford Fiesta R2 automašīnu. JWRC klasē šogad 25 ātrumposmos ekipāžai izdevies finišēt TOP3, ātrumposmos uzvara gūta trīs rallijos. Aizvadītas arī sacensības ar pilnpiedziņas automašīnu – divi Eiropas rallija čempionāta posmi. Dalība šajos posmos bija balva, kas iegūta par uzvaru iepriekšējās sezonas Eiropas čempionātā Junior U27 klasē. Gan “Rally Liepāja”, gan “Rally di Rome Capitale” izcīnītas godalgotas vietas.
Mārtiņš Sesks, LMT Autosporta Akadēmijas rallija ekipāžas pilots: “Sezonu noslēgt pāragri, protams, nav psiholoģiski viegls lēmums. Piedaloties ikvienās sacensībās, jebkuram sportistam galvenais ir būt konkurētspējīgam un ar degsmi cīnīties, taču šajā brīdī kā komanda neesam gatavi parādīt labāko sniegumu.
Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 6
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Lasīt citas ziņas
Nepiedalīšanās pēdējā posmā ir racionāls lēmums, tā ietaupīsim finansējumu un ar pilnvērtīgi izstrādātu treniņu programmu gatavosimies nākamajai sezonai, lai atgrieztos spēcīgāki.
Šogad ļoti izbaudīju balvas braucienus ar pilnpiedziņas R5 mašīnu. Iegūta trešā vieta kopvērtējumā aiz O. Solberga un A. Lukjaņuka savās mājās, Liepājā. Tie man bija īpaši notikumi. Braucot ar treneri kā stūrmani, Itālijā izcīnījām trešo vietu savā klasē un godam cīnījāmies ar visiem asfalta speciālistiem. Tie bija divi šā gada patīkamākie ralliji.
CITI ŠOBRĪD LASA
Pilotam ar stūrmani ir nepieciešams laiks, lai izveidotos sadarbība, bet man šosezon bijuši četri stūrmaņi. Latvijā stūrmaņu nav daudz, it sevišķi ar starptautisku pieredzi, taču bez stūrmaņa braukt rallijā nav iespējams.
Šo jautājumu risinām.”
Uldis Briedis, LMT Autosporta Akadēmijas rallija ekipāžas treneris: “Tādas lietas nav iepriekš paredzamas, bet šī sezona lika mazliet piebremzēt labu kopējo rezultātu sasniegšanā. Vairākas lietas neizdevās īstenot kā gribētos, tāpēc nācās ieguldīt milzīgu darbu ekipāžas sadarbības izpētē un attīstībā.
Esam izdarījuši savus secinājumus un ieguvuši labu informācijas apjomu, lai šobrīd savu laiku un resursus koncentrētu nākamajai sezonai, sākot tai gatavoties ātrāk nekā citi.
Esam jau izstrādājuši pamatīgu treniņu plānu, izmantojot šī gada iegūto pieredzi pasaules čempionātā. Šobrīd zinām, uz ko koncentrēties, lai nākamajā gadā mēs būtu sportiski spēcīgi un cīnītos par uzvarām un titulu.”
“Esam jau sākuši darbu pie nākamās sezonas. Braucot valstīs, kur iepriekš nebiju bijis, esmu guvis neizmērāmu pieredzi. Esmu bijis pirmais latvietis, kas brauc pilnu pasaules čempionāta sezonu. Tā ir bijusi neatsverama pieredze, bet mums viss ir bijis jauns – tas ir augstākais līmenis šajā sportā un tāpēc var teikt, ka šis ir bijis pieredzes gūšanas gads. Pašlaik īpašu uzmanību pievēršam arī budžeta plānošanai. Tas ir sarežģīts laiks un lēmumu pieņemšanas process visiem sportistiem, kam nepieciešami gan treniņi, gan dalība sacensībās. Nākamajā sezonā ceru piedalīties piecos JWRC posmos un, iespēju robežās, arī Latvijas čempionātā. Nekādu konkrētu plānu gan par to vēl nav,” atklāj M. Sesks.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.