“Maxima” veikals.
“Maxima” veikals.
Foto: Ieva Leiniša/LETA

“Maxima” pārsūdzēs Konkurences padomes lēmumu par jauna veikala atvēršanu 0

“Maxima Latvija” pārsūdzēs Konkurences padomes (KP) lēmumu par veikala atvēršanu Tērbatas ielā, portāls “LA.lv” noskaidroja uzņēmumā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins 124
Lasīt citas ziņas

Uzņēmuma ieskatā KP sniegtais pamatojums ir nepilnīgs un tajā saskatāmas būtiskas pretrunas izvērtējot konkurences apstākļus esošajā apkārtnē, teica „Maxima Latvija” korporatīvo attiecību departamenta direktors Jānis Beseris.

Viņš uzsvēra, ka KP lēmumā izmantota pilnīgi jauna pieeja nekā citās līdzīgās apvienošanās Latvijā līdz šim, un sniegtais izvērtējums nav pamatots ar kādu no KP un Eiropas Komisijas (EK) praksē sniegtajām teorijām, ar kurām var konstatēt negatīvas sekas konkurencei.

CITI ŠOBRĪD LASA

Paziņojumā ir nepamatoti šauri definēts konkrētais ģeogrāfiskais tirgus

No lēmuma izriet, ka konkrētais ģeogrāfiskais tirgus ir ticis definēts pamatojoties tikai uz vienu KP patērētāju aptauju, konkrēto ģeogrāfisko tirgu nosakot 4 minūšu gājiena attālumā, lai gan tam nav sniegts pilnīgi nekāds objektīvs pamatojums.

KP veiktās patērētāju aptaujas rezultāti neļauj identificēt visu ģeogrāfisko tirgu, kurā ietilptu visi konkurenti.

Tāpat KP pilnīgi nepamatoti un neatbilstoši savai iepriekšējai praksei nav ņēmusi vērā lielo ikdienas preču mazumtirdzniecības veikalu ietekmi, kas atrodas konkrēto telpu tuvumā.

Izpētot citu Eiropas Savienības dalībvalstu pieredzi, nav izdevies atrast nevienu piemēru, kur ģeogrāfiskais tirgus līdzīgā situācijā ikdienas preču mazumtirdzniecības tirgū būtu definēts šaurāk kā 10 minūšu kājām gājiena rādiusā.

Piemēram, Apvienotās Karalistes nesenā (2017.gada decembris) pieredze lietā “Tesco” and “Booker”, kurā tika vērtēts ģeogrāfiskais tirgus nelieliem (līdz 280 kvadrātmetriem) ikdienas preču mazumtirdzniecības veikaliem, konkrētais ģeogrāfiskais tirgus tika noteikts 1 jūdzes (1.6 km) rādiusā ap konkrēto veikalu, neatkarīgi no tā, vai tas atrodas pilsētā vai lauku apvidū.

Pieļautas kļūdas konkrētā tirgus dalībnieku noteikšanā

Savā izvērtējumā KP pilnīgi nepamatoti nav ņēmusi vērā atsevišķus šī tirgus dalībniekus, kas būtiski maina tirgus situāciju un līdz ar to KP vērtējumu. KP nepamatoti un bez pamatīgākas analīzes no konkrētās preces tirgus izslēdz kioskus, specializētos veikalus un tirgus.

Reklāma
Reklāma

Turklāt, nosakot tirgus dalībniekus izslēgti arī tuvējie veikali, kas pilnībā atbilst KP plašākas produkcijas aprakstam, proti, tie piedāvā plašu pārtikas un nepārtikas produktu klāstu, tai skaitā, svaigos augļus, dārzeņu un gaļu, turklāt atrodas KP identificētajā nepamatoti šaurajā 4 minūšu gājiena attālumā.

“LA.lv” jau vēstīja, ka 17. decembrī Konkurences padome (KP) pieņēma lēmumu aizliegt SIA “Maxima Latvija” izmantot tirdzniecības telpas Rīgā, Tērbatas ielā 33/35.

KP konstatēja, ka plānotais darījums būtiski samazinātu konkurenci konkrētajā tirgū, ierobežotu patērētāju iespējas ikdienas patēriņa preces iegādāties plašāka skaita uzņēmumu veikalos un nostiprinātu esošo mazumtirgotāju tirgus varu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.