Apledojums un slideni ceļi
Apledojums un slideni ceļi
Foto: AFP/SCANPIX/LETA

Nākošnedēļ lems, vai atļauto ātrumu apdzīvotās vietas samazināt līdz 30 kilometriem stundā 44

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā piektdien, 2.oktobrī, pārrunās priekšlikumu samazināt atļauto braukšanas ātrumu apdzīvotās vietās līdz 30 kilometriem stundā, liecina informācija Satiksmes ministrijas mājaslapā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Britu pulkvedis: “Viņš blefo par kodolieročiem. Jo ātrāk mēs to sapratīsim, jo ​​labāk” 140
Lasīt citas ziņas

Piektdien, 2.oktobrī, plkst.11 Satiksmes ministrijā notiks Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca, kurā diskutēs par diviem jautājumiem – satiksmes noteikumu pārkāpumu sodu apmēra ietekmi uz ceļu satiksmes negadījumiem un atļautā braukšanas ātruma samazināšana apdzīvotās vietās līdz 30 kilometriem stundā.

Šogad februārī notika trešā globālā ministru konference par ceļu satiksmes drošību “Pasaules mēroga mērķu sasniegšana 2030.gadam”. Tajā tika pieņemta Stokholmas deklarācija, kas paredz galveno uzmanību veltīt ātruma pārvaldībai, tostarp tiesībaizsardzības stiprināšanai, lai novērstu ātruma pārsniegšanu un padarīt 30 kilometrus stundā par obligātu maksimālo braukšanas ātrumu vietās, kur mazaizsargāto satiksmes dalībnieku un transportlīdzekļu vadītāju ceļi bieži un plānoti krustojas, izņemot, ja ir pārliecinoši pierādījumi, ka lielāks ātrums ir drošs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat tika atzīmēts, ka centieni samazināt ātrumu kopumā būs labvēlīga ietekme uz gaisa kvalitāti un klimata pārmaiņām, kā arī būs būtiska nozīme ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un ievainoto skaita samazināšanā.

Domnīcā spriedīs arī par satiksmes noteikumu pārkāpumu sodu apmēra ietekme uz ceļu satiksmes negadījumiem.

Ministrijā skaidroja, ka ceļu satiksmes negadījumu statistika Eiropas valstīs ar dažiem izņēmumiem parāda, ka ir tieša korelācijā starp satiksmes noteikumu pārkāpumu sodu apmēru un ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu. Ņemot vērā, ka Latvijā sodi par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem ir relatīvi mazi, ir nepieciešams pārrunāt par turpmākajiem soļiem attiecībā par sodu apmēriem, lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību. Viens no iespējamajiem risinājumiem ir sodu pielīdzināšana to apmēram Igaunijā, kur šāda politika deva būtiskus ceļu satiksmes drošības uzlabojumus.

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca ir padomes izveidota, lai eksperti veiktu dažādu politikas risinājumu diskusijas un labākās prakses analīzi, kā arī nodrošinātu ceļu satiksmes drošības procesa nepārtrauktību padomes sēžu starplaikos. Šajā domnīcā sagatavotie un apspriestie starpnozaru jautājumi tiek virzīti konceptuālu lēmumu pieņemšanai padomē.

LA.LV Aptauja

Kā tu uzskati, vai braukšanas ātrumu apdzīvotās vietās vajadzētu samazināt uz 30 km/h?

  • Ļoti grūti atbildēt uz šo jautājumu
  • Man nav viedokļa