Foto: Ieva Leiniša/LETA

“Narvesen” iegādājas ātrās apkalpošanas kafejnīcu ķēdi “Caffeine” 0

Piektajā decembrī Konkurences padome (KP) pieņēma lēmumu atļaut apvienošanos, ar kuru SIA “Narvesen Baltija” un SIA “Preses serviss” īpašnieks “Reitan Convenience AS” iegūst izšķirošu ietekmi pār UAB “Keturi Kambariai”, kurai pieder SIA “Coffee Inn”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
“Kas notiek ar mūsu bērniem? Kādēļ viņi aug tik nežēlīgi?” 1.klases skolnieka mamma pauž sašutumu par bērnu rīcību
Lasīt citas ziņas

KP nekonstatēja iespējamu kaitējumu konkurencei, tāpēc lēma par darījuma atļaušanu, informē Konkurences padome.

“Reitan Convenience AS” Latvijā ir izšķiroša ietekme pār SIA “Narvesen Baltija”, kas darbojas mazumtirdzniecības kioskos un citos nelielos veikalos, un netieša ietekme pār SIA “Preses serviss”, kura nodarbojas ar preses izdevumu vairumtirdzniecību.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt UAB “Keturi Kambariai” piederošā SIA “Coffee Inn” veic darbību ātrās apkalpošanas kafejnīcu/restorānu tirgū Rīgas pilsētas teritorijā.

Izvērtējot uzņēmumu sniegto un KP rīcībā esošo informāciju, KP secina, ka apvienošanās rezultātā nemazināsies konkurence un neradīsies un nenostiprināsies dominējošais stāvoklis nevienā no tirgiem Latvijā, kur darbojas apvienošanās dalībnieki. Tāpēc apvienošanās darījums ir atļaujams.

Lai nepieļautu būtisku konkurences samazināšanos uzņēmumu apvienošanās rezultātā, apvienošanās darījumiem, kas atbilst Konkurences likumā noteiktajiem kritērijiem, nepieciešama KP atļauja.

Tādējādi KP nodrošina valstisku kontroli pār tirgu koncentrēšanos, lai neveidojas tādas strukturālas izmaiņas, kuru rezultātā patērētāji cieš ilgtermiņā, jo tiem tiek ierobežotas izvēles iespējas vai preces un pakalpojumi jāiegādājas par nekonkurētspējīgu cenu.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka oktobrī “Reitan Convenience” parakstījis vienošanos par Baltijas kafejnīcu ķēdes “Caffeine Roasters” iegādi, kas ietver 60 kafejnīcas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Kafejnīcu ķēdes iegāde ir daļa no “Reitan Conveniece” stratēģijas nostiprināt “convenience store” jeb mazā formāta veikalu līderpozīcijas Eiropas tirgū.

“Reitan Convenience” komunikācijas pārstāve Nadīna Erdmane aģentūrai LETA sacīja, ka “Reitan Conveniece” Baltijas kafejnīcu ķēdi “Caffeine Roasters” iegādāsies no investīciju kompānijas “BaltCap” investīciju fonda “Lithuania SME Fund”, kam piederēja 70,5% “Caffeine Roasters” akciju un “Keturi kambariai”, kam piederēja atlikušās 29,5% akcijas.

Reklāma
Reklāma

Savukārt pārdošanas līgumcenu Erdmane aģentūrai LETA neatklāja.

Tāpat ziņots, ka “Narvesen Baltija” apgrozījums pagājušajā gadā pieauga par 0,5% jeb 300 000 eiro, sasniedzot 60,57 miljonus eiro, bet kompānijas peļņa samazinājās par 21% un bija 2,24 miljoni eiro.

“Narvesen Baltija” reģistrēta 1997. gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 10,593 miljoni eiro. “Narvesen Baltija” pieder norvēģu uzņēmumam “Reitan Servicehandel”. “Narvesen” iekļauts “Reitan” uzņēmumu grupā, kas pārstāvēta Ziemeļvalstīs un Baltijā ar tādiem zīmoliem kā “Narvesen”, “Pressbyrån”, “R-kiosk” un “7-Eleven”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.