Foto: Zane Bitere/LETA

Nespējot sastrādāties ar Satiksmes departamentu, būvnieki draud 1. janvārī slēgt tramvaju satiksmi pār Brasas tiltu 0

Nespējot sastrādāties ar Rīgas domes Satiksmes departamentu un vienoties par konservācijas darbu veikšanu, SIA “Kauno tiltai” draud 2020.gada 1.janvārī slēgt tramvaju satiksmi pār Brasas tiltu, aģentūra LETA noskaidroja pašvaldībā.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

LETA jau ziņoja, ka pavasarī, sākot Brasas pārvada pārbūvi, atbildīgie ierēdņi konstatēja, ka pārvada atjaunošanas projekts izstrādāts tā, ka pēc remontdarbu veikšanas tilta nestspēja nebūtu pietiekama, lai pār to pārvietotos zemās grīdas tramvaji. Tā rezultātā domes vadībai bija jāizšķiras – tiltu būvēt pilnībā no jauna vai arī papildināt esošo būvprojektu.

Šī gada septembrī pašvaldība un Rīgas dome vienojās, ka tilta pārbūve tiks turpināta esošās būvatļaujas ietvaros, kas nozīmē, ka jauns iepirkums tilta pārbūvei sludināts netiks un darbus turpinās jau nolīgtais būvnieks – lietuviešu uzņēmums “Kauno tiltai”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tomēr tagad uzņēmuma vadība vērsusies pie Rīgas mēra Oļega Burova (GKR) un SIA “Rīgas satiksme”, norādot, ka uzņēmums jau divas reizes iesniedzis departamentam piedāvājumu cenu aptaujai par tilta konservācijas darbiem, taču uzaicinājums slēgt vienošanos joprojām nav saņemts.

Pēc būvnieku paustā, departamenta pārstāvji “nav ieinteresēti sadarbībā un savlaicīgā būvdarbu termiņu izpildē”,

jo, ja būvnieki visus darbus veicot atbilstoši grafikam, bet departaments savus uzdevumus veikt vienmēr kavējas.

Saskaņā ar darbu grafiku, pārvada konservācijas darbiem bija jābūt pabeigtiem jau līdz decembra beigām, taču patlaban tie nav pat sākti.

Ņemot vērā to, ka visi līdz šim veiktie aprēķini un atzinumi ir veikti, balstoties uz teorētiskiem pieņēmumiem, uzņēmuma ieskatā, nav iespējams gūt pilnīgu pārliecību par pārvada stabilitāti un drošību.

“Uzņēmums uzskata, ka tikai nepārtraukts monitorings, kas ir konservācijas darbu sastāvdaļa, var nodrošināt reālo pārvada tehniskā stāvokļa atspoguļojumu tā ekspluatācijas laikā,” teikts vēstule.

Tā kā “Kauno tiltai” ir atbildīgi par pārvadu, ja līdz 1.janvārim dome nesniegs informāciju par konservācijas darbu sākšanu vai pārvada tehniskā stāvokļa monitoringu, uzņēmums plāno slēgt pārvadu jebkāda veida satiksmei, tostarp, arī sabiedriskā transporta kustībai.

Ja pašvaldība pārvada slēgšanai nepiekritīs, uzņēmums to “atdos pašvaldībai atpakaļ”

bez būvdarbu laikā uzstādītajiem ceļu satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem.

Burovs patlaban atrodas atvaļinājumā, savukārt vicemērs Druvis Kleins – darba nespējā, kā rezultātā mēra pienākumus pilda viņa vietniece Anna Vladova (S). Vladovas pārziņā ir arī Satiksmes departaments.

Pēc viņas teiktā, tiklīdz viņa pieprasījusi departamenta direktoram Vitālijam Reinbaham sniegt paskaidrojumus par radušos situāciju, viņš paņēmis slimības lapu, kā rezultātā paskaidrojumi par būvnieku vēstuli nav sniegti.

Reklāma
Reklāma

Vladova norādīja, ka iesaistīsies situācijas risināšanā un darīs visu, lai pārvada slēgšanu novērstu, kā arī, lai vienotos ar būvniekiem par darbu izpildi.

Tikmēr Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante aģentūrai LETA sacīja, ka departaments 4. decembrī saņēma Būvniecības valsts kontroles biroja saskaņotu dokumentāciju par Brasas pārvada tramvaja sliežu pārcelšanu, kur iekļauti arī risinājumi tilta sagatavošanai ziemas sezonai.

Sliežu pārcelšana paredzēta tuvāk pārvada ārmalai, lai turpmākajā būvniecības procesā varētu veikt pārvada puses demontāžu garenvirzienā.

11. decembrī departaments sāka tirgus izpēti, lai noskaidrotu, cik izmaksās papildu darbu veikšana, tai skaitā tramvaja sliežu pārcelšanai uz pārvada ārējo malu un objekta sagatavošanai ziemas sezonai.

“Satiksmes departaments tirgus izpēti veica divas reizes, jo saskaņā ar labas pārvaldības principiem nebija pārliecības un nevarēja objektīvi noteikt, vai iesniegtās vienību cenas bija atbilstošas. Tirgus izpētē piedāvātā cena ievērojami pārsniedza reālo tirgus situāciju,” skaidroja Dimante, norādot, ka abās reizēs vienīgais piedāvājuma iesniedzējs bija “Kauno tiltai”.

Proti, departamenta ieskatā, būvnieki piedāvā darbus veikt par būtiski augstāku cenu nekā realitātē tas maksā.

Patlaban iestāde tirgus aptauju veic jau trešo reizi, ir palielinājusi uzrunājamo pretendentu loku un sola izpēti pabeigt līdz 30.decembrim.

Taujāta, kādēļ departaments veic cenu aptauju, ja reiz ir vienošanās, ka darbus turpina “Kauno tiltai”, Dimante sacīja, ka atsevišķām darbu pozīcijām nav līgumā noteikti izcenojumi, tāpēc departamentam ir jāpārliecinās, ka “piedāvātās cenas ir samērīgas un atbilstošas finansiālajām iespējām”.

Kā ziņots, Brasas tilts, kura remontdarbi patlaban ir apturēti, līdz ziemai bija plānots, visticamāk, iekonservēt, bet blakus tam – atvērt dzelzceļa pārbrauktuvi, kuru varēs šķērsot abos virzienos.

Brasas pārvada būvdarbi apstājās maija sākumā, jo remontdarbu laikā tika atklāti apbedījumi, kuru dēļ darbi objektā tika apturēti.

Brasas pārvads pār dzelzceļu uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1959.gadā un līdz šim būtiski pārbūves darbi nav veikti. Kopējās pārbūves darbu izmaksas līdz šim bija plānotas 10,87 miljoni eiro.