Ekrānuzņēmums no mājaslapas “tooche.me”

No ananasu lapu ādas darināti apavi. Kādas biznesa idejas turpinās cīņu par Latvijas pārstāvēšanu? 0

Konkursa “Creative Business Cup 2019” (CBC) žūrija noteikusi piecus spēcīgākos jaunuzņēmumus, kuri 17. maijā startēs Latvijas finālsacensībās, portāls “LA.lv” uzzināja no konkursa rīkotājiem.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 63
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi
Lasīt citas ziņas
Pirmās vietas ieguvēju, kurš saņems vislielāko žūrijas atzinību, izvirzīs starptautiskajam finālam, lai pārstāvētu Latviju CBC konkursā Kopenhāgenā, vairāk nekā 50 pasaules radošāko start-up uzņēmumu konkurencē, kā arī Baltijas reģiona konkursā Helsinkos.

Uz Kopenhāgenu dosies arī 2. un 3. vietas ieguvēji, kuriem tā būs lieliska iespēja sadarbības meklējumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

CBC fināls Latvijā norisināsies 17.maijā plkst. 17.00 arhitektūras un mediju centrā “H2O 6″ publiskās uzstāšanās praktiskās konferences uz:RUNA ietvaros. Finālsacensības klātienē bezmaksas vērot varēs ikviens interesents.

Divus gadus Latvija Kopenhāgenas konkursā ieņēmusi godpilno otro vietu. Varbūt tieši šogad kāds no jaunajiem censoņiem izcīnīs uzvaru, iegūstot CBC 2019 radošākā uzņēmēja titulu un naudas balvu.

Nacionālajā finālā iekļuvušas šādas Latvijas jaunuzņēmumu radošās biznesa idejas:

• TOOCHE – unikāli, funkcionāli un ērti rokām darināti apavi no tādiem ilgtspējīgiem materiāliem kā ananasu lapu ādas un filcētas vilnas.

• YoPlayDo – platforma futbola akadēmijām un treneriem spēlētāju datu un statistikas uzskaitei. Programma ir kā pilnvērtīgs, kvalitatīvs trenera asistents. Balstoties uz datu vēsturi iesaistītajām pusēm, tostarp arī vecākiem, ir iespēja novērtēt spēlētāju progresu un attīstības līmeni. Latvijā tā šobrīd pieejama bez maksas.

• fertereX – fototerapijas ierīce vīriešu reproduktīvās veselības ārstēšanai, kas izmantojama mājas apstākļos.

• Woodpecker – atvērtā pirmkoda rasējumu elektroauto, kas paredzēts robotizācijas un autobūves hobiju projektiem. Elektroauto koka platformu iespējams gan izgatavot pašam, vadoties pēc Woodpecker bezmaksas rasējumiem, vai iegādāties jau profesionāli izgatavotu sastāvdaļu komplektu un salikt pašiem līdzīgi kā IKEA mēbeles.

• BABBIT – inovatīva mūzikas atskaņošanas iekārta, kas radīta, lai arī paši mazākie ģimenē varētu lietot “Spotify”. Bērni patstāvīgi atskaņo mūziku, novietojot rotaļlietas uz iekārtas. Mūzikas izlases bērniem veidojuši četri nozares profesionāļi – Ingus Ulmanis, Egons Reiters, Andris Sējāns un Kaspars Zaviļeiskis.

Reklāma
Reklāma

CBC konkursā nacionālo atlasi šogad veic starptautiska žūrija: LIAA radošo industriju inkubatora vadītāja Karine Kalniņa, Dānijas Kultūras institūta Latvijā vadītājs Simons Drevsens Holmbergs (Simon Drewsen Holmberg), Latvijas Republikas Kultūras ministrijas pārstāve Zanda Jaunskunga, dizaina biroja H2E vadošā dizainere Ingūna Elere, pagājušā gada CBC Latvijas uzvarētājuzņēmuma Gamechanger Audio līdzdibinātājs Didzis Dubovskis un Toms Rusovs no “Solfegio”, kas otro vietu CBC nacionālajā finālā ieguva 2017. gadā.

Finālistu vērtēšanā žūrijai pievienosies starptautiskā eksperte Heidi Sveina (Heidi Svane) no Dānijas. Heidi uzstāsies arī konferences “uz:RUNA” meistarklasē, piedāvājot paraudzīties uz savu uzņēmumu no mūsdienu tehnoloģiju skatupunkta, kā arī parādīs dažādas metodes, kā strādāt pie savas biznesa idejas prezentācijas.

Heidi arī atbildēs uz jautājumiem, kā parādīt sevi vienmēr mainīgajā mūsdienu tehnoloģiju laikmetā, kurā izaicinājums ir nevis būt labākajam, bet – vienīgajam.

“Creative Business Cup” ir globāla iniciatīva, kuras misija ir uzņēmējdarbības un inovāciju stiprināšana.

Ikgadējā konkursa mērķis ir atbalstīt radošas idejas un veicināt inovāciju attīstību, palīdzot jaunuzņēmumiem no dažādām pasaules valstīm satikties ar investoriem un potenciālajiem sadarbības partneriem, sasniegt globālo tirgu, rast jaunus kontaktus, kā arī piesaistīt papildu finansējumu sava biznesa tālākās izaugsmes veicināšanai.

Pērn starptautiskajā konkursā sevi pieteica vairāk nekā 5000 jaunuzņēmumu no 60 pasaules valstīm, pārstāvot tādas radošās nozares kā mūziku, arhitektūru, modi, tehnoloģijas, kino, medijus u. c.

Bet par balvām un radošākā jaunuzņēmēja pasaulē titulu cīnījās 49 uzņēmumi, un sīvajā konkurencē Latvijas uzņēmums Gamechanger Audio ieguva 2. vietu.

“Creative Business Cup” konkursa atlasi jau sesto gadu Latvijā organizē LIAA Radošo industriju inkubators. Līdz šim CBC konkursā Latviju pārstāvējuši zīmoli “Vividly”, “Connection Codes”, “Anatomy Next”, “GIGI Bloks” un “Gamechanger Audio”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.