Kristīne Žuga, pārdošanas speciāliste: “Pamata produkts ir līdzsvara ritenis, kas ir bez pedāļiem, tālāk veido, ko gribi.”
Kristīne Žuga, pārdošanas speciāliste: “Pamata produkts ir līdzsvara ritenis, kas ir bez pedāļiem, tālāk veido, ko gribi.”
Foto: Valdis Semjonovs

Latvijā izgudrots vēl nebijis divritenis. Ģimenes uzņēmuma veiksmes stāsts no Cēsīm 17

Anita Jaunbelzere, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Uzņēmums “Shaman Inventions”, kas atrodas Cēsīs un līdz šim ražoja pasaules līmeņa balvas saņēmušus un pērn par gada inovatīvāko produktu atzītus divriteņus, nupat uzsācis arī bērnu pasaules izpratni attīstošu mēbeļu gatavošanu.

Katru gadu apjoms dubultojas

Atis Garklāvs, uzņēmuma vadītājs: “Pirms pieciem gadiem sākām domāt par vēl nebijuša divriteņa ražošanu. Pirmie divi gadi pagāja eksperimentējot, bet nu jau trīs gadus nopietni kāpinām jaudas un esam pieķērušies arī jauniem produktiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Latvijā paliek apmēram divi procenti no saražotā, jo produkts ir dārgs, ar augstu pievienoto vērtību, bet pirktspēja diemžēl mums krietni zemāka nekā Rietumeiropā. Pamattirgus mums ir Vācijā, Austrijā, Šveicē. Daudz produkciju tirgojam internetvidē, tur ir visa pasaule – kādas 45 valstis.

Tādi ritenīši bērniem der vecumā no viena gadiņa līdz sešiem, taču tas nav tas noteicošais, jo bērni ir dažāda auguma.

Ritenis ir transformējams – sākot ar šūpuļzilonīti, kas domāts pavisam mazam, kas tikko sācis staigāt, beidzot ar pedāļu divriteni.

Lai šūpuļzirdziņš pārvērstos par divriteni vai trīsriteni, jānopērk klāt detaļas. Pielikt tās nav sarežģīti, ir instrukcijas un līdzi nāk arī koka skrūves. Par visu padomāts.

Sākumā vecāki bērniem nopērk kaut ko vienu, pēc tam piepērk klāt. Cilvēki paši izvēlas, ko viņi grib. Pamata produkts ir līdzsvara ritenis, kas ir bez pedāļiem, tālāk veido, ko gribi.

Ar to mēs atšķiramies no citiem – mūsu piedāvājums ir citāds un iepriekš neredzēts. Ļoti būtiski arī tas, ka ritenis ir muguru saudzējošs, jo tā konstrukcijā izmantots liekti līmēts bērza saplāksnis, kas amortizējas un netraumē bērnam mugurkaulu.

Tas ir svarīgi pirmajos dzīves gados, kad kauli vēl mīksti un strauji aug. Produkcijas noiets pa gadiem aug. Katru gadu apjoms iet dubultā.”

Mēbeles ar attīstošu filozofiju

Garklāvu ģimene ir darbojusies arī metālapstrādē, mašīnbūvē, kas ļoti palīdzējis attīstīt arī šo produktu, kas ir tehniski sarežģīts.

“Mēs – tā ir ģimene. Esmu Egona Garklāva, daudzu uzņēmumu izveidošanas iniciatora, dēls, kurš kopā ar tēvu strādāja un guva daudzu gadu pieredzi. Bez šīs pieredzes radīt šādu produktu vai nu nebūtu iespējams, vai arī tas prasītu garus gadus.

Reklāma
Reklāma

Tā mēs saimniekojam. Gūstam panākumus arī ārzemēs, visādas dizaina balvas, tas dod gandarījumu un palīdz,” stāsta Atis Garklāvs.

“Būtiski tas, ka nestāvam uz vietas. Veidojam jaunus produktus, bērnus attīstošas rotaļlietas un mēbelītes. Šūpoles, līdzsvara dēļus, gultiņas, grāmatplauktus, kuros ielikta attīstoša filozofija.

Tās ir ne tikai mēbeles vai rotaļlietas, kas skaisti izskatās, bet arī tādas, kas veicina bērna attīstību. Piemēram, gultiņā bērns, kurš tikko sācis staigāt, pats var ierāpties un izkāpt, viņš nav jāceļ. Bet grāmatu plaukti nav tādi, kuros var redzēt tikai grāmatu muguriņas.

Ja grāmata stāv tā, bērns to neņem. Ir vajadzīgs redzēt vāku, līdzīgi kā mēs ki­oskos redzam žurnālu vākus. Un mamma ir tā, kas grāmatas reizi vienā vai divās nedēļās samaina. Tad bērns pats ņem grāmatas un tās šķirsta. Šobrīd sākam šādu produktu ražošanu.

Tas ir mūsu attīstības virziens – ražot dažādas bērnus attīstošas rotaļlietas un mēbeles. Idejas ir mūsu pašu, bet tētis nāk ar padomiem tad, kad vajadzīgi tehniskie risinājumi, kā to dabūt gatavu efektīvi.

Jo tirgus ir piesātināts, konkurence ir liela. Tieši šādu rotaļlietu nekur nav, taču ir ļoti daudz lētu produktu. Ja cilvēks iedziļinās šajā tēmā, viņš saprot, ka pedāļus piepirkt klāt ir lētāk nekā pirkt nākamo riteni.

Taču cilvēkiem nav laika iedziļināties. Viņi sākumā redz to produktu, kas ir lētākais.

Būtiski, ka viss uzņēmumā ieguldītais ir Latvijas kapitāls. Šāda veida biznesu attīstīt ar bankas aizdotu naudu ir neiespējami, jo tas prasa laiku un pacietību un ar savu zīmolu iespraukties globālajā tirgū ir ļoti sarežģīti, dārgi un ilgi,” norāda uzņēmuma vadītājs.

Publikācija tapusi sadarbībā ar Meža attīstības fondu.