Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: LETA/Zane Bitere

Normunds Melderis: Terorisms satiksmes organizēšanā Rīgas ielās 2

Autors – Normunds Melderis

Kā zināms, pašlaik pasaulē nav droši. Ik pa laikam pavīd satraucoša informācija par kādu teroristisku aktu, kur ir cietušie. Tas nerada miera sajūtu. Visbiežāk šo noziedzīgo darbību autori ir kāda radikālo islāmistu organizācija vai kāds atsevišķs fanātiķis.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas
Tomēr ir arī cita veida terorisms, kurā nav bojā gājušo, bet cietušo ir ļoti daudz.

Šajos gadījumos nav nekādu sprādzienu, šaušanas, slepkavību. Bet tik un tā organizācijas darbības negatīvās sekas ir ļoti būtiskas. Viena no tādām ir Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD).

CITI ŠOBRĪD LASA

Jau pērn šī organizācija izmēģināja divu galvaspilsētas maģistrālo ielu – Brīvības un Kr.Valdemāra ielu – vienlaicīgu remontu, kas radīja smagas sekas iedzīvotājiem – sastrēgumi, sastrēgumi, sastrēgumi… Paildzināts braukšanas laiks, degvielas patēriņš, diskomforts. Tika sasniegts viss neērtību komplekts. It īpaši tā saucamajās satiksmes pīķa stundās. Braucam, braucam un nekur tālu neaizbraucam.

Šīs organizācijas “trofeju” skaitā noteikti jāpieskaita Kr.Barona iela. Nav tikai jautājums, cik tās remonts bija vērts naudas izteiksmē un cik reizes tas tika labots, pielabots, pārlabots… Galvenais, ka Kr.Barona iela tagad kļuvusi par tramvaju, automašīnu un velobraucēju interešu konflikta vietu. Vieni traucē otriem, otri traucē trešajiem utt. Protams, nevar aizmirst arī tādus RDSD “varoņdarbus” kā Lāčplēša un Elizabetes ielas veloceliņi.

Jābūt īpaši talantīgam profesionālim, lai izgudrotu, ka galveno ielu uz vienu no dažiem tiltiem uz Pārdaugavu aplaimotu ar veloceliņiem traktoru platumā un vēl ar joslu auto stāvēšanai blakus veloceliņiem. Grandiozi! Tāpēc, lai sastrēgumi Rīgā būtu vēl lielāki, lai ciešanas un grūtības vēl lielākas, lai vēl labāk katrs uz savas ādas izjūt Satiksmes departamenta nesavtīgo darbu.

Šogad Rīgas domes Satiksmes departaments ir izvērsis savu teroristisko darbību arī Pārdaugavā.

Tur ceļus remontē Jūrmalas gatves posmā gar Botānisko dārzu, daļu darbu tika paveikti vasarā, atvaļinājumu un brīvlaika periodā, taču ar septembri situācija pasliktinājās. Tad sekoja izšķirošais uzbrukums autovadītājiem – sākās ielas remonts Daugavgrīvas ielā posmā starp Buļļu ielas krustojumu un Ūdens ielu, arī tagad tas turpinās.

Uz vietas tas izskatās sāpīgi un nožēlojami no satiksmes organizācijas viedokļa raugoties. Ir atstāta viena braukšanas josla abiem virzieniem, kur pēc luksofora signāla automašīnas pārmaiņus var braukt tikai vienā virzienā pa Daugavgrīvas ielu vai nu uz pilsētas centru vai Bolderāju. Turklāt šajā krustojumā to papildina arī luksofora zaļā gaisma citā virzienā – no Ūdens ielas un veikala.

Vēl jārēķinās, ka virzienā uz centru savienojas Buļļu ielas un Daugavgrīvas ielas plūsmas. Tāpēc braukšanas ātrums ir nenormāli lēns, bet sastrēgumi milzīgi. Tie, kas ir pacietīgāki, tiek gaida un bruņurupuča ātrumā kustas uz priekšu. Steidzīgākie un nepacietīgāki cenšas apbraukt šo smilšu pulksteņa šaurāko vietu, taču sanāk braukt ilgāk, tālāk, bet ko darīsi. Taču tas vēl nav viss. Daudzi autovadītāji šo šauro vietu mēģina apbraukt pa Dzirciema ielu.

Reklāma
Reklāma

Doma nav slikta, taču viņi ir aizmirsuši, ka RDSD ir visur. Te, Dzirciema ielā, virzienā uz centru, apmēram pretī Stomatoloģijas institūtam jau vairākus mēnešus tiek veikti citi ceļa remontdarbi, tāpēc viena no divām braukšanas joslām ir ciet. Lai autovadītājiem būtu lielāks kaifs, lai izbauda braukšanu! Nesanāca ātri izbraukt pa Daugavgrīvas ielu pie Buļļu ielas, nesanāks arī pa Dzirciema ielu!

Taču tad RDSD atradās vēl viens palīgs – ugunsgrēks pamestajā mājā Raņķa dambī, kas autovadītājiem faktiski bija Daugavgrīvas ielas turpinājums.

Labi, ugunsgrēks ir jādzēš, iela virzienā uz Akmens tiltu tika bloķēta. Taču pēc dzēšanas darbiem, satiksme joprojām ir bloķēta. Saprotu, ka tagad jāgaida ekspertu slēdziens, vai degusī māja ir droša vai nesabruks?! Bet tas taču neliedz kaut kā risināt šo problēmu.

Pēc tam, kad tika bloķēta satiksme Raņķa dambī, situācija kļuva pavisam kritiska. Sastrēgumi kļuvu grandiozi. Daugavgrīvas ielas kļuvusi par vienvirziena ielu. Visa slodze pāriet uz Dzirciema ielu, pēc tam daļēji uz Slokas ielu, kuru papildina no Imantas braucošie autovadītāji pa Jūrmalas gatvi. Visi vēlas braukt uz centru un Pārdaugavas otru pusi. Daugavgrīvas iela šajā virzienā pēc Vanšu tilta ir bloķēta. Dzirciema iela, tālāk Vīlipa un Melnsila ielas arī. Slokas iela sastrēgumiem pilna.

Pa to novirzīts arī sabiedriskais transports, autobusi, kas agrāk brauca pa Daugavgrīvas ielu. Pats reiz līdz Rīgas  centram pa šo maršrutu braucu pusotru stundu.

Dzīvoju Purva ielā. Bija maza klusa ieliņa. Bet bija… tagad viena no Rīgas centrālajām maģistrālēm. Vismaz daļai Pārdaugavas iedzīvotāju – autovadītāju – noteikti. Autovadītāji sapratuši, ka Dzirciema iela ir ļoti lēni izbraucama, un virzienā uz centru brauc pa labi Purva ielā, tad tālāk pa Jaunsaules ielu, tad Morica ielu, tad Usmas ielu. Tad zem Jūrmalas gatves ielas tilta pa Veco Jūrmalas gatvi, tad Kandavas, Tapešu iela un tā līdz Āgenskalna tirgum jau pa nojaušamu maršrutu.

Esmu spiests šajā maršrutā braukt, lai aizvestu dēlu uz bērnudārzu Usmas ielā.

No rītiem tas ir kaut kas neiedomājams! Šīs ieliņas un vienkārši braukšanas vietas, kuru platums nepārsniedz 3 metrus.

Kur automašīnas, kas brauc pretējos virzienos nevar samainīties, ja kāds pēkšņi saskaņā ar atļautajiem satiksmes noteikumiem pēkšņi brauc pretējā virzienā. Stāvēšana uz ilgu laiku garantēta.

Un tas viss pateicoties lielā mērā RDSD teroristiskai darbībai – citādi to nosaukt grūti! Saprotu, ka ugunsgrēks nebija viņu plānots, lai gan cīņa ar graustiem ir Rīgas domes kompetencē. Saprotu, ka ielu remonti ir jāveic. Taču tie ir jāplāno tā, lai neradītu tādu degradējošu iespaidu uz satiksmi. Ir taču iespējami saprātīgi risinājumi, ceļu policisti, lai šīs satiksmes problēmas mazinātu.

Faktiski nekas no šīm iespējām netiek izmantots. Sak, gan jau autovadītāji piecietīs, tiks galā. Rodas iespaids – jo mazāk Rīgas domes Satiksmes departaments “strādātu”, jo labāk būtu.

Šajā publikācijā paustais ir autora viedoklis, kas var nesakrist ar LA.LV redakcijas redzējumu.