Padomi, kā salā iedarbināt automobili 3

Autovadītājiem ziema sākas nevis tad, kad noplēsta kalendāra lapiņa ar ierakstu 30. novembris, bet gan tad, kad no rīta rodas problēmas, “modinot” automobiļa dzinēju.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. “Sēžu ceļmalā un netieku mājās!” Latviete ar asarām acīs stāsta par nedienām ar elektroauto
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis
VIDEO. Artuss Kaimiņš savā raidījumā pamatīgi nokaitina LTV leģendu Andreju Volmāru, kurš pamet sarunu pusratā
Lasīt citas ziņas

Mitrums un pat neliels sals skaidri atklāj visas auto elektrosistēmas problēmas, sagādājot autovadītājiem neērtības. Auto detaļu vairumtirdzniecības uzņēmuma “AD Baltic” speciālisti dalās padomos – kā vieglāk iedarbināt automobili gada aukstajā laikā un izvairīties no citām problēmām.

  • Pirmkārt, vajadzētu atcerēties vairākus skolā mācītus fizikas likumus. Pie negatīvas gaisa temperatūras eļļa sastingst, tādēļ starterim ir grūtāk griezt dzinēju. Pats vienkāršākais veids, kā ietaupīt griešanas enerģiju – izspiest sajūga pedāli. Automobiļiem ar automātisko transmisiju tādas iespējas nav. Tādēļ vajadzētu parūpēties par to akumulatoru, dzinējam izmantojot zemākas viskozitātes eļļu, nomainot degvielas filtrus; savukārt dīzeļdzinēju auto īpašniekiem – kvēlsveces.
  • Liela sala gadījumā speciālisti iesaka automobiļus ar dīzeļdzinējiem no rītiem “modināt”, sākumā vairākas reizes pagriežot atslēgu, pasildot sveces, un tikai pēc tam mēģinot piedabūt motoru darboties.
  • Ja tas neizdodas uzreiz, nekādā gadījumā nevajag “mocīt” starteri un akumulatoru. Iedarbināšanas periodiem vajadzētu būt ne vairāk kā 3 – 5 sekundes gariem. Pēc katra no tiem auto akumulatoram vajadzētu ļaut vismaz pusminūti atpūsties. Turklāt īsie startera griešanas periodi arī izkustinās sastingušo motora eļlu. Izmisīgi centieni iedarbināt auto kaitēs starterim, bet tam pārāk ilgi griežoties, nesadedzinātā degviela var nokļūt katalizatorā un sabojāt izplūdes gāzu sistēmu.
  • Jāpatur prātā, ka neiedarbināta automobiļa, kuram ieslēgta signalizācija, akumulators izlādējas vidēji 10 dienu laikā. Ja nekur tuvākajā laikā nav paredzēts braukt, jācenšas pēc iespējas taupīt automobiļa baterijās atlikušo enerģiju. Jāizslēdz visas iespējamās auto elektrību tērējošās ierīces: lukturus, signalizāciju, salona ventilāciju, logu un sēdekļu apsildi, pat radio uztvērēju.
  • Jāieklausās startera skaņā: ja tas tik tikko pagriež dzinēja kloķvārpstu un apgriezieni ir vāji, ierīču paneļa apgaismojums satumst līdz sveces blāvumam, iespējams, ir izlādējies akumulators. Tā iemesls var būt pārāk ilgstoša akumulatora lietošana, problēma elektroķēdē, degvielas piegādes sistēmā vai arī braukšanas ieradumos. Ikdienā braucot tikai nelielus attālumus, ģenerators nepaspēj uzlādēt akumulatoru (tam vajag vismaz 60 minūšu braucienu). Visos gadījumos labāk “nemocīt” automobili un meklēt kvalificētu palīdzību.
  • Aukstā ziemā veiksmīgi iedarbinot dzinēju, derētu ņemt vērā vēl vienu meistaru ieteikumu – jāizvairās no augstiem apgriezieniem, līdz motors un tajā cirkulējošā eļļa uzsilst. Kustīgo detaļu eļļošana sala apstākļos ir sliktāka, tādēļ tās ātrāk nolietojas. Bieži braucot nelielus attālumus, eļļu automobilim būtu jāmaina biežāk.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.