Kur to iespējamo maksimālo “Porsche” ātrumu liksi? “Latvijas Gada auto 2020” testa braucienā startē 14 auto 0

Priekšpēdējā konkursa “Latvijas Gada auto” testu braucienā piedalījās 14 auto. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, tas nav daudz. Nav arī maz. Un pretendentu skaits pēc nolikuma var augt līdz pat novembrim – balsosim par visiem, kas būs piedalījušies vismaz vienā braucienā.

Reklāma
Reklāma

14 pretendenti. Kuri pieejamākie?

Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
10 apetīti nomācoši produkti, kas jāēd katru dienu 30
Lasīt citas ziņas

Četrpadsmit. Visi it kā interesanti un vilinoši. Bet es izvēlējos visu dienu pavadīt vienā. Jo tikai divi šā gada jaunumi pagaidām šajā kompānijā nāk no tās autobūves daļas, kura atbilst jau krietni sen žūrijas deklarētajam izvēles pamatprincipam – “Latvijas Gada auto” ir tāds, kurš tuvākajā nākotnē spēj būtiski ietekmēt valsts autoparka atjaunošanos.

Tātad tas nedrīkst būt pārāk dārgs, pārāk tālu aizgājis no vienkāršas pamatfunkcijas – drošas, ērtas pārvietošanās nodrošinājuma – un aizpeldējis modernajās stila, prestiža, izmēru, jaudas un papildaprīkojuma pārbagātības atvaros, cenu lapās sasniedzot Latvijas pilsoņu lielākajai daļai nesasniedzamus augstumus. Visam pārējam krāšņumam paliek konkursa tā sauktās papildnominācijas – “premium”, skaistākais, apvidus, sportiskākais.

CITI ŠOBRĪD LASA

Praktiskas pieticības kritērijam atbilst “Škoda Skala”. Ar to braucu jau jūnija tūrē. Un absolūtais jaunums – mazās klases Eiropas bestsellera “Renault Clio” piektās paaudzes pirmais pārstāvis Latvijā. Tādēļ, pie stūres jau pirms testa starta pietiekami pabijis, iekārtojos tajā pasažiera un viedokļu uzklausītāja lomā. Lūk, maza daļiņa no dzirdētā.

Vai pārāk maziņš?

Tā tikai no skata šķiet. Kāpj priekšējos beņķos divi veči tā ap 100 kg un 185 cm, aizmugurē man blakus slaida meitene. Ne galvas griestos duras, ne mūsu ceļgali viņu atzveltnēs, kuras varam šiem neticīgi ļaut bīdīt vēl pāris klikšķu atpakaļ. Tātad – četriem pietiekams. Vai diviem un prāvai bagāžai.

Vai pārāk lēns?

Muļķības. Visu šīs klases auto svars tikai nedaudz pārsniedz tonnu. Un rezultātā gan paātrinājums, gan maksimāli sasniedzamie ātrumi ar piedāvātajiem lielākajiem dzinējiem (šim 130 ZS) tālu pārsniedz gan atļautos limitus, gan Latvijā reāli lietojamos.

Ļoti gribētos pamēģināt “Clio” gan ar 100 zirgiem, gan ar minimālo 65 ZS motoriņu, kurš šīs raķetes cenu pazeminātu par tūkstošiem septiņiem – līdz tabulā redzamajam klasē gandrīz mazākajam skaitlim.

Kad tā saku, līdzbraucēju lielākās daļa ģīmji gan kļūst skeptiski šķībi. Un man nākas jau kuro reizi atkārtot stāstu par stundu un 40 minūtes ilgo braucienu no Rīgas līdz Liepājai – ar 65 ZS žiguli… Ne jau jaudu vajag. Vienkārši – toreiz nebija ne limita “90”, ne radaru, ne blīvas plūsmas. Tagad ir. Kur to iespējamo maksimālo “Porsche” ātrumu liksi?

Vai grab un kratās?

Gluži otrādi. Gan pavasarī, ar “Scala” braucot, gan tagad redzu un dzirdu pārsteiguma pilnus gaitas komforta slavinājumus. Tiešām kluss un diezgan laidens brauciens. Skaņas izolācijai nav taupīts.

Svars nav pārlieku samazināts (to neļauj arī drošības apsvērumi – ar dikti plāniem bleķiem nebūtu iespējams nopelnīt piecas zvaigznes NCAP sadursmju testos), un grambās lēkāt neļauj.

Reklāma
Reklāma

Rites komforts Latvijas apstākļos, protams, būtu vēl labāks, ja ne šie “RS line” 17 collu diski ar tikai 45% riepas profila augstumu. Tas vēl viens arguments par labu skatieniem un vienkāršākām un lētākām “Clio” komplektācijām.

Un piedevām…

Pārbraucu mājās. Fiksēju degvielas atlikumu pēc šīsdienas 460 km dinamiskajiem eksperimentiem. 42 l tvertnē vēl gandrīz puse…

Konstatēju, ka mana garāža nemaz nav maza (savu Nissan „Qashqai”, par sievas ērtībām domādams, te vienmēr parkoju maksimāli pa kreisi un rezultātā pa savām durvīm knapi varu izlīst, bet šovakar izkāpju, jaku gar bleķiem neberzēdams).

Un atvadoties saku franču žiperim – vairāk mums tādu, tev līdzīgu! Ļoti ceru, ka uz konkursa rudens sesiju atbrauks jaunā „Corsa”. Un vēl kaut kas no „mazajiem”, kuri nemaz nav mazi.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.